AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #1 Skrevet 23. juli 2017 Hei. Jeg skal ut og reise. Eller har reisen allerede begynt når man har gått igjennom sikkerhetskontrollen? Dette er ikke noe spesielt å diskutere jeg bare trenger litt støtte for jeg holder på å frike ut. Men jeg skal klare det! Jeg vil ikke plage betjeningen med alle mine bekymringer. Jeg holder på å begynne å grine. Føler meg så patetisk. Men jeg prøver å være okei med meg selv og ha forståelse for mine egne angstproblemer. Det er psykiske plager og ikke noe jeg har valgt. Jeg er så voldsomt bekymret for om jeg har gjort noe feil! Har levert bagasjen. Der sa han at alt var i orden. Fikk bagasjelapp og den blir sendt helt frem. Da gikk jeg til sikkerhetskontrollen. Og nå er jeg på innenlandsområdet. Skal på utenlandsreise. Men jeg er så nervøs for å gå igjennom til neste område. Vet ikke hvorfor. Men høres det ut som jeg har glemt noe? Har passet og billetten klar til boarding. På sikkerhetskontrollen lo de litt av meg, for jeg stoppet opp i den som skanner kroppen. Jaja. Jeg prøver nå å sitte i ro og gjøre avspenningsøvelser og puste så jeg ikke frike helt ut og blir hysterisk. Skal klare dette. Hadde dere ledd/tenkt noe dumt hvis noen gråt åå toalettet på flyplassen? Det er litt sånn som med å være kvalm føles det. Kanskje hvis jeg bare gråter angsten slipper litt opp. Jeg trenger bare et sted å søke litt styrke. Høres helt nevrotisk ut men angstproblemer er ganske ekkelt altså. Håpet dere har en fin sømdagsnatt! Anonymkode: 734b0...aee
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #2 Skrevet 23. juli 2017 Åh, må være tungt å ha det slik men føler med deg! Høres ut som du har gjort alt riktig, slapp av. Pust med magen, inn og ut rolig, dette går bra. Du klarer dette fint, går så fint atte Anonymkode: d584a...bd4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #3 Skrevet 23. juli 2017 Det er mange som er helt nervevrak på den flyplassen uansett, trøst deg med det. Folk har flyskrekk, reisefeber, reisemage og er generelt ganske edgy når de skal reise og spesielt i ferietider er det mange som aldri reiser ellers der så det er ingen som kommer til å være kjipe om du får angstanfall. Stikk igjennom til utenlandsreiser, og kanskje kjøp en sånn bitteliten flaske med et glass rødvin hvis du liker rødvin. Så har du den som nødløsning i veska om det røyner på underveis av mangel på mer potente "angstmidler": pluss distraksjonen av å rote rundt i taxfreen kan kanskje hjelpe på. Men det ordner seg nok av seg selv når det begynner å skje noe og du kommer deg på flyet. Anonymkode: 890d7...37a
Joppeline Skrevet 23. juli 2017 #4 Skrevet 23. juli 2017 Du har alt du trenger, så det får fint! Gå gjennom til neste område, si til deg selv at du bare skal se på tingene i taxfreen! Kan være lurt å prøve å spise noe, for da sier du til kroppen at det ikke er farlig. Selv om du ikke føler for å spise. Hadde skjønt veldig godt om noen gråt på doen på en flyplass. Har en mormor med voldsom flyskrekk. Rødvin, valium og grining hver gang. Men det går over! Ville sagt ifra til flyvertene slik at de kan være ekstra smilende og greie med deg. Det hjelper mye med litt ekstra positiv boost innimellom! Du klarer dette! Et steg av gangen! God tur! 😊
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #5 Skrevet 23. juli 2017 Takk for svar dere to! Merker at skuldrene og nakken allerede "acts up" med smerter og stivhet. Nå har jeg gått rundt og svingt og tøyd på skuldrene og nakken. Folk får tenke det de vil. Er fremdeles veldig nervøs for om jeg har gjort noe feil. Men man kan kanskje si det sånn at dersom jeg kommer meg på flyet kan jeg vel ikke ha gjort noe galt? Da hadde jeg vel ikke kommet så langt? Er det sikkert? At man får vel beskjed om man gjør noe galt? Jeg blir veldig lett påvirket av alkohol, nå ser jeg for meg at jeg raver rundt på destinasjonen klokken 10 om morgenen! Vittig bilde. Har også følelsen av at det høyner angstopplevelsen min. Men ellers er det vel egentlig et godt tips. Å rote rundt på taxfreen var også en idé. Det er min opplevelse at her ute i innenlandsområdet er det mindre mennesker. Derfor vegrer jeg meg for å gå til internasjonale reiser området. I tilfelle det er smekkfullt. Men hvis jeg er der 10 min før boarding er vel det greit? Åå, vondt i ryggen. Hva er det jeg har begitt meg ut på! Prøvde noen pusteøvelser det hjalp litt. TS Anonymkode: 734b0...aee
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #6 Skrevet 23. juli 2017 Takk for svar til deg også @Joppeline! Jeg har heldigvis ikke flyskrekk! Eller, har i det minste ikke hatt det før. Men tror dere folk er sinte på de som absolutt må dra ut på tur med fly når de skal få så jævlig med angst eller flyskrekk? Jeg har fått spist litt. Den svette osten som har vært med hjemmefra siden 11 i går kveld var merkelig beroligende! Jeg sitter på fremste rad da. Det tror jeg hjelper. Og så vil jeg prøve å gå sist inn i flyet. Dette skal jeg klare. Man kan liksom ikke la angsten vinne. Men man får virkelig lyst til å løpe hjem med halen mellom beina når det er sånn. Og av alle ting jeg ikke har glemt så har jeg glemt noen beroligende medisiner jeg har... jaja, er ikke vits å gråte over spilt melk? TS Anonymkode: 734b0...aee
Joppeline Skrevet 23. juli 2017 #7 Skrevet 23. juli 2017 Ok, det går nok fint! Ville kanskje heller sørget for å være ute i god tid jeg da! Det eneste du kan gjøre feil fra nå av er nemlig å ikke være på rett sted til rett tid!
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #8 Skrevet 23. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar til deg også @Joppeline! Jeg har heldigvis ikke flyskrekk! Eller, har i det minste ikke hatt det før. Men tror dere folk er sinte på de som absolutt må dra ut på tur med fly når de skal få så jævlig med angst eller flyskrekk? Jeg har fått spist litt. Den svette osten som har vært med hjemmefra siden 11 i går kveld var merkelig beroligende! Jeg sitter på fremste rad da. Det tror jeg hjelper. Og så vil jeg prøve å gå sist inn i flyet. Dette skal jeg klare. Man kan liksom ikke la angsten vinne. Men man får virkelig lyst til å løpe hjem med halen mellom beina når det er sånn. Og av alle ting jeg ikke har glemt så har jeg glemt noen beroligende medisiner jeg har... jaja, er ikke vits å gråte over spilt melk? TS Anonymkode: 734b0...aee Du, prøv å ikke tenk så hardt på hva de andre eventuelt tenker og mener om deg. Mest sannsynlig så ser de deg knapt for å være ærlig! De fleste av oss er mer opptatt av seg og sitt. Og de aller fleste har ett eller annet å stri med her i livet sitt så du er ikke ett blinkende neonskilt av ett utskudd der du står Håper du får en fin reise Anonymkode: a7d6c...004
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #9 Skrevet 23. juli 2017 Oj, lurt @Joppeline! Det tenkte jeg faktisk ikke på. Tenkte bare at alt følger tidsskjema (fordi det gjøe jo jeg!)! Så godt du sa det! Da blir det å gå gjennom taxfreen og tenke litt på snop og parfymer noen minutter og så finne gaten og prøve å finne et rolig sted der. Og du har helt rett Ab_004! Jeg vet jo at folk tenker mest på seg selv. Vil bare ikke at noen skal bli sinte på meg hvis jeg faktisk friker litt ut et sted folk kan se meg. Får tenke på at hvis det var omvendt så ville jeg ikke blitt irritert bare hatt sympati. Godt jeg ikke blinker i neon! Takk for ønsket om en god reise. Dette er første reisen på mange år pga av angst og annet psykisk, så er litt "stort" for meg. Men må ta det utifra mine egne forutsetninger. Være fornøyd selv med angsten i bakgrunnen. Men jeg håper ho nettopp det at den vil holde seg i bakgrunnen når jeg kommer frem! Og utenom de ekstra stressende tingene som fly og transit og til og fra steder og hotell og sånn. Tror jeg skal se meg om etter et sted med smertestillende. Mine ligger i hovedbagasjen. TS Anonymkode: 734b0...aee 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå