AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #21 Skrevet 24. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger ikke skremme med den siste kommentarer når jeg har sagt at jeg er redd for det. Jeg ble tatt ut til tilfeldig sjekk idag, og stilte meg inn i et hjøre med store øyne. Var vettskremt, men heldigvis brukte han en metaldetektor og berørte meg ikke. Han så at jeg ble stresset og redd. Anonymkode: 7cbc5...5d2 Vettskremt? Hva er det å være redd for? Om du er kvinne kan du kreve å bli tatt på av en kvinnelig securitasvakt. Om du er mann kan du kreve at en mann gjør det. Anonymkode: ea04d...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #22 Skrevet 24. juli 2017 22 timer siden, Cata skrev: Heller en kontroll for mye enn en for lite tenker jeg. Kroppsvisitering gjør meg ingenting de få gangene det skjer. Alle vekterne som har utført dette har vært høflige og greie og utført "klappingen" helt nøytralt og profesjonelt. Er det også slik at du har hatt mange seksualpartnere og ikke har noe problem med å vrenge av deg klærne på en nudiststrand? (Bare lurer...) Anonymkode: 678e8...39a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #23 Skrevet 24. juli 2017 Blir alltid stanset i kontroll så har lært meg å sette pris på nærheten Anonymkode: 299a6...e26
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #24 Skrevet 24. juli 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vettskremt? Hva er det å være redd for? Om du er kvinne kan du kreve å bli tatt på av en kvinnelig securitasvakt. Om du er mann kan du kreve at en mann gjør det. Anonymkode: ea04d...fe3 Jeg synes det er utrolig ubehagelig (smertefullt psykisk) å bli berørt på den måten av en fremmed person. Blir helt satt ut fordi jeg blir ukomfortabel. Ville ikke bli tatt på (som igjen er begrunnet i både en diagnose jeg har og traumer). Ble lettet når han brukte metalldetektoren slik at jeg slapp å bli invadert Anonymkode: 7cbc5...5d2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #25 Skrevet 24. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men i veldig mange tilfeller går en person til gynekolog frivillig fordi den ønsker å finne ut om noe er galt. Ofte (ikke alltid) bestiller de time selv, og de blir ikke presset til det. På en flyplass (selvom man velger å oppsøke den) kan man ikke velge å bli sjekket. De gjør ting mot din vilje Anonymkode: 7cbc5...5d2 Ja, og man velger frivillig å fly også. Selvfølgelig kan man ikke velge bort det å bli sjekket når man først frivillig velger å oppsøke en flyplass og å skulle gå ombord i et fly. Skal man fly må man godta sikkerhetsrutinene som skal sikre at man ikke blir drept på veien. Så kan man godt diskutere effektiviteten av disse tiltakene, men det er jo i aller høyeste grad frivillig å bestille seg en flyreise. Du har akseptert sikkerhetssjekken når du har bestilt en flyreise vel vitende om de sikkerhetsforanstaltningene man har knyttet til flyreiser. Poenget var nå uansett bare at det ikke er noe "absurd" i at enkelte stillinger gir både fullmakter og plikter som strekker seg lengre enn det man har lov til i hverdagen. Jeg forstår at du synes dette er ubehagelig, og jeg kan skjønne hvorfor selv om jeg selv ikke kjenner på det ubehaget, jeg bare skjønte overhodet ikke hva det hadde å si at det ikke er lov å kjenne rundt på kroppen til fremmede på fritiden. De er ikke der som privatpersoner som elsker å grafse på folks armhuler og knehaser, de er der som en representant for sikkerhetskontrollen. Kjæresten min jobbet på et apotek, og jeg synes ikke det var "absurd" at hun (jeg er mann, for ordens skyld) på jobb kunne dele ut pakker med piller det ville vært ulovlig for henne å dele ut på nachspiel. Det er jo en selvfølge og helt naturlig. Anonymkode: c2faa...9c0 1
Cata Skrevet 24. juli 2017 #26 Skrevet 24. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det også slik at du har hatt mange seksualpartnere og ikke har noe problem med å vrenge av deg klærne på en nudiststrand? (Bare lurer...) Anonymkode: 678e8...39a Skjønner ikke logikken i spørsmålet. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men når jeg går gjennom sikkerhetskontrollen så har jeg klærne på. Vent litt, kanskje det rett og slett ikke er logikk i spørsmålet? 1
ajarRun Skrevet 24. juli 2017 #27 Skrevet 24. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du igjen. Grunnen til at alle må gjennom sikkerhetskontroller på flyplasser i Norge er denne hendelsen: https://www.an.no/nyheter/den-mirakulose-flyturen/s/1-33-7609178 Passasjeren som gikk amokk tok med seg en øks på flyet via en flyplass der de hadde sikkerhetskontroller innimellom. Jeg personlig driter i om kapteinen sitter trygt bak en låst dør. Jeg ønsker å sitte trygt i mitt flysete uten å måtte frykte at en eller annen galning har tatt med seg en øks. Anonymkode: ea04d...fe3 Din irrasjonelle redsel er ikke en grunn til å krenke andres rettigheter. Du er mye tryggere på et fly enn i en bil. Fly er ekstremt trygge.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #28 Skrevet 24. juli 2017 4 timer siden, Cata skrev: Skjønner ikke logikken i spørsmålet. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men når jeg går gjennom sikkerhetskontrollen så har jeg klærne på. Vent litt, kanskje det rett og slett ikke er logikk i spørsmålet? Logikken er vel at det virker som om du er veldig trygg på kroppen din. Anonymkode: 678e8...39a
RoH Skrevet 24. juli 2017 #29 Skrevet 24. juli 2017 På 23.07.2017 den 17.44, Tillion skrev: Selvfølgelig er denne kroppsklappingen bare vas og ikke godt for noe, null problem å få med seg skadelige ting på fly for de som virkelig går inn for det. En reell sjekk av bakgrunn, bagasje, klær og kropp tar rundt 1 time per passasjer, men det gjøres jo evt. når man kommer av flyet, ikke før. å hva slags forutsetning har du for å mene noe om dette. Den bør være god siden du skal bestemme hva slags sikkerhet vi andre også skal ha.
RoH Skrevet 24. juli 2017 #30 Skrevet 24. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er utrolig ubehagelig (smertefullt psykisk) å bli berørt på den måten av en fremmed person. Blir helt satt ut fordi jeg blir ukomfortabel. Ville ikke bli tatt på (som igjen er begrunnet i både en diagnose jeg har og traumer). Ble lettet når han brukte metalldetektoren slik at jeg slapp å bli invadert Anonymkode: 7cbc5...5d2 Dine problemer er dine. Om du mentalt ikke takler det ser jeg et opplagt alternativ
Solivagant Skrevet 24. juli 2017 #31 Skrevet 24. juli 2017 Sykt frekt å sjekke for kniver og andre farlige gjenstander som ikke har noe på fly å gjøre. For ikke å snakke om narkotika. 1
Lanista1984 Skrevet 25. juli 2017 #32 Skrevet 25. juli 2017 På 23.7.2017 den 13.32, AnonymBruker skrev: Hver gang jeg går gjennom sikkerhetskontrollen er jeg redd for å bli stoppet. Jeg synes det er uhyre ekkelt å bli mistenkt når jeg aldri har noe på meg. Ellers er jeg livredd for bli tatt på av fremmede. Synes det er utrolig ubehagelig, og faktisk direkte frekt. Jeg forstår at det er deres jobb og at det er viktig å sjekke at ingen har på seg noe. Jeg skjønner det, men det gjør det ikke mindre ubehagelig. Bare fordi de har på seg en drakt og er på jobb har de lov til å gjøre det, men hadde det vært utenom arbeidstid hadde de blitt straffet for beføling. Absurd. Noen synspunkter? Noen som har samme frykt? Ser alltid ut som et nervøst vrak fordi jeg er så redd for å bli tatt på på den måten... Anonymkode: 7cbc5...5d2 Alternativt kan du gjøre som han her når du kommer frem til flyplassen. Åpen og ærlig:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå