Gå til innhold

Psykopat, erfaringer??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har vært pårørende til noen som er i forhold med en psykopat?

Har dere noen erfaringer å dele?

Anonymkode: 00fee...694

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener at min far var gift med en kvinne med noen psykopatiske trekk (min mor). De er nå begge døde. Siden han ikke fullt og helt selv innså hvor mye han blei manipulert, var det vanskelig å gjøre noe med det. Psykopater kan være drevne på å påføre andre utilstrekkelighetsfølelse og splitte familiemedlemmer fra hverandre. Ser ikke bort i fra at han også sto i et emosjonelt  avhengighetsforhold til henne, da han selv var melankolsk anlagt, innadvendt og grublende, mens hun var energisk, sosial og pågående. Det er ikke godt å si hvordan livene deres hadde artet seg om de hadde skilt lag. De påsto at de holdt sammen pga av oss ungene, men skilte seg heller ikke etter at vi var blitt voksne og hadde for lengst flyttet hjemmefra. Noen ganger tenker jeg at det hadde vært bedre for meg hvis de hadde skilt seg, for da hadde jeg i det minste hatt muligheten til å kunne få et mer upåvirket forhold til far, som var mer empatisk anlagt. Men slik blei det ikke, han var trofast og støttet henne gjennom en lang sykdomsperiode før hun døde, og jeg kan jo i dag, ikke si at det var galt.

Anonymkode: 3ed78...0d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...