Gå til innhold

Baby nr 2 kommer i 2018


PrøveSola

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, PrøveSola skrev:

Takk 😊😊 Gratulerer til deg også! Ja mars er en fin mnd å ha bursdag. Men mulig det blir påskebarn da hehe. Beste påskeegget da 😂❤ 

Hvor mange uker er du nå? Vet du kjønnet på baby nr 2? 

Vår ble født uken før palmesøndag, faktisk😉 Jeg er 22 uker nå og vi venter ei lillesøster. Så det blir stas med en av hver, selvom kjønn ikke betød noe særlig for oss. Ønsker du deg noe spesielt denne gangen, eller spiller det ingen rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Minlillelykke skrev:

Vår ble født uken før palmesøndag, faktisk😉 Jeg er 22 uker nå og vi venter ei lillesøster. Så det blir stas med en av hver, selvom kjønn ikke betød noe særlig for oss. Ønsker du deg noe spesielt denne gangen, eller spiller det ingen rolle?

Å så spennende 😊 Ser så frem til å komme til 20 uker. For da går tiden mye raskere og går igjen litt energi (som regel i hvertfall). Har svangerskapene vært forskjellige? Mer dårlig denne gangen med jente?

Nei spiller egentlig ikke noe rolle hvilket kjønn det blir ☺ men samtidig hadde jeg syntes det hadde vært koselig med ei lillesøster til datteren min. Er så koselig med to søstre. Men er jo litt stas med en av hvert kjønn også 😍 blir uansett super stas med søsken til frøkna vår ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, PrøveSola skrev:

Å så spennende 😊 Ser så frem til å komme til 20 uker. For da går tiden mye raskere og går igjen litt energi (som regel i hvertfall). Har svangerskapene vært forskjellige? Mer dårlig denne gangen med jente?

Nei spiller egentlig ikke noe rolle hvilket kjønn det blir ☺ men samtidig hadde jeg syntes det hadde vært koselig med ei lillesøster til datteren min. Er så koselig med to søstre. Men er jo litt stas med en av hvert kjønn også 😍 blir uansett super stas med søsken til frøkna vår ❤

Det er ganske likt, var dårlig med storebror i form av bekkenløsning, samme denne gangen. Eneste forskjellen er at jeg har søstsug denne gangen, sist fristet ikke sukker etter uke 10. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minlillelykke skrev:

Det er ganske likt, var dårlig med storebror i form av bekkenløsning, samme denne gangen. Eneste forskjellen er at jeg har søstsug denne gangen, sist fristet ikke sukker etter uke 10. 

Så du har sluppet kvalmen i begge svangerskap? Huff ja jeg hadde bekkenløsning og bekkenlåsning i forige svangerskap 😔 ikke godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, PrøveSola skrev:

Så du har sluppet kvalmen i begge svangerskap? Huff ja jeg hadde bekkenløsning og bekkenlåsning i forige svangerskap 😔 ikke godt! 

Var kun kvalm under en utenlandtur til afrika helt i starten. Men har ikke hatt noe problem med det, heldigvis. Jeg har derimot fått bekkenløsning tidlig. Ble 100% sykemeldt med eldste i uke 12 og uke 17 med lillesøster. Jeg jobber i butikke og de klarer ikke tilrettelegge for at jeg skal kunne jobbe. Ellers har jeg vært veldig trøtt, begge gangene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Var kun kvalm under en utenlandtur til afrika helt i starten. Men har ikke hatt noe problem med det, heldigvis. Jeg har derimot fått bekkenløsning tidlig. Ble 100% sykemeldt med eldste i uke 12 og uke 17 med lillesøster. Jeg jobber i butikke og de klarer ikke tilrettelegge for at jeg skal kunne jobbe. Ellers har jeg vært veldig trøtt, begge gangene. 

Så heldig du er som har sluppet unna kvalmen. Men ikke godt å slite så mye med bekkenet ditt da. Håper resten av svangerskapet går fint for deg 😊 Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme i nesten 6 mnd sist. Og tidlig bekkenproblemer. Men har ikke dett noe til noen av delene denne gangen. Men er jo kun 6+3 i dag. Så kan plutselig dukke opp 😋 men blir godt å få bekreftelse på svangerskapet om en uke på TUL 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, PrøveSola skrev:

Så heldig du er som har sluppet unna kvalmen. Men ikke godt å slite så mye med bekkenet ditt da. Håper resten av svangerskapet går fint for deg 😊 Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme i nesten 6 mnd sist. Og tidlig bekkenproblemer. Men har ikke dett noe til noen av delene denne gangen. Men er jo kun 6+3 i dag. Så kan plutselig dukke opp 😋 men blir godt å få bekreftelse på svangerskapet om en uke på TUL 😊

Æsj, da var du dobbelt rammet du da. Ja, jeg er veldig glad for at jeg slapp unna kvalmen, jeg virkelig hater å kaste opp🙈 Håper du slipper unna begge deler denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Æsj, da var du dobbelt rammet du da. Ja, jeg er veldig glad for at jeg slapp unna kvalmen, jeg virkelig hater å kaste opp🙈 Håper du slipper unna begge deler denne gangen

Huff ja hadde det. Så helt ærlig gruer jeg meg veldig til å skulle gå gravid igjen. Selvfølgelig er det verdt det, men siden jeg slet veldig sist virker det litt skummelt nå. Takk, ja krysser fingrene for å slippe unna det denne gangen 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, PrøveSola skrev:

Huff ja hadde det. Så helt ærlig gruer jeg meg veldig til å skulle gå gravid igjen. Selvfølgelig er det verdt det, men siden jeg slet veldig sist virker det litt skummelt nå. Takk, ja krysser fingrene for å slippe unna det denne gangen 🤞😊

Kjente på det selv, så fant ut at det beste bare var å bli ferdig. Vi ønsker oss kun to barn, så etter lillesøsters ankomst blir mannen å sterilisere seg. Vi brukte også lang tid på første, stoni ivf kø da jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Kjente på det selv, så fant ut at det beste bare var å bli ferdig. Vi ønsker oss kun to barn, så etter lillesøsters ankomst blir mannen å sterilisere seg. Vi brukte også lang tid på første, stoni ivf kø da jeg ble gravid.

Ja lurt det egentlig ☺ Ja jeg har alltid kun ønsket meg to barn, men de siste årene har jeg mer og mer lyst på tre 🙈 så får se han vi kommer frem til etter hvert hehe. 

Åja dere gjorde også det. Med nr 2 da? Gikk det raskt da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, PrøveSola skrev:

Ja lurt det egentlig ☺ Ja jeg har alltid kun ønsket meg to barn, men de siste årene har jeg mer og mer lyst på tre 🙈 så får se han vi kommer frem til etter hvert hehe. 

Åja dere gjorde også det. Med nr 2 da? Gikk det raskt da? 

Nummer to satt måneden før planlagt prøving, så det gikk kjapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minlillelykke skrev:

Nummer to satt måneden før planlagt prøving, så det gikk kjapt

Å så bra 🤗😊 nesten som oss det også da 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått nye symptomer! Ømme pupper!! 😀 jeg har ventet på det siden uke 4. Og i går kveld begynte jeg å kjenne det litt, men i dag når jeg våknet er de skikkelig vonde på sidene mot armene. Jeg gikk opp mange cupper i BH i sist svangerskap, så håper på det nå også hihi 😁😅 Det er de få gangene i livet jeg kan være fornøyd med å ha pupper, for da synes de faktisk haha 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da har kvalmen kommet til meg også 😥 vært litt ekstra uggen de siste 3 dagene. Og litt uvell i går. Men i dag har jeg vært mye kvalmere. Begynner i 12 tiden og forverrer seg utover dagen. Jeg er alltid så redd for å kaste opp, så jeg tviholder på det så lenge jeg kan. Hehe. 

Noen som er noe forslag på hva som kan hjelpe litt mot kvalmen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på TUL i dag ❤❤ Ble satt 3 dager tilbake så er nå 6+5. Ny termin er 27. mars. Er sååå fantastisk å se hjertet slå 😍 mini var 4 mm i dag. 

Blir bare mer og mer kvalm nå for hver dag :kvalm: i dag har kvalmen vært veldig ille. Æsj. 

Endret av PrøveSola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27. mars betyr vel at tiden som etter det jeg har forstått skal være enklest som gravid er under juletidene, og det er jo kjempebra! :nissegutt: Rekker storesøster å få en jul alene og alt. 

Kjedelig å bli satt tilbake, og enda verre er kvalmen. Håper det går snart over. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Tonio skrev:

27. mars betyr vel at tiden som etter det jeg har forstått skal være enklest som gravid er under juletidene, og det er jo kjempebra! :nissegutt: Rekker storesøster å få en jul alene og alt. 

Kjedelig å bli satt tilbake, og enda verre er kvalmen. Håper det går snart over. :klem:

Ja det er helt sant da 😊 Jeg hadde veldig fin form de siste 3 mnd når jeg var gravid med datteren min. Håper på det nå også 😊 får feire henne litt ekstra til jul ❤ 

Huff ja denne kvalmen er ille nå altså 😖 Klarer nesten ingen ting. Gruer meg så til å begynne på skolen igjen sånn her. Så krysser fingrene for at det går mye bedre enn jeg er redd for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker i dag :nordvesta:

Fortsatt like glad for hver lille dag som går slik at jeg nærmer meg 12 uker. Og det er så betryggende ❤ Jeg klarer å jobbe selv om jeg har mye plager og det er jeg så fornøyd med at jeg klarer. Gikk ikke i forrige svangerskap. Ang symptomer så sliter jeg mye med kvalmen, tett i nesa hele tiden, kjempe slapp og sliten, sover dårlig, har en haug med mat jeg egentlig liker som jeg nå virkelig brekker meg av. Begynte å gråte når jeg ikke klarte å spise en laksewrap her om dagen 😂😂 haha! Ellers tisser jeg hele tiden og har fortsatt øitt ømme pupper. Ser de har vokst en del. Favorittdelen min med å være gravid 🙈 hihi. 

Også våkner jeg av at jeg ikke får puste!!? Hva er det for noe? Noen som har opplevd det? 😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 + 2 i dag og hatt en hel dag uten kvalme!?? Hva skjer? 😣 vil være glad for å slippe kvalmen men blir samtidig redd det er noe galt siden det er "for tidlig" Å slippe kvalmen. Kan hende denne dagen er et engangstilfelle men. Sinnsykt sliten og trøtt da, men ikke kvalm. Noen fler som har opplevd det så tidlig? 

Vet det ser litt teit ut å drive å skrive til seg selv men 😛 Får se hvor lenge jeg gidder det da. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det også sånn! Siste uken har jeg bare kjent det ulme littegranne, men i dag(10+4) var det på an igjen! Har vært supertrøtt og sliten de siste to dagene, så nå gruer jeg meg litt til ferien skal være over. Ser du klarer å jobbe på tross av symptomer, har du kontorjobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...