Thomasine Skrevet 9. januar 2005 #1 Skrevet 9. januar 2005 Jeg har 4 små melon-yoghurt som gikk ut på datoen for noen dager siden. Dvs at ingen her hjemme vil spise de, selvom de sannsynligvis er gode ennå... :o Kan jeg lage en eller annen dessert av dem?! Trenger tips - hjernen min har ikke kommet hjem fra juleferien enda...
Arkana Skrevet 9. januar 2005 #2 Skrevet 9. januar 2005 En god smoothie? 2 dl yoghurt, 2 dl frossen frukt/bær og ½ banan per person. Fromasj med bær (6-8 porsj.) 6 plater gelatin 1 ss sitronsaft 3 dl kremfløte 4 ss sukker 5 dl yoghurt 500 g bær kokende vann La gelatinen ligge i bløt i kaldt vann i 10 minutter. Visp fløten til krem med sukker. Bland i yoghurt og 250 g bær. Klem vannet ut av gelatinen og rør inn ½ dl kokende vann. Avkjøl litt. Rør gelatinoppløsningen inn i kremblandingen. Skyll en randform med kaldt vann før formasjen helles i. Sett fromasjen kjølig til den har stivnet, minst en time. Hvelv fromasjen på fat og pynt med resten av bærene.
Thomasine Skrevet 9. januar 2005 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2005 En god smoothie? 2 dl yoghurt' date= 2 dl frossen frukt/bær og ½ banan per person. For en ide!!! Da får jeg tatt "møydommen" på blenderen vi fikk til jul også!!! Det blir dagens dessert!
ashera Skrevet 10. januar 2005 #5 Skrevet 10. januar 2005 Smoothies ser bra. Selv brukte jeg nettopp youghurten som gikk ut på dato i forgårs i brøddeigen, sammen med honning, solsikkefrø, linfrø og diverse annet snadder. Tre duftende nybakte brød står nå til avkjøling. Tror nesten jeg må ha en smak, selv om jeg ikke er kveldsmattypen....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå