Trixie76 Skrevet 23. juli 2017 #21 Skrevet 23. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Takker for svar Hvordan kjedelig da? Jeg er opptatt av at det er trygt. Ikke som i Groruddalen og sånn. Viktig med turområder og sånt siden jeg liker å gå/jogge ute. Ser idyllisk ut på Lambertseter. Er singel og har hund forresten. Anonymkode: a4008...b6f Eh, har bodd i Groruddalen i 13 år og har kun opplevd det som trygt. Jeg har kort avstand til Østmarka og det er masse flotte folk som bor her. Generalisering går som regel sjelden bra, du kan ikke dra en så stor gruppe over en kam. Det jeg kan si som negativt her, er at noen av skolene har nordmenn i mindretall. Og manglende norskferdigheter kan derfor påvirke deres skolegang og gi mindre tid til de "norske" barna. Kulturelle forskjeller kan også bli synlige og påvirke. Vi har derfor sendt eldstemann på privat skole i stedet når hun gikk på ungdomsskolen. Søsknene går fremdeles på barneskolen her og har det veldig bra der. Lambertseter er også et trygt og fint område. 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #22 Skrevet 23. juli 2017 Lambertseter er oslos beste sted å bo etter min mening. Har vokst opp der og savner det hver dag nå som jeg ikke bor der. Håper jeg får råd til å kjøpe noe i nærheten når studentlivet er ferdig. Lambertseter er trygt og godt, og er et familievennlig sted. Med det vil jeg også si at kjæresten min er fra Romsås og har følt han har vokst opp i like trygge kår som meg og liker hjemplassen sin like mye som det jeg gjør. Anonymkode: ee5cf...3de 2
Kontormus Skrevet 23. juli 2017 #23 Skrevet 23. juli 2017 13 timer siden, T-Rex skrev: Dette stemmer jo, statistisk sett. Men går du blond rundt på Furuset senter en kveld, vil du føle deg utilpass, på grunn av blikkene som sier "jøss, hva gjør du her?". Prøv selv. Nuvel, jeg har bodd 11 år i en bydel med like mange (om ikke mer) ikke-vestlige innvandrere. Det føltes ikke utrygt, og jeg merket heller ikke at blikkene var spesielle. Faktisk, så opplevde jeg å bli passet på av disse unge mennene. Og jeg er lys blond 9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #24 Skrevet 24. juli 2017 Jeg har bodd i Oslo i mange år og på flere forskjellige steder. Det er mange ghettoer i groruddalen og flere bydeler sliter med kriminelle gjenger. I tillegg er lavtlønnsområder også forpestet med høy andel kommunale boliger for evigvarende nav-klienter. Digg. I noen områder er det ca. 90% vakre svarte barn på skolene. De hvite fremstår i mindretall. Foreldrene til våre fantastiske berikende nyinnflyttede materialistiske flyktninger kan stort sett ikke norsk hele livet og skjønner ikke engang hvilke krav skolene stiller til barna deres. Slikt blir det bråk av i klasserommene. Herlig. De mest utrygge områdene er statistisk rundt Oslo-S og Grønland. Her herjer ulike narkobander når mørke senker seg og regn med å bli slått ned og ranet hvis du går på feil sted til feil tid. Kult. Kun blendahvite ultra liberalistiske feminister her på KG har ikke sett det som skjer i Oslo. De bor nemlig ofte på de hippe stedene hvor de lager seg hvite ghettoer og polariserte miljøer. Deretter stemmer de MDG i protest, Anonymkode: 1b884...4d1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #25 Skrevet 24. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd i Oslo i mange år og på flere forskjellige steder. Det er mange ghettoer i groruddalen og flere bydeler sliter med kriminelle gjenger. I tillegg er lavtlønnsområder også forpestet med høy andel kommunale boliger for evigvarende nav-klienter. Digg. I noen områder er det ca. 90% vakre svarte barn på skolene. De hvite fremstår i mindretall. Foreldrene til våre fantastiske berikende nyinnflyttede materialistiske flyktninger kan stort sett ikke norsk hele livet og skjønner ikke engang hvilke krav skolene stiller til barna deres. Slikt blir det bråk av i klasserommene. Herlig. De mest utrygge områdene er statistisk rundt Oslo-S og Grønland. Her herjer ulike narkobander når mørke senker seg og regn med å bli slått ned og ranet hvis du går på feil sted til feil tid. Kult. Kun blendahvite ultra liberalistiske feminister her på KG har ikke sett det som skjer i Oslo. De bor nemlig ofte på de hippe stedene hvor de lager seg hvite ghettoer og polariserte miljøer. Deretter stemmer de MDG i protest, Anonymkode: 1b884...4d1 Ja, du skjønner, vi hvite ultraliberalistiske feministene er helt umulige å ha med å gjøre. Jeg er nok blind, her jeg bor på Grorud og trives... Eller kanskje vi er mer opptatt av å finne gode løsninger istedet for å svartmale. Det kan også tenkes. Hva har du gjort med alle disse problemene du ser i det siste? Anonymkode: 65fb5...62e 13
T-Rex Skrevet 24. juli 2017 #26 Skrevet 24. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd i Oslo i mange år og på flere forskjellige steder. Det er mange ghettoer i groruddalen og flere bydeler sliter med kriminelle gjenger. I tillegg er lavtlønnsområder også forpestet med høy andel kommunale boliger for evigvarende nav-klienter. Digg. I noen områder er det ca. 90% vakre svarte barn på skolene. De hvite fremstår i mindretall. Foreldrene til våre fantastiske berikende nyinnflyttede materialistiske flyktninger kan stort sett ikke norsk hele livet og skjønner ikke engang hvilke krav skolene stiller til barna deres. Slikt blir det bråk av i klasserommene. Herlig. De mest utrygge områdene er statistisk rundt Oslo-S og Grønland. Her herjer ulike narkobander når mørke senker seg og regn med å bli slått ned og ranet hvis du går på feil sted til feil tid. Kult. Kun blendahvite ultra liberalistiske feminister her på KG har ikke sett det som skjer i Oslo. De bor nemlig ofte på de hippe stedene hvor de lager seg hvite ghettoer og polariserte miljøer. Deretter stemmer de MDG i protest, Anonymkode: 1b884...4d1 Dette er jo 90% surrball. Det stemmer riktignok at en del skoler har en stor overvekt av elever som ikke er etnisk norske, men gjengkriminaliteten, og kriminaliteten generelt, er ikke verre i Oslo enn den var for 40 år siden. Og da var det knapt en ikke-vestlig innvandrer i byen. 11
filifjonka Skrevet 24. juli 2017 #27 Skrevet 24. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd i Oslo i mange år og på flere forskjellige steder. Det er mange ghettoer i groruddalen og flere bydeler sliter med kriminelle gjenger. I tillegg er lavtlønnsområder også forpestet med høy andel kommunale boliger for evigvarende nav-klienter. Digg. I noen områder er det ca. 90% vakre svarte barn på skolene. De hvite fremstår i mindretall. Foreldrene til våre fantastiske berikende nyinnflyttede materialistiske flyktninger kan stort sett ikke norsk hele livet og skjønner ikke engang hvilke krav skolene stiller til barna deres. Slikt blir det bråk av i klasserommene. Herlig. De mest utrygge områdene er statistisk rundt Oslo-S og Grønland. Her herjer ulike narkobander når mørke senker seg og regn med å bli slått ned og ranet hvis du går på feil sted til feil tid. Kult. Kun blendahvite ultra liberalistiske feminister her på KG har ikke sett det som skjer i Oslo. De bor nemlig ofte på de hippe stedene hvor de lager seg hvite ghettoer og polariserte miljøer. Deretter stemmer de MDG i protest, Anonymkode: 1b884...4d1 Utrolig, nærmere fire mill replikker på dette fora, lever du av det? 1
T-Rex Skrevet 24. juli 2017 #28 Skrevet 24. juli 2017 11 timer siden, Kontormus skrev: Nuvel, jeg har bodd 11 år i en bydel med like mange (om ikke mer) ikke-vestlige innvandrere. Det føltes ikke utrygt, og jeg merket heller ikke at blikkene var spesielle. Faktisk, så opplevde jeg å bli passet på av disse unge mennene. Og jeg er lys blond Nå skrev ikke jeg noe om at jeg følte meg utrygg, bare en smule feilplassert, ettersom jeg var den eneste jeg så med et vestlig utseende. Og det ble jeg faktisk litt overrasket over, siden jeg selv bor i et strøk med en god del innvandrere, og ikke opplever det samme her. Så Furuset på kveldstid er kanskje litt spesielt, i forhold til mange andre bydeler i Groruddalen.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #29 Skrevet 24. juli 2017 På 23.7.2017 den 7.09, AnonymBruker skrev: Kun rasister som mener at Oslo ikke er trygt Anonymkode: d601c...81c kun naivister og rasister som mener at oslo er trygt. Anonymkode: 07aba...efa 1
mollusken Skrevet 24. juli 2017 #30 Skrevet 24. juli 2017 Det er veldig trygt på Lambertseter. Liker meg også på Nordstand, Ekeberg og Skullerud.
T-Rex Skrevet 24. juli 2017 #31 Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: kun naivister og rasister som mener at oslo er trygt. Anonymkode: 07aba...efa Kun bønder som mener at Oslo er utrygt. Ikke at jeg egentlig har noe imot bønder altså, men overgangen til Oslo kan vel iblant bli litt stor, var bare det. 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #32 Skrevet 24. juli 2017 Lambertseter er veldig trygt ja. Ville ikke bodd der som singel. Det er lite urbant og mye barnefamilier. Nå skal karlsrud bygges ut etterhvert, så Lambertseter står i fare for å hipstifiseres slik som bjølsen opplevde. Anonymkode: 9356b...324
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #33 Skrevet 24. juli 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lambertseter er veldig trygt ja. Ville ikke bodd der som singel. Det er lite urbant og mye barnefamilier. Nå skal karlsrud bygges ut etterhvert, så Lambertseter står i fare for å hipstifiseres slik som bjølsen opplevde. Anonymkode: 9356b...324 Jeg tror nok neppe Lambertseter blir hipt selv om det etterhvert bygges noen ekstra blokker. Er nok heller noen pensjonister som trekker ut av eneboligene sine og over i et enklere leilighetsliv Lambertseter består stort sett av noen som har bodd dere hele livet, masse småbarnsfamilier og noen med eldre barn som bor i de få rekkehusene/eneboligene som er der. Anonymkode: 4966a...06d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #34 Skrevet 24. juli 2017 På 7/23/2017 den 0.43, AnonymBruker skrev: Mange naive mennesker her. Er flere plasser i oslo man absolutt ikke bør være som kvinne. Iallefall ikke kveldstid. Anonymkode: 136b0...d18 Tøv. Jeg bor i Groruddalen og jobber i sentrum, og roter mye rundt på kveldstid/natt alene, grunnet hobbyen min. Har aldri hatt en eneste ubehagelig opplevelse eller følt meg redd. Har man hund med seg er det i hvert fall ikke noe problem. (TS skrev hundelufting.) Det eneste man skal være forsiktig med er å rave dritings rundt i gatene, men det gjelder jo uansett kjønn og hvor man bor. Anonymkode: 6933e...d33 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #35 Skrevet 31. juli 2017 På 7/23/2017 den 9.51, T-Rex skrev: Som andre skriver, er Lambertseter et trygt og litt sedat strøk. Men det kan være greit å være klar over at det er planlagt en storstilt utbygging i området, noe som kanskje kan gjøre at det vil forandre karakter litt etterhvert, og det kan vel også bli endel støy i forbindelse med byggingen. Mer trafikk vil det jo også automatisk bli, når det er flere boliger i strøket. Men da kanskje man også kan få ett forbaska postkontor som ligger der det skal og ikke ved E6. Posten på Bunnpris er en vits. Lambertseter er SUPERT, jeg stortrives. God plass for mindre penger, mye bedre luftkvalitet, rolig og stille, fint senter i nærheten og nærbutikk som har det man trenger... samtidig så er det bare 20 min med tbana, og jeg har i alle fall kort vei dit (det har de fleste). Anonymkode: 1d187...c29
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #36 Skrevet 31. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men da kanskje man også kan få ett forbaska postkontor som ligger der det skal og ikke ved E6. Posten på Bunnpris er en vits. Lambertseter er SUPERT, jeg stortrives. God plass for mindre penger, mye bedre luftkvalitet, rolig og stille, fint senter i nærheten og nærbutikk som har det man trenger... samtidig så er det bare 20 min med tbana, og jeg har i alle fall kort vei dit (det har de fleste). Anonymkode: 1d187...c29 Ulempen med Lambertseter er E6 som man må krysse for å komme til marka. Skittent og utrolig støyete. Blir bra hvis de greier legge skiten i tunnel. Anonymkode: 9356b...324
Gjest Gliffy Skrevet 31. juli 2017 #37 Skrevet 31. juli 2017 Jeg vil anbefale at du tar deg en tur til Lambrertseter og går deg en tur i nabolaget. Som folk her sier: det er trygt på Lambertseter, og hvis du liker deg best i rolige omgivelser kan det godt hende du vil trives der. Men den beste måten å finne det ut på er uansett om du stikker opp dit og ser selv
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #38 Skrevet 31. juli 2017 Lamberseter er trygt. Groruddalen, (Ellingseud, Furuset, Trosterud) Søndre Nordstrand (Holmlia, Bjørndal, Hauketo, Mortensrud) ville jeg følt meg mindre trygg på fra tbane i mørket. Bodd i begge daler. Bor nå i bydel Østensjø. Liker du å gå i marka som meg syntes jeg Lambert blir litt dumt plassert. Ute for bommen og avhengig av reise til Østmarka. Foreslår da heller Skullerud-Hellerud hvor du har marka rett inn. Trives godt på Oppsal Anonymkode: 0a5e3...710
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #39 Skrevet 1. august 2017 Østensjø ja; kjente folk som bodde der. De som bodde i 1 etg. opplevde innbrudd (i blokkene). Var det ikke der Sigrid ble kidnappet? Anonymkode: 1b884...4d1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #40 Skrevet 1. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Østensjø ja; kjente folk som bodde der. De som bodde i 1 etg. opplevde innbrudd (i blokkene). Var det ikke der Sigrid ble kidnappet? Anonymkode: 1b884...4d1 Innbrudd i første etasje skjer over hele Oslo. Og en enkeltsak fra 2012 begått av en forstyrret person sier da absolutt ingenting om et område er trygt. Hvis man skal tenke sånn så må en jo flytte langt ut på fjellet.. Anonymkode: 0a62c...181 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå