Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #1 Skrevet 9. januar 2005 Til uka begynner jeg på ex.fac og ex.phil på HiØ, gruer meg littegranne da det er TRE bøker til hver fag og det er en time med buss til skolen hver vei.... Noen som har tatt disse fagene og som vil berolige meg litt ? Og pleier det å være slik at man MÅ møte opp på alle forelesninger ?
Arkana Skrevet 9. januar 2005 #2 Skrevet 9. januar 2005 Jeg har bare tatt ex fac, gikk ikke på en eneste forelesning og fikk 2,0 (den gangen det var tallkarakterer). Om du må møte på forelesninger må du høre med skolen din, men vi (UiO) måtte ikke det.
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #3 Skrevet 9. januar 2005 Jeg fikk beskjed om at de fulgte pensummer som blir brukt på UiO... så da trenger jeg kanskje ikke å møte på på alle da ? Håper det.. slitsomt å ta bussen en time hver vei, tre kvelder i uka :/
Arkana Skrevet 9. januar 2005 #4 Skrevet 9. januar 2005 Sjekk for sikkerhetsskyld om forelesninger er obligatorisk. Jeg anbefaler også at du kjøper bøkene med eksempler på eksamensoppgaver, veldig mange av oppgavene er like, så du ser fort hva som er viktig å lese på.
ashera Skrevet 10. januar 2005 #5 Skrevet 10. januar 2005 Hei, har undervist og sensurert på exfac i flere år (men ikke i år). Vanligvis er det slik (Blindern) at forelesninger ikke er obligatoriske, men deltakelse i grupper er det. Det er en fordel å følge undervisningen, fordi vi som oftest gir eksamensoppgaver som er grundig behandlet der. Er du flink til å lese på egenhånd, les deg opp ot de eksamensoppgavene som er gitt de siste årene. Disse finnes tilgjengelig i egne hefter som i alle fall Gnist Akademika på Blindern har til salgs. Lykke til, føler med deg mht. bussturen...
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #6 Skrevet 12. januar 2005 Takk for tipset Fikk vite at de følger opplegget til UiO. Er det innleveringer og gruppearbeid? Det går vel bra å skippe NOEN forelesninger vel? Orker ikke den lange bussturen flere kvelder i uka :o Kall meg gjerne lat men.. :oops:
Gjest KATTAstrofe Skrevet 12. januar 2005 #7 Skrevet 12. januar 2005 Jeg lånte alle bøkene på biblioteket da det nærmet seg eksamen! Dette er lettleste greier stort sett!
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #8 Skrevet 12. januar 2005 Supert Føler meg litt mere optimistisk nu. (Har en tendens til å la tankene synke ned i et grått hull noenganger )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå