Gå til innhold

En ny hemmelighet i magen


SøtMelon

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå går jeg med planer om å gi datteren min tidenes store overraskelse. Nemlig et søsken:) 

Hun har mast så lenge, at det har vært sårt for meg. Så nå føler jeg meg endelig klar for å prøve på, for å få de to barna vi ønsker oss. Det er utrolig spennende og skremmende på samme tid. Men sluttproduktet vil bli fantastisk!

Pillene kastet jeg for litt over en måned siden, og jeg fikk en 3 dagers mensen som endte den 16 juli. Etter dette har jeg og mannen hatt sex så godt som hver dag, i håp om å få klaff på eggløsningen. Jeg er ikke sikker på når eggløsningen har vært, og har ikke kalkulert på noe som helst. Min tid på p-pillene har nok kanskje klusset til syklusen i kroppen, men mensen har jeg nå fått;) Så man skulle tro at eggløsningen da ville gå som normalt etter det..

Jeg innser at jeg etter mange negative graviditetstester kanskje kan komme til å streve litt framover. Jeg er 29 år og kanskje ikke like like fruktbar som jeg en gang var, eller at kroppen trenger lang tid på å komme tilbake til normalen på. Noe jeg håper ikke er tilfellet!

Her hjemme tyr jeg til noen knep i håp om å lykkes. Wild yam, dronning gelé, mosjon, rikelig med drikke, positiv psyke, varmeflaske, sex sex SEX osv. Så får vi se om dette har noe for seg:) Det er også utrolig hvor mange ting en legger merke til med seg selv, ang symptomer. Jeg har f.eks luft i magen, raper mer enn vanlig, fått større brystvorter/synlige blodårer og lett murringer i livmoren. Livmortappen er hardt men sitter lavt og noe bakover(ikke oppe altså).. Er overhodet ikke sikker på hva det betyr.. Vet bare at en ikke bør ta så mye borti det, av en eller annen grunn.

Følg meg gjerne gjennom min hverdag med prøving, glede og frustrasjon:) 

I disse dager er vi mye på stranden og i friluft, for å nyte sommeren og hverandre som familie. Livet blir hva en gjør det til, og vi ønsker å skape det livet vi ønsker for oss.

 

Endret av SøtMelon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du innser etter mange negative graviditetstester at du kanskje kommer til å streve? Samtidig så forteller du at du sluttet på pillen for litt over en mnd siden?

Tror du må ha litt mer tålmodighet ;)

 

Lykke til!

Anonymkode: cc925...eb7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du innser etter mange negative graviditetstester at du kanskje kommer til å streve? Samtidig så forteller du at du sluttet på pillen for litt over en mnd siden?

Tror du må ha litt mer tålmodighet ;)

 

Lykke til!

Anonymkode: cc925...eb7

Jeg ble gravid på første forsøk før. Derfor jeg tenker i disse baner:) Kan helt klart ikke gjøre annet enn å la naturen gå sin gang.

Takker for lykkeønskningen (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs du fikk mensen 13/14 juli? Da har du mest sannsynlig ikke hatt eggløsning i denne syklusen enda. Om du skulle ha 28 dagers syklus kommer eggløsning mest sannsynligvis på syklusdag 13/14. Så noen dager igjen enda. Så bare fortsett med hyppig sex.

Det kan ta litt tid før kroppen er i gjenge etter hormonell prevensjon, det beste er å være innforstått med det i stedet for å konstant lete etter tegn på graviditet.

29 er ingen alder når det kommer til fruktbarhet, og det er i såfall ikke alder som er årsak om du skulle streve med å bli gravid.

Anonymkode: dda73...1e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. juli 2017 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Dvs du fikk mensen 13/14 juli? Da har du mest sannsynlig ikke hatt eggløsning i denne syklusen enda. Om du skulle ha 28 dagers syklus kommer eggløsning mest sannsynligvis på syklusdag 13/14. Så noen dager igjen enda. Så bare fortsett med hyppig sex.

Det kan ta litt tid før kroppen er i gjenge etter hormonell prevensjon, det beste er å være innforstått med det i stedet for å konstant lete etter tegn på graviditet.

29 er ingen alder når det kommer til fruktbarhet, og det er i såfall ikke alder som er årsak om du skulle streve med å bli gravid.

Anonymkode: dda73...1e1

Hei! 

Det kan stemme ganske godt det du sier😊 Jeg blødde jo på de datoene der ja. 

Har også hatt to klaff på EL-testene denne måneden. Seinest i går kveld var den positiv, og kroppstemperaturen var på 37 grader(er vanligvis litt under det). Jeg valgte bare å sjekke meg, da jeg følte meg varm. Men noe EL slim har jeg ikke hatt, noe jeg har ellers ved EL. Jeg og mannen valgte uansett å handle, bare for å være på den sikre siden;) En annen rar ting var at jeg testet meg med hcg test, og fikk et svakt svakt utslag på denne samme kveld. Jeg tenker på om det "kan"være noe der, eller at det er en feil på testen. Det er også meget mulig at det kan være det beryktede kjemiske:forvirret: Men det er så rart..

Jeg har kjent på livmortappen, og den sitter nå høyt. Kan nå den med fingertuppen, og registrerer at den er nesetipp hard. Utfloden er tynn lotion aktig. 

Av symptomer har jeg hatt et kviseutbrudd på den ene skulderen min, vært litt øm og tung i livmoren, og litt øm i brystkjertlene(merker dette ved å klemme på dem).

Om dagene er jeg generelt sløv og energiløs😊

Jeg ser aldeles ikke bort ifra at hormonene er skakkjørte, etter minipillen jeg har gått på i mange år..

Setter pris på kommentarer og innspill! 

Og jeg tror ikke på en graviditet før testene viser det sikkert.

Endret av SøtMelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god søndag, alle! :goodbye:

I dag våknet jeg til denne testen 

image.jpeg

Jeg har nå stikninger i livmoren, blir lett sliten/trøtt og sulten osv:fnise: Har også myye luft i magen, og raper en del:mynona:

Endret av SøtMelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er misunnelig! Jeg vil også starte prøvingen. Heldige dere! 

Anonymkode: 16265...58e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, som du stresser. Ro ned.

Anonymkode: 9c63d...656

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/30/2017 den 12.08, SøtMelon skrev:

Riktig god søndag, alle! :goodbye:

I dag våknet jeg til denne testen 

image.jpeg

Jeg har nå stikninger i livmoren, blir lett sliten/trøtt og sulten osv:fnise: Har også myye luft i magen, og raper en del:mynona:

?? Hva er det for en test? Og hva betyr den?

Anonymkode: 340c3...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, som du stresser. Ro ned.

Anonymkode: 9c63d...656

Du trenger ikke å bekymre deg for meg:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

?? Hva er det for en test? Og hva betyr den?

Anonymkode: 340c3...b96

Dette er en billig test, kjøpt fra nettbutikken "ToStreker". Den måler HCG nivået:)

Om det er testresultatet du sikter til, så er ikke jeg helt sikker selv. Vil jo helst ha en sterkere strek enn dette! Det kan være en skyggestrek, eller et hint om noe mer;)

Endret av SøtMelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er misunnelig! Jeg vil også starte prøvingen. Heldige dere! 

Anonymkode: 16265...58e

Det er veldig spennende:) Måtte også smøre meg med tålmodighet før jeg kastet pillebrettet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Tenkte å komme med en aldri så liten oppdatering:)

I det siste har jeg vært utrolig mye på do og tisset! Og har nesten mistenkt at jeg hadde UVI. Jeg får liksom en følelse av at blæra er over full, men så kommer det bare litt ut..  Jeg har også mye stikninger i livmoren, som bare har økt på i disse dager! Så blir jeg fort varm, litt mer sulten enn ellers og fremdeles uggen.

Utfloden min er vekselvis lotion/cottage cheese aktig, og underlivet klør. Kanskje jeg har sopp??

Jeg har luft i magen, raper mye og har vært en anelse sår i halsen. Svimmel fremdeles..

Har ingen anelse om jeg er gravid eller ikke, da testene ikke har forandret seg så mye i det siste. Så jeg er forberedt på å ha blitt lurt av kroppen.

Det er både frustrerende og nervepirrende på samme tid. For jeg aner ikke hvor langt ting er kommet i prosessen. Vil jo så gjerne få en bekreftelse på hvorfor jeg har de symptomene som jeg har:blink:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvilken svak strek mener du at du har på den teststripen? Jeg klarer ikke se mer enn en.. Og jeg er enig med de over - selv om du skulle være så heldig å ha treff på første forsøk kan det hjelpe å ikke stresse så mye :)

Anonymkode: 3d988...a95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal be en moderator om å få flyttet denne til dagbøkene heller, så kan du fortsette der 😊

Lykke til med prøvingen 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

På 13. august 2017 den 19.55, Sille4 skrev:

Hvordan går det? :) har du fått tester noe mer?

Ja det har jeg:) 

Og nå er jeg gravid! :strix:

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...