AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #1 Skrevet 23. juli 2017 Jeg blir ofte klam, får sopp og eller bakteriell vagiose under/etter menstruasjon. Noen tips til hva bind jeg bør kjøpe? Og bør jeg skifte enda oftere? Anonymkode: ea7b9...fb5
Wenda Skrevet 23. juli 2017 #2 Skrevet 23. juli 2017 Jeg kjøper de ekstra tykke nattbindene til libresse. Det har funket for meg
Mr. Kilmister Skrevet 23. juli 2017 #3 Skrevet 23. juli 2017 Om du barberer deg, kan du slutte med det til å begynne med. Er ikke rart du er klam om det er tilfelle her.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #4 Skrevet 23. juli 2017 4 minutter siden, Mr. Kilmister skrev: Om du barberer deg, kan du slutte med det til å begynne med. Er ikke rart du er klam om det er tilfelle her. Ikke nok med at du er en mann på KG (forsåvidt ikke noe galt med det), men når du i tillegg begynner å gi råd i en råd med spmrsmål om underlivssopp og bruk av bind.... da bør du enten være lege eller kanskje bare overse spørsmålet. Anonymkode: 82436...f1b 7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #5 Skrevet 23. juli 2017 I en tråd med spørsmål om... skulle det stå. Sitter på en buss som rister og humper. Anonymkode: 82436...f1b
skruf Skrevet 23. juli 2017 #6 Skrevet 23. juli 2017 Du kunne kanskje ha testet ut Ellen-tampongene som man får kjøpt på apoteket. De inneholder melkesyrebakterier som er gunstig for skjeden og som kan forhindre sopp. De finnes i tre forskjellige størrelser; super, normal og mini. Litt dyrere enn de vanlige tampongene, men personlig så synes jeg de er verdt det. Når menstruasjonen er over så kan du prøve å bruke melkesyrebakteriekapsler, som f.eks Vivag, i noen dager. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #7 Skrevet 23. juli 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: I en tråd med spørsmål om... skulle det stå. Sitter på en buss som rister og humper. Anonymkode: 82436...f1b Jammen rådet er jo ikke så dumt da? Kanskje mennene burde rote mer rundt i underlivssopptrådene? Anonymkode: 49a69...549
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #8 Skrevet 23. juli 2017 Tøybind eller menskopp. Økonomisk, du slipper å forstyrre bakteriefloraen med skadelige kjemikalier, du trenger aldri å haste til butikken med papir i trusa fordi mensen kom brått på. Og nei, det er ikke "ekkelt". Du putter brukte bind rett i en våtpose, og når mensen er ferdig vrenger du posen inn i vaskemaskin, og vasker både pose og bind på 60 grader (husk kaldskyllingsprogram først for å unngå flekker!). Koppen (min favoritt i over ti år nå), tømmes og skylles, og steriliseres mellom hver syklus. Kan også vaskes i maskin på 60 grader med undertøyet ditt. Anonymkode: 44adf...600
Mr. Kilmister Skrevet 23. juli 2017 #9 Skrevet 23. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke nok med at du er en mann på KG (forsåvidt ikke noe galt med det), men når du i tillegg begynner å gi råd i en råd med spmrsmål om underlivssopp og bruk av bind.... da bør du enten være lege eller kanskje bare overse spørsmålet. Anonymkode: 82436...f1b Eller ha generelt god greie på hva jeg prater om. Helt riktig👍
Gjest Ingenting2 Skrevet 23. juli 2017 #10 Skrevet 23. juli 2017 Menskopp. Bind er klamt uavhengig av om man barberer eller ei. Drit i hva noen menn tror de har greie på, om de ikke har prøvd å bruke bind (over lengre perioder) så vet de ingenting om dette. Tamponger (bortsett fra Ellen fra apoteket) kan gi sopp og tørre slimhinner (og har heller ikke noe med hår å gjøre). Jeg har aldri hatt problemer med sopp, men syns bind er grusomt klamt. Menskopp ble en overraskende befrielse for min del.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #11 Skrevet 23. juli 2017 Menskopp er et veldig godt alternativ, ellers ville jeg prøvd plastfrie bind (jeg kjøper fra Iherb, merket heter natracare. De har litt dårligere oppsugingsevne enn vanlige bind, så kjøp gjerne for litt kraftigere blødning enn hva du kjøper til vanlig)😊 Anonymkode: cbb1c...18b 1
T-Rex Skrevet 23. juli 2017 #12 Skrevet 23. juli 2017 Jeg tviler på at bindtype vil gjøre noe fra eller til. Mensblodet gjør at skjeden blir mer basisk enn normalt, så rådene til skruf er nok de riktige her. Da jeg var plaget med det samme, brukte jeg å skylle skjeden med melkesyreoppløsning (etter mens, og ellers, om jeg merket kløe). Det fungerte utmerket, og blir nok ganske mye billigere enn Vivag - ulempen er litt mer styr og søl.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #13 Skrevet 23. juli 2017 8 timer siden, canacas skrev: Menskopp. Bind er klamt uavhengig av om man barberer eller ei. Drit i hva noen menn tror de har greie på, om de ikke har prøvd å bruke bind (over lengre perioder) så vet de ingenting om dette. Tamponger (bortsett fra Ellen fra apoteket) kan gi sopp og tørre slimhinner (og har heller ikke noe med hår å gjøre). Jeg har aldri hatt problemer med sopp, men syns bind er grusomt klamt. Menskopp ble en overraskende befrielse for min del. Typisk å si at menn ikke har greie på jentegreier. Du vet det finnes mannlige gynekologer? Og mange kvinner mener de er flinkere enn kvinnelige gynekologer fordi de er forsiktigere. Kvinner vet hvor mye man kan herje der nede. Jeg støtter rådet om å slutte å shave. Etter jeg lot håret vokse naturlig har jeg ikke hatt sopp i det hele tatt. Jeg var veldig plaget tidligere. Unngå tamponger, de tørker ut og fjerner ikke bare blodet, men også den naturlige bakteriefloraen. Prøv vivag etter mens. Jeg antar at Canesten er forsøkt. Anonymkode: fac2d...193
Gjest Ingenting2 Skrevet 23. juli 2017 #14 Skrevet 23. juli 2017 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Typisk å si at menn ikke har greie på jentegreier. Du vet det finnes mannlige gynekologer? Og mange kvinner mener de er flinkere enn kvinnelige gynekologer fordi de er forsiktigere. Kvinner vet hvor mye man kan herje der nede. Jeg støtter rådet om å slutte å shave. Etter jeg lot håret vokse naturlig har jeg ikke hatt sopp i det hele tatt. Jeg var veldig plaget tidligere. Unngå tamponger, de tørker ut og fjerner ikke bare blodet, men også den naturlige bakteriefloraen. Prøv vivag etter mens. Jeg antar at Canesten er forsøkt. Anonymkode: fac2d...193 Typisk at du ikke svarer på spørsmålet til TS da. Hun spør etter type BIND og du foreslår å unngå tampong? En mannlig gynekolog vet lite om hvordan det er å bruke bind, så fremt han ikke faktisk bruker det en uke i mnd. Så argumentet ditt blåser jeg i. Endret 23. juli 2017 av Ingenting2 Fjernet to hele ord.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå