Gå til innhold

Kvinner: Erfaring fra byggebransjen/tip?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å drite I høyere utdanning og vil ut I jobb. Har generell studiekompetanse + noen realfag. Er praktisk anlagt (oppvokst på gård) og liker produksjon med bl.a. dreibenk og fres, har vært borti kundeservice og veikro-arbeid, og det er helt utelukket for jeg er så lei folk. Har en samboer I byggebransjen så vurderer dette selv, men vil gjerne høre kvinnelige tilbakemeldinger på arbeidslivet I byggebransjen/TIP før jeg hopper I det.

Hva jobber du med? Positive og negative deler? Hvordan er det lagt opp dersom man blir gravid (kan man jobbe på anlegg mens man er høygravid f.eks)? Gjerne oppgi årslønn også.

Anonymkode: 86acd...c75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jente og rørlegger her. Positivt:

Får jobbe med noe jeg elsker, og bruker både hodet og kroppen hele tiden.

God lønn! Jeg er ufaglært så har ikke full lønn. Men hvis jeg tar fagbrev blir det mer enn brukbar lønn

Gode kollegaer. Folk jeg har mye til felles med. Slipper unna kjerringer som er utslitt og lei av jobben og spyr det utover andre på jobb. 

Negativt: 

Mye overtidspress, man skal helst kunne jobbe overtid nå og da. Passer dårlig om man er alenemor f.eks. Er egentlig positivt også, gode muligheter for ekstra kroner.

Noen jobber kreves det rå styrke som det som jente er vanskelig å trene seg til. Det er tungt å løfte 90kg når man veier 60...

Har ikke planlagt unger enda, så blir jo spent å se hvordan det blir.. men tenker det skal gå greit å jobbe i kontordelen noen måneder mens jeg er høygravid

Anonymkode: 2f52c...986

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Uten fagbrev, eller lærlingplass kan man kun ha veldig fysiske jobber som så og si ingen kvinner er kvalifiserte til.

Skrevet
10 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Uten fagbrev, eller lærlingplass kan man kun ha veldig fysiske jobber som så og si ingen kvinner er kvalifiserte til.

Kan du beskrive en jobb der man kun bruker fysisk styrke? Jeg forstår hva du prøver på men verden har kommet litt lengre.

TS kast deg i det,gjør det du ønsker å gjøre men ta vare på kroppen din. Fysisk arbeid er ikke for alle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Kommer ann på hva du mener er veldig fysisk. Alle bygg og anleggsyrker er veldig fysiske alle sammen.

Mange arbeidsgivere i små bedrifter ansetter gode arbeidsfolk, skriflig kompetanse er ikke like viktig alltid. Etter fem års arbeid kvalifiserer man til fagbrev. Det er et bedre alternativ enn å prøve å leve av lærlinglønna

Anonymkode: 2f52c...986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...