Minamemina Skrevet 23. juli 2017 #1 Skrevet 23. juli 2017 Hei. Er det flere her som digger barbells protein bars? Pleier å spise en etter trening og noen ganger når jeg får lyst på noe godt,istedenfor sjokolade. Men fikk høre at disse inneholder mye fett? Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #2 Skrevet 23. juli 2017 Det er vel ikke mye vanskeligere enn å lese på innholdsfortegnelsen vel? Tar da mye lengre tid å starte en tråd på KG enn å snu baren opp-ned for å lese hva som står på?! Anonymkode: 9960e...38d 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #3 Skrevet 23. juli 2017 Hvem vet hvor mye fett de inneholder. Det kan være mye, det kan være lite. Det eneste som er sikkert er at DU har valget om DU vil spise det eller ikke. Mer kan man ikke si om den saken. Anonymkode: 752a7...cee
PTAleks Skrevet 23. juli 2017 #4 Skrevet 23. juli 2017 En barbell bar inneholder 8g fett. Proteinbarer er stort sett akkurat som vanlig sjokolade, men med ekstra proteiner.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #5 Skrevet 23. juli 2017 3 minutter siden, PTAleks skrev: En barbell bar inneholder 8g fett. Proteinbarer er stort sett akkurat som vanlig sjokolade, men med ekstra proteiner. 8 er bare et tall. Fett er faktisk fett, en enhet, og du kan ikke tallfeste hvor mye fett som er i ting. Herregud. Anonymkode: 752a7...cee
PTAleks Skrevet 23. juli 2017 #6 Skrevet 23. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 8 er bare et tall. Fett er faktisk fett, en enhet, og du kan ikke tallfeste hvor mye fett som er i ting. Herregud. Anonymkode: 752a7...cee Du kan ikke tallfeste hvor mye fett som er i noe? Har du noen gang sjekket på innholdsfortegnelsen bak enhver vare? Der står det spesifikt hvor mye fett, karbohydrater og proteiner en matvare inneholder. 7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #7 Skrevet 23. juli 2017 28 minutter siden, PTAleks skrev: Du kan ikke tallfeste hvor mye fett som er i noe? Har du noen gang sjekket på innholdsfortegnelsen bak enhver vare? Der står det spesifikt hvor mye fett, karbohydrater og proteiner en matvare inneholder. INGEN VET HVOR MYE FETT SOM ER I EN BARBELL! HALLO Anonymkode: 752a7...cee 1
penny_ Skrevet 24. juli 2017 #8 Skrevet 24. juli 2017 14 timer siden, PTAleks skrev: En barbell bar inneholder 8g fett. Proteinbarer er stort sett akkurat som vanlig sjokolade, men med ekstra proteiner. Mange har også mye mindre sukker.
Minamemina Skrevet 24. juli 2017 Forfatter #9 Skrevet 24. juli 2017 21 timer siden, PTAleks skrev: En barbell bar inneholder 8g fett. Proteinbarer er stort sett akkurat som vanlig sjokolade, men med ekstra proteiner. Hvordan kan det være det samme som vanlig sjokolade? Jeg spiser en barbells etter trening for å få i meg proteiner. Om det er som vanlig sjokolade, hvorfor går jeg ned i vekt? Jeg spiser det kanskje 3-4 ganger i uken. Hadde jeg spist vanlig sjokolade så ofte hadde jeg sett ut som en julegris. De selger disse på sats blant annet. Tviler på at de hadde selgt de om de var usunne!!
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #10 Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, Minamemina skrev: Hvordan kan det være det samme som vanlig sjokolade? Jeg spiser en barbells etter trening for å få i meg proteiner. Om det er som vanlig sjokolade, hvorfor går jeg ned i vekt? Jeg spiser det kanskje 3-4 ganger i uken. Hadde jeg spist vanlig sjokolade så ofte hadde jeg sett ut som en julegris. De selger disse på sats blant annet. Tviler på at de hadde selgt de om de var usunne!! Og folk lar seg så lett lure Hva tror du det er da? En muskelbyggende magisk sak som smaker sjokolade? Det er sjokolade. Det er godteri. Men tilsatt litt protein slik at det lettere kan lures på folk til å tro at det er en vidunderkur. Anonymkode: 4117c...49e 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #11 Skrevet 24. juli 2017 Drikk heller sjokomelk. Like bra og mye billigere. Anonymkode: 445e6...a9c
bobleplast_ Skrevet 24. juli 2017 #12 Skrevet 24. juli 2017 300 kcal fra en proteinbar og 300 kcal fra sjokolade er fortsatt like mye energi. Du går ned av energiunderskudd - ikke av å spise proteinbarer istedenfor sjokolade. 3
Minamemina Skrevet 24. juli 2017 Forfatter #13 Skrevet 24. juli 2017 Har heller ikke sagt at jeg går ned av det? Sier at det ikke kan sammenlignes med vanlig sjokolade.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #14 Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, bobleplast_ skrev: 300 kcal fra en proteinbar og 300 kcal fra sjokolade er fortsatt like mye energi. Du går ned av energiunderskudd - ikke av å spise proteinbarer istedenfor sjokolade. 59 minutter siden, Minamemina skrev: Har heller ikke sagt at jeg går ned av det? Sier at det ikke kan sammenlignes med vanlig sjokolade. Joda. Mengden av hva du kan spise er kanskje eneste forskjellen. Men det er jo uansett mengde kalorier som avgjør om du går opp eller ned i vekt uansett hva du spiser Men om folk liker det og er villig til å bruke penger på det, så må de gjerne det. Jeg bruker heller pengene mine på reiser Anonymkode: 4117c...49e
Gjest Cyrus Skrevet 24. juli 2017 #15 Skrevet 24. juli 2017 Den tråden her er så "kvinneguiden - trening og kosthold" som det er mulig å få den.
penny_ Skrevet 25. juli 2017 #16 Skrevet 25. juli 2017 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Og folk lar seg så lett lure Hva tror du det er da? En muskelbyggende magisk sak som smaker sjokolade? Det er sjokolade. Det er godteri. Men tilsatt litt protein slik at det lettere kan lures på folk til å tro at det er en vidunderkur. Anonymkode: 4117c...49e Bare tilsatt litt protein, du Jeg vet ikke hvem som blir lurt her, jeg, men proteiner er muskelbyggende. Næringsinnhold per 100 g Barebells Melkesjokolade Energi 361 kcal 541 Protein 36 g 8,1 Karbohydrater 25 g 53,1 hvorav sukker 3 g 45 hvorav fiber 8 g 2,5 Fett 14 g 32,3 hvorav mettet 7 g 19,3 Salt 0.2 g 0,2 Endret 25. juli 2017 av penny_ 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #17 Skrevet 25. juli 2017 46 minutter siden, penny_ skrev: Bare tilsatt litt protein, du Jeg vet ikke hvem som blir lurt her, jeg, men proteiner er muskelbyggende. Næringsinnhold per 100 g Barebells Melkesjokolade Energi 361 kcal 541 Protein 36 g 8,1 Karbohydrater 25 g 53,1 hvorav sukker 3 g 45 hvorav fiber 8 g 2,5 Fett 14 g 32,3 hvorav mettet 7 g 19,3 Salt 0.2 g 0,2 Finnes billigere proteinkilder enn det der Det er godteri som tilfører proteiner bare for å legitimere godterispising. Beste er fortsatt proteinrik vanlig mat. Anonymkode: 4117c...49e
penny_ Skrevet 25. juli 2017 #18 Skrevet 25. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Finnes billigere proteinkilder enn det der Det er godteri som tilfører proteiner bare for å legitimere godterispising. Beste er fortsatt proteinrik vanlig mat. Anonymkode: 4117c...49e Vel, det er ikke alt det billige som er like godt. Livet handler ikke om å kun kjøpe det billigste hele tiden. Jeg spiser proteinbarer av og til, men jeg spiser vanlig mat også da det faktisk er et kosttilskudd. Noen ganger har jeg ikke lyst på enda et glass melk, mer kyllingfilet eller lignende. Da er proteinbarer fint å ha, men så har jeg råd til både reising og proteinbarer 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #19 Skrevet 25. juli 2017 11 minutter siden, penny_ skrev: Vel, det er ikke alt det billige som er like godt. Livet handler ikke om å kun kjøpe det billigste hele tiden. Jeg spiser proteinbarer av og til, men jeg spiser vanlig mat også da det faktisk er et kosttilskudd. Noen ganger har jeg ikke lyst på enda et glass melk, mer kyllingfilet eller lignende. Da er proteinbarer fint å ha, men så har jeg råd til både reising og proteinbarer Å spise det av og til fordi man har lyst, er jo det som er legitimt. Men mange tror de vil se ut som de muskelbuntene om de bare spiser nok slike barer fordi de går rett på limpinnen til produsentenes reklamering. Jeg spiser slike selv av og til. Fordi jeg har lyst på godteri eller trenger kjapt påfyll og dette er et bedre alternativ. Men jeg holder meg helst unna slikt fordi jeg hverken trenger det, vil bruke penger på det eller synes det er spesielt godt. Riltig kosthold funker best og er enklest. Anonymkode: 4117c...49e
penny_ Skrevet 25. juli 2017 #20 Skrevet 25. juli 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å spise det av og til fordi man har lyst, er jo det som er legitimt. Men mange tror de vil se ut som de muskelbuntene om de bare spiser nok slike barer fordi de går rett på limpinnen til produsentenes reklamering. Jeg spiser slike selv av og til. Fordi jeg har lyst på godteri eller trenger kjapt påfyll og dette er et bedre alternativ. Men jeg holder meg helst unna slikt fordi jeg hverken trenger det, vil bruke penger på det eller synes det er spesielt godt. Riltig kosthold funker best og er enklest. Anonymkode: 4117c...49e Men nå er jo ikke TS en av disse, i følge det hun skriver. Det er bare gjerrigknarker som mener at alt som ikke er livsnødvendig er bortkastede penger. Det er ikke enklere å steke en kyllingfilet enn å spise en proteinbar, og at kosthold uten proteinbarer fungerer bedre enn et kosthold uten proteinbarer må du nesten bevise. Du kan gjerne si at du syns det er enklere og at det fungerer bedre for deg. Men å si at det er et dårlig alternativ fordi du ikke syns det smaker godt eller fordi du ikke har råd til det er et vanvittig dårlig argument. Endret 25. juli 2017 av penny_ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå