Gå til innhold

Sirener hele natta i storbyer. Vanlig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg er ikke så veldig bereist, og kommer ikke fra noen stor by selv. Nå er jeg på ferie i en europeisk storby, og la merke til at jeg hørte sirener gjevnlig gjennom hele natta (jeg våkner lett.) Er dette vanlig i storbyer, eller kan det ha skjedd noe alvorlig her?

Anonymkode: 948de...060

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt.

Anonymkode: a6295...ea1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ganske vanlig, ja. 

Anonymkode: 2a466...93f

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Hvis du snakker om London hadde det vær mer spesielt å ikke høre sirener.

AnonymBruker
Skrevet

Om du bor midt i en sykehusby (noen byer er fulle av dem), så ja.

Anonymkode: c3f1d...b1d

Skrevet

Helt normalt. 

Skrevet

Helt vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Husker selv da jeg sov på et hotell i berlin midt i sentrum så var det sirener hver femte minutt hele døgnet 

Anonymkode: 84d3d...4db

Skrevet

I Oslo, som vel kan karakteriseres som en storby er det ikke vanlig.. Usikker på instruks i andre land,  men i Oslo bruker iallfall Politiet kun sirener ved behov på utrykning, ellers bruker de bare det blinkende blå lyset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor du bor. Hvis du velger hoteller som ligger litt kronglete til eller i utkanten så er det mindre sannsynlig at utrykningskjøretøyer vil kjøre forbi i nærheten. Bor du rett ved en vei de nesten alltid velger for å komme fortest mulig fram kan de komme ofte. Jeg hører nesten aldri sirener på de stedene jeg velger i London, f.eks.

Anonymkode: 076cf...dad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, særlig hvis du bor like i nærheten av et sykehus med akuttmottak.

Anonymkode: 75840...705

AnonymBruker
Skrevet

Berlin er helt vilt. Der gjør det ikke noe annet enn å ule hele natten.

Anonymkode: 57463...948

Skrevet

Ikke noe unormalt med det og ikke noe å la seg bekymre av spør du meg.  

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig :) jeg har reist mye i Europa og det er mye støy fra sirener i både store byer og mindre byer :) 

Anonymkode: 2e60d...b9f

Skrevet
På 22.7.2017 den 11.37, Tjuagutten skrev:

I Oslo, som vel kan karakteriseres som en storby er det ikke vanlig.. Usikker på instruks i andre land,  men i Oslo bruker iallfall Politiet kun sirener ved behov på utrykning, ellers bruker de bare det blinkende blå lyset.

Kommer helt an på hvor du bor.
Jeg bodde en del år ved Kiellands Plass, med vindu ut mot Uelandsgate/Maridalsveien, og det var hovedfartsåra til alle ambulanser og legebiler, samt brannbiler og politibiler kom som regel også forbi såpass ofte at jeg kunne høre forskjell på hvilken bil det var bare på sirenelyden.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Utenfor vinduet mitt suser det brannbiler, ambulanser og politibiler forbi støtt og stadig. Har blitt immun for lyden nå, men skvetter litt i når brannbilene tuter i krysset ovenfor leiligheten. Høres ut som svære cruise båter :P 

Anonymkode: f76c9...7dd

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! Utenfor vinduet mitt suser det brannbiler, ambulanser og politibiler forbi støtt og stadig. Har blitt immun for lyden nå, men skvetter litt i når brannbilene tuter i krysset ovenfor leiligheten. Høres ut som svære cruise båter :P 

Anonymkode: f76c9...7dd

Hehe, ja, den tuta er massiv!
HOOOOONK

Skrevet (endret)

Bor i en ganske stor by i Japan og det uler ikke bare, men det er en kvinnestemme som roper at "ambulansen/brannbilen kommer, lag fri vei!". På dagtid er det mange andre biler som snakker eller synger (politibilen, søppelbilen, valg-biler, de fleste lastebiler som svinger til venstre, oljebilen, hente-papp-bilen, bakt potet-bilen (som høres ut som muslimsk bønnerop)...).

MEN man blir utrolig vant med det. Plager meg ikke i det minste mer.

På den annen side holder jeg på å bli gal av naboenes plenklippere når jeg kommer tilbake til Norge...

Endret av Shimogamo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...