Gå til innhold

Hjelp! Daten stemmer Sp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg bor i Oslo og har datet noen i noen uker nå. Alt har vært topp! Var hjemme hos han for første gang sist helg, og da jeg skulle hente solbrillene mine fra benken jeg hadde lagt dem da fant jeg en Senterparti button liggende i en skål. Ble helt sjokkert og føler meg ført bak lyset. Han er skikkelig urban og har høy utdanning og god jobb, akkurat som meg. Ser han for seg å en gang flytte hjem til den lille kommunen foreldrene bor i? Jeg kommer aldri til å bli bondekjerring om det er det han tror. :( 

Skal jeg ta det opp med ham, eller bare gå videre? :lillesky:

Anonymkode: f6814...95b

Videoannonse
Annonse
Gjest Ingaborga
Skrevet

Har merch (flaskeåpnere, buttons, halser og lignende småting) fra partier jeg ikke stemmer på eller er enig med, noe av det fordi tingene er praktiske og jeg ikke gidder bytte de ut, andre fordi jeg har fått det og så bare slengt det fra meg med andre småting jeg ikke lengre ville ha i veska. Er ikke sikkert han faktisk stemmer Sp. 

Ville heller bare casually penset samtalen inn på de politiske temaene du synes er viktige og hørt hva han mener om de. Det kan godt være at dere bare bryr dere om helt forskjellige politiske saker, og at han har valgt Sp av andre grunner enn de du mener gjør det at han stemmer på de til en dealbreaker :)

AnonymBruker
Skrevet

Dump han.

Anonymkode: 21f06...9a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit, dump ham

Anonymkode: 9651b...24b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være en tulletråd. :laugh:

Anonymkode: fed4b...767

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Man kan være enig med et parti uten å bli partiet. Det er ikke bare bønder på gårder som stemmer SP. 

SP er vel heller ikke noe ekstremt noen vei, så jeg ser ikke på å være SP-velger som noen dumpegrunn. 

Anonymkode: 2ba95...8e3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2017 den 10.02, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg bor i Oslo og har datet noen i noen uker nå. Alt har vært topp! Var hjemme hos han for første gang sist helg, og da jeg skulle hente solbrillene mine fra benken jeg hadde lagt dem da fant jeg en Senterparti button liggende i en skål. Ble helt sjokkert og føler meg ført bak lyset. Han er skikkelig urban og har høy utdanning og god jobb, akkurat som meg. Ser han for seg å en gang flytte hjem til den lille kommunen foreldrene bor i? Jeg kommer aldri til å bli bondekjerring om det er det han tror. :( 

Skal jeg ta det opp med ham, eller bare gå videre? :lillesky:

Anonymkode: f6814...95b

Kva stemmer du då?

Anonymkode: 45bea...aaf

Skrevet

Alternativ 1: Du fortsetter å date

Alternativ 2: Du dropper ham

Alternativ 3: Slutte å skrive tulletråder? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ojsann! Du fant en SP button og dermed visste du med en gang at han stemmer SP.

Spør mannen istedet for å trekke raske konklusjoner på sviktende grunnlag :ler: 

Anonymkode: 5540d...7c0

• Liker 4
Skrevet (endret)

Husker jeg hadde en tråd om ei dame eg datet for noen år tilbake. Jeg er svært uenig med FrP i det meste, og det viste seg at dama forgudet partiet. Da jeg spurte på forumet her hvordan jeg skulle håndtere det, ble jeg latterliggjort og angrepet av "feminister" som mente at det var meg det var noe feil med.

Blir interessant å følge denne tråden, der det er et annet parti - og en kvinne som opplever samme problem jeg hadde.

Endret av straamann
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ah, høres ut som  drømmefyr!

Anonymkode: b9534...bb0

AnonymBruker
Skrevet

Sp er et av tre partier det faktisk er mulig i mine øyne å stemme på. 

Anonymkode: b2302...37e

• Liker 10
Skrevet

Det er ingen tvil om at bonden er en vi alltid kommer til å trenge, så et parti som støtter dem i et land hvor mange bedriver svenskehandel og tror at maten er så jævla dyr, er ikke det dummeste.

Hvorvidt han har tenkt å flytte hjem og drive gård, skjønner du også at ingen her inne kan vite. Det må du snakke med ham om, i fall han har odel el.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Spør han hvilken saker det et som gjør at SP er partiet for han,  så kanskje du lærer noe nytt :) jeg stemmer ikke SP, men jeg er jo enig i at vi må stoppe å tenke oss om før vi sentraliserer (f.eks tilgang på politihjelp i krisesituasjoner), at maten vår skal være trygg og ren, at bonden får en lønn å leve av og at vi ikke skal selge norske ressurser ut av landet... 

Anonymkode: e2bf0...08b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, straamann skrev:

Husker jeg hadde en tråd om ei dame eg datet for noen år tilbake. Jeg er svært uenig med FrP i det meste, og det viste seg at dama forgudet partiet. Da jeg spurte på forumet her hvordan jeg skulle håndtere det, ble jeg latterliggjort og angrepet av "feminister" som mente at det var meg det var noe feil med.

Blir interessant å følge denne tråden, der det er et annet parti - og en kvinne som opplever samme problem jeg hadde.

Jeg husker den tråden og de fleste av oss skrev jo at siden forskjellene deres var så store og visjoner om landet sitt og verden så ulike så var det ikke no å bygge på der. Ville jo ført til mye diskusjon i hverdagen og barneoppdragelse og alt.

Du vet at ordet feminist er ikke et skjellsord, så det er ikke noe du bare bør kaste fra deg til alle du ikke liker svarene til. Når du er av den typen våger jeg påstå at de brukerne (vi vet ikke hvem som var feminister og ikke) som sa det var deg det var noe galt med - også hadde rett. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker den tråden og de fleste av oss skrev jo at siden forskjellene deres var så store og visjoner om landet sitt og verden så ulike så var det ikke no å bygge på der. Ville jo ført til mye diskusjon i hverdagen og barneoppdragelse og alt.

Du vet at ordet feminist er ikke et skjellsord, så det er ikke noe du bare bør kaste fra deg til alle du ikke liker svarene til. Når du er av den typen våger jeg påstå at de brukerne (vi vet ikke hvem som var feminister og ikke) som sa det var deg det var noe galt med - også hadde rett. 

Vil vel heller si meg enige i at vi var for ulike enn at det var noe feil med noen av oss. De jeg siktet til som "feminister" var veldig på at jeg var urimelig som i det hele tatt så på det som et problem.

Ekte feminister oppfører seg ikke sånn, derfir brukte jeg "feminist" i hermetegn .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden dere allerede har datet noen uker, så bør du overtale han til å stemme noe annet så du slipper bli bondekjerring!

Anonymkode: 09a07...413

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, straamann skrev:

Vil vel heller si meg enige i at vi var for ulike enn at det var noe feil med noen av oss. De jeg siktet til som "feminister" var veldig på at jeg var urimelig som i det hele tatt så på det som et problem.

Ekte feminister oppfører seg ikke sånn, derfir brukte jeg "feminist" i hermetegn .

Men hvorfor bruker du det som et skjellsord? Hverken "feminist" eller feminist er et skjellsord. Det er dumt at for enkelte menn er likestilling så uviktig kamp at de tror det handler om undertrykking, å være dust eller ha unnskyldning til å oppføre seg urimelig. Det er jo nettopp den oppfattelsen du har av "feminisme" der som gjør at vi nettopp trenger det :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en fornuftig mann. Mange som ikke er bønder som stemmer SP. 

Anonymkode: 25868...8c2

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Du får finne deg en som ikke stemmer SP da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...