Gå til innhold

Hjelp! Daten stemmer Sp?

Fremhevede innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg bor i Oslo og har datet noen i noen uker nå. Alt har vært topp! Var hjemme hos han for første gang sist helg, og da jeg skulle hente solbrillene mine fra benken jeg hadde lagt dem da fant jeg en Senterparti button liggende i en skål. Ble helt sjokkert og føler meg ført bak lyset. Han er skikkelig urban og har høy utdanning og god jobb, akkurat som meg. Ser han for seg å en gang flytte hjem til den lille kommunen foreldrene bor i? Jeg kommer aldri til å bli bondekjerring om det er det han tror. :( 

Skal jeg ta det opp med ham, eller bare gå videre? :lillesky:

Anonymkode: f6814...95b

Da hjelper det ikke med "høy utdanning" dersom du freaker ut på grunn av en button du ikke vet noe som helst om. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Du får finne deg en som ikke stemmer SP da....

Nå vet vi jo ikke om han stemmer SP da...

AnonymBruker
Skrevet

Ser ingen grunn til å dumpe han. Det kunne jo ha vært mye verre, eks. at ha støttet tullepartier som MDG, SV, Rødt eller FrP.

Anonymkode: 331b4...b45

• Liker 3
Skrevet (endret)
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor bruker du det som et skjellsord? Hverken "feminist" eller feminist er et skjellsord. Det er dumt at for enkelte menn er likestilling så uviktig kamp at de tror det handler om undertrykking, å være dust eller ha unnskyldning til å oppføre seg urimelig. Det er jo nettopp den oppfattelsen du har av "feminisme" der som gjør at vi nettopp trenger det :)

Anonymkode: b2302...37e

Det samme kan sies om kvinner som ikke vil innse at også menn er undertrykt i deler av samfunnet :) Likestilling handler ikke bare om at kvinner skal få flere og helst bedre rettigheter og muligheter enn menn. Likestilling handler også at man står likt iforhold til plikter og ansvar, noe feminismen har underkommunisert.

Det finnes kvinner som oppfører seg helt forkastelig, og at de får lov til det uten å bli motsagt er for meg et av flere tegn på kvinner ikke er undertrykte i dag. Ikke i større grad enn menn hvertfall.

Endret av straamann
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, straamann skrev:

Det samme kan sies om kvinner som ikke vil innse at også menn er undertrykt i deler av samfunnet :) Likestilling handler ikke bare om at kvinner skal få flere og helst bedre rettigheter og muligheter enn menn. Det finnes kvinner som oppfører seg helt forkastelig, og at de får lov til det uten å bli motsagt er for meg et av flere tegn på kvinner ikke er undertrykte i dag. Ikke i større grad enn menn hvertfall.

Ok hvilke deler av samfunnet er menns rettigheter mer undertrykt enn kvinner?

Du skriver "likestilling handler ikke bare om at kvinner skal få flere og helst bedre rettigheter enn menn" Nei det har du helt rett i, likestilling handler nemlig om at kvinner skal få de samme rettighetene og mulighetene som menn. Om man ønsket flere og helst bedre osv ville det jo blitt skjevstilling da. 

At noen kvinner oppfører seg forkastelig og at dem får lov til det uten å bli motsagt er et av flere tegn på at kvinner ikke er undertrykte i dag haha det var ikke en særlig klok setning vel? Alle som oppfører seg som tullinger bør bli irettesatt uavhengig kjønn. Pr nå er det generelt på verdensbasis fler menn enn kvinner som oopfører seg som forkastelige folk da. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg bor i Oslo og har datet noen i noen uker nå. Alt har vært topp! Var hjemme hos han for første gang sist helg, og da jeg skulle hente solbrillene mine fra benken jeg hadde lagt dem da fant jeg en Senterparti button liggende i en skål. Ble helt sjokkert og føler meg ført bak lyset. Han er skikkelig urban og har høy utdanning og god jobb, akkurat som meg. Ser han for seg å en gang flytte hjem til den lille kommunen foreldrene bor i? Jeg kommer aldri til å bli bondekjerring om det er det han tror. :( 

Haha, den var god😂👍 Sikkert noen som lar seg lure...

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok hvilke deler av samfunnet er menns rettigheter mer undertrykt enn kvinner?

Du skriver "likestilling handler ikke bare om at kvinner skal få flere og helst bedre rettigheter enn menn" Nei det har du helt rett i, likestilling handler nemlig om at kvinner skal få de samme rettighetene og mulighetene som menn. Om man ønsket flere og helst bedre osv ville det jo blitt skjevstilling da. 

At noen kvinner oppfører seg forkastelig og at dem får lov til det uten å bli motsagt er et av flere tegn på at kvinner ikke er undertrykte i dag haha det var ikke en særlig klok setning vel? Alle som oppfører seg som tullinger bør bli irettesatt uavhengig kjønn. Pr nå er det generelt på verdensbasis fler menn enn kvinner som oopfører seg som forkastelige folk da. 

Virkelig?

Jeg kan spørre tilbake; hvilke områder av det norske samfunnet i dag er kvinners rettigheter mer undertrykkt enn menns?

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, straamann skrev:

Virkelig?

Jeg kan spørre tilbake; hvilke områder av det norske samfunnet i dag er kvinners rettigheter mer undertrykkt enn menns?

Siden du ikke vil svare på din egen opprinnelige påstand, men heller velger å snu det tilbake til personen som spør (!): menns rettigheter ifht barnefordeling og fokus på psykisk helse er i positiv endring. Dette er vel noe av det du mener når du skriver menns rettigheter?

Og er du uenig i at menn på verdensbasis oppfører seg dårlig? Hadde jo vært greit å høre din mening om det.

Anonymkode: 5dd0c...ffd

• Liker 1
Skrevet

For min del ville jeg aldri vært sammen med en som ikke delte mine politiske standpunkter. Gjort det før, aldri igjen. BLir for mange konflikter av sånt.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du ikke vil svare på din egen opprinnelige påstand, men heller velger å snu det tilbake til personen som spør (!): menns rettigheter ifht barnefordeling og fokus på psykisk helse er i positiv endring. Dette er vel noe av det du mener når du skriver menns rettigheter?

Og er du uenig i at menn på verdensbasis oppfører seg dårlig? Hadde jo vært greit å høre din mening om det.

Anonymkode: 5dd0c...ffd

Hva legger du i å "oppføre seg dårlig"? 

Jeg tror ikke at menn er verken slemmere eller snillere enn kvinner.

Både kvinner og menn kan være drittsekker, dels på samme måte men kjønnene har også kulturelle og biologiske forskjeller i måte å uttrykke sin dysfunksjon på. Vi hører mest om menns vold og trakassering. Men det er kjent at kvinner også trakkaseres av sine egne , og at menn i mye større grad enn kvinner blir utsatt for vold og drap, hvis vi ser vold under ett og ikke bare registrerte og anmeldte seksuelle overgrep.

Mørketallene ang overgrep mot mindreårige gutter utført av både menn og kvinner er store.

1 av 4 menn vil ikke få egne barn, og menn er nå i mindretall både i fullført VGS og høyere utdanning. Menn er overrepresentert både i arbeidsulykker (farlig arbeid) og selvmord. Menn får strengere straff enn kvinner for samme forbrytelse.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Måbarefåsiat... skrev:

Nå vet vi jo ikke om han stemmer SP da...

Kanskje den ikke er hans? :lur:

Anonymkode: e5ae8...a90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Try2 skrev:

Slapp av:)

Unknown.jpeg

Er det en truse, eller en bleie?

Skrevet

Finn en som har AP-buttons i stedenfor!

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en truse, eller en bleie?

SP-Høvdingen Per Borten i truse:nordvesta:

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med å være bondekjerring?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, straamann skrev:

Husker jeg hadde en tråd om ei dame eg datet for noen år tilbake. Jeg er svært uenig med FrP i det meste, og det viste seg at dama forgudet partiet. Da jeg spurte på forumet her hvordan jeg skulle håndtere det, ble jeg latterliggjort og angrepet av "feminister" som mente at det var meg det var noe feil med.

Blir interessant å følge denne tråden, der det er et annet parti - og en kvinne som opplever samme problem jeg hadde.

Åååå, det er deg Jonasmannen. 

Anonymkode: fc39a...aea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grensen min går ved at han bruker sokker i sandaler... Men begynt å date en fyr nå, kanskje greit å høre hva han stemmer, for blir det høyre så dumper jeg ham 🤣

Anonymkode: 187a3...a49

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sp er et av tre partier det faktisk er mulig i mine øyne å stemme på. 

Ja, hadde det ikke vært for at en stemme til SP er en stemme til AP-regjering.  Fryktelig vanskelig i år synest jeg.

Anonymkode: 500da...6fd

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hadde det ikke vært for at en stemme til SP er en stemme til AP-regjering.  Fryktelig vanskelig i år synest jeg.

Anonymkode: 500da...6fd

En stemme til SP er en stemme til SP. Et sterkere SP gir større gjennomslagskraft i regjering med AP.

Anonymkode: b8dcc...769

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...