AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #21 Skrevet 25. juli 2017 1 time siden, penny_ skrev: Men nå er jo ikke TS en av disse, i følge det hun skriver. Det er bare gjerrigknarker som mener at alt som ikke er livsnødvendig er bortkastede penger. Det er ikke enklere å steke en kyllingfilet enn å spise en proteinbar, og at kosthold uten proteinbarer fungerer bedre enn et kosthold uten proteinbarer må du nesten bevise. Du kan gjerne si at du syns det er enklere og at det fungerer bedre for deg. Men å si at det er et dårlig alternativ fordi du ikke syns det smaker godt eller fordi du ikke har råd til det er et vanvittig dårlig argument. Jeg er ikke gjerrig. Jeg er mer miljøbevisst. Og skal jeg spise kylling, så betaler jeg ekstra for skikkelig kyllingkjøtt og ikke broilerfabrikkjøtt. Foretrekker heller å bruke penger på skikkelig mat fremfor unødvendighet, som ikke er et must. Mitt kosthold er forøvet stort sett kun plantebasert med noe etisk kjøtt i tillegg. Jeg har godt markerte muskler og er godt gjennomtrente for å være dame. Anonymkode: 4117c...49e
penny_ Skrevet 25. juli 2017 #22 Skrevet 25. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke gjerrig. Jeg er mer miljøbevisst. Og skal jeg spise kylling, så betaler jeg ekstra for skikkelig kyllingkjøtt og ikke broilerfabrikkjøtt. Foretrekker heller å bruke penger på skikkelig mat fremfor unødvendighet, som ikke er et must. Mitt kosthold er forøvet stort sett kun plantebasert med noe etisk kjøtt i tillegg. Jeg har godt markerte muskler og er godt gjennomtrente for å være dame. Anonymkode: 4117c...49e Og? Har ikke sagt at det ikke er mulig å få muskler uten tilskudd.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #23 Skrevet 25. juli 2017 2 timer siden, penny_ skrev: Og? Har ikke sagt at det ikke er mulig å få muskler uten tilskudd. Virker som mange tror de må kjøpe proteinbarer og shaker for å få muskler det er det jeg synes er litt tåpelig. Hva du vet og tror vet jeg ikke, men leser ofte her inne at så utrolig mange tror de må kjøpe slikt når de trener. Anonymkode: 4117c...49e
penny_ Skrevet 25. juli 2017 #24 Skrevet 25. juli 2017 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som mange tror de må kjøpe proteinbarer og shaker for å få muskler det er det jeg synes er litt tåpelig. Hva du vet og tror vet jeg ikke, men leser ofte her inne at så utrolig mange tror de må kjøpe slikt når de trener. Anonymkode: 4117c...49e Men da får du diskutere det i de aktuelle trådene, da, i stedet for å kuppe andre tråder med at TS blir lurt fordi hun vil spise proteinbarer i stedet for sjokolade. Det virker ikke akkurat som du hadde så veldig mye innsikt på dette området i de første innleggene dine. Endret 25. juli 2017 av penny_ 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #25 Skrevet 25. juli 2017 38 minutter siden, penny_ skrev: Men da får du diskutere det i de aktuelle trådene, da, i stedet for å kuppe andre tråder med at TS blir lurt fordi hun vil spise proteinbarer i stedet for sjokolade. Det virker ikke akkurat som du hadde så veldig mye innsikt på dette området i de første innleggene dine. Synes nå tråden her var veldig aktuell når TS kjøper slikt for å få i seg proteiner. Kjøp det for godteri og spis sunt og riktig. Anonymkode: 4117c...49e
Minamemina Skrevet 25. juli 2017 Forfatter #26 Skrevet 25. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes nå tråden her var veldig aktuell når TS kjøper slikt for å få i seg proteiner. Kjøp det for godteri og spis sunt og riktig. Anonymkode: 4117c...49e Hallo? Det er jo proteiner i den men jeg går ikke rundt å tror jeg vil bli en muskelbunt av å spise det. er heller ikke det jeg prøver å oppnå. Mitt spørsmål var om det er ok å spise det uten å gå opp i vekt. Ville høre andres erfaringer. Som sagt så spiser jeg det i stedenfor vanlig sjokolade, og noen ganger etter trening
PTAleks Skrevet 25. juli 2017 #27 Skrevet 25. juli 2017 (endret) På 7/23/2017 den 19.02, AnonymBruker skrev: INGEN VET HVOR MYE FETT SOM ER I EN BARBELL! HALLO Anonymkode: 752a7...cee Se bakpå pakningen... På 7/24/2017 den 16.24, Minamemina skrev: Hvordan kan det være det samme som vanlig sjokolade? Jeg spiser en barbells etter trening for å få i meg proteiner. Om det er som vanlig sjokolade, hvorfor går jeg ned i vekt? Jeg spiser det kanskje 3-4 ganger i uken. Hadde jeg spist vanlig sjokolade så ofte hadde jeg sett ut som en julegris. De selger disse på sats blant annet. Tviler på at de hadde selgt de om de var usunne!! Legg merke til "stort sett" - ja - det er et bedre alternativ enn vanlig sjokolade - og grunnen til at det kan sammenlignes med en vanlig sjokolade er at den er så og si tom for mikronæringsstoffer. Det er *mengdene* som avgjør om du går opp eller ned i vekt. Den har proteiner, som hjelper deg å få nok proteiner på en dag, men som også kan oppnås på mange andre måter enn ved proteinbarer. Når det er sagt, så er det ok å spise protein bars en gang i blant, så lenge man passer på å få i seg nok mikronæringsstoffer og har stor nok variasjon i kostholdet ellers. Jeg har ingenting imot proteinbarer så lenge helheten av kostholdet er bra, og man sikrer at man er i kaloriunderskudd (dersom vektnedgang er målet). Er det proteinbaren eller det totale kaloriunderskuddet du har på en dag som gjør at du går ned i vekt? En ting du må huske på er at det er ikke så mye *HVA* du spiser, men i *HVOR STORE MENGDER* som avgjør om du går opp eller ned i vekt. Hva som er sunt og ikke sunt må sees på i et større perspektiv enn kun en enkelt matvare, og heller i et perspektiv hvor det totale kostholdet og livsstilen tas i betraktning. Er det "sunt" å spise f.eks 10 protein bars bare fordi et treningssentere selger det? Det å basere hva som er sunt og ikke sunt basert på at "sats selger det", blir heller tvilsomt. Endret 25. juli 2017 av PTAleks 1
Minamemina Skrevet 25. juli 2017 Forfatter #28 Skrevet 25. juli 2017 Hei PTAleks. Hva synes du om å spise en barbells istedenfor en banan foreksempel etter trening? Jeg trener mest på tredemølla hvor jeg løper og 40 min på elipse maskinen. Bruker også Thigh Adductor.
PTAleks Skrevet 25. juli 2017 #29 Skrevet 25. juli 2017 5 minutter siden, Minamemina skrev: Hei PTAleks. Hva synes du om å spise en barbells istedenfor en banan foreksempel etter trening? Jeg trener mest på tredemølla hvor jeg løper og 40 min på elipse maskinen. Bruker også Thigh Adductor. Helt supert det - om du oppnår målet ditt avhenger mest av hvordan resten av kostholdet ditt ser ut. Vil anbefale å teste ut en app som f.eks Myfitnesspal eller Lifesum og loggføre måltider i en periode, da er det lettere å få et overblikk over hvor mye man får i seg, hva man eventuelt kan justere, og om man får i seg for lite fett/proteiner/karbohydrater etc. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå