AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #1 Skrevet 22. juli 2017 Dere som har hatt det, hvordan ble dere klar over det? Hva gjorde dere? Jeg tror jeg er alvorlig deprimert, og har vert det en stund- bare ikke villet innse det. Har ingen grunn til depresjon. Men har dårlig selvbilde etter brudd for to år siden. Er alene med flere barn, og full jobb. Har lavt stoffskifte, men tar medisin for dette, og stoffskifte er nå normalt. Usikker på om dette har sendt meg i grøften- vet ikke. Sympt. Jeg har: angst(for ingenting?), trøstespiser( lagt på meg 6 kg i sommer), nedstemt, ingen glede, føler ingen følelser, orker ingen fysisk aktivitet( som jeg vanligvis elsker), klarer ikke ta besluttninger og overspiser. Skammer meg for å gå til legen med dette, føler meg som en idiot som bare må ta meg sammen. Fungerer noenlude på jobb, men var sykemeldt for utbrenthet en mnds tid på nyåret. Hva bør jeg gjøre? Prøve å ta meg sammen, gå til legen, sykemeldes eller ikke? Jeg klarer rett og slett ikke tenke logisk og rasjonellt nå😐 Anonymkode: 7b2c9...8a9
Solivagant Skrevet 22. juli 2017 #2 Skrevet 22. juli 2017 Gå til legen. Det er ingen grunn til å føle deg dum over dette. Noen ganger er man for syk til å "bare" ta seg sammen eller klare å fikse det på egenhånd, og det er absolutt ingen skam i å be om hjelp.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #3 Skrevet 22. juli 2017 Det kan være depresjon. Snakk med fastlegen i første omgang. Depresjon er ingenting å skamme seg over og legen kommer helt sikkert til å få deg til å slappe av når du forteller om symptomene. Det er også veldig utbredt, altså er det vanlig å ha opplevd det, folk flest er klar over dette og det er noe som blir tatt alvorlig. Anonymkode: 85e00...141
Gjest BerntJohnny Skrevet 23. juli 2017 #4 Skrevet 23. juli 2017 Lærer å utnytte styrkene ved depresjon. Passer på å spise regelmessig. Gå turer. Ta pauser. Medisiner når jeg trenger det. Trening og samtaleterapi om det er nødvendig for deg. Tut og kjør. Dette kommer du ut av. Du må lære deg å se lyspunktet i ditt liv, og ikke gi opp håpet. Sett deg overordnede mål som gir deg glede. Sjokolade. Men ikke for mye. Verdsett de små tingene i livet, og nyt gleden fra de. Se hva som er bra i livet ditt. Lær deg å gi faen og lær deg å prioritere. Lykke til
helledussen Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 Er ikke lege men har hatt mye perioder med depresjon i livet mitt. For meg høres det ut som du er deprimert. Du trenger ikke være flau overfor legen for depresjon er en ganske vanlig diagnose og å føle det som du gjør er vanlig når man er deprimert. Jeg vil gi deg et råd om å be legen din ta blodprøver av deg for å utelukke vitaminmangel for eks. D-vitamin mangel er noe som kan føre til depresjon for eks. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå