AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #61 Skrevet 21. juli 2017 8 minutter siden, Ruccula skrev: Hvorfor er dette så galt da? Hvorfor fokuserer du ikke heller på at du slipper unna halve oppsigelsestiden, enn å være livredd for at huseier kanskje får 1,5 mnd dobbelt Fordi jeg syntes det er urettferdig. Det rettferdige her ville jo vært om han jobbet for å få inn noen så fort som mulig og jeg betalte frem til han fant noen ( noe som sikkert ikke ville tatt lang tid). Ts Anonymkode: e9858...a3d
Gjest Sugemerke Skrevet 21. juli 2017 #62 Skrevet 21. juli 2017 Det rettferdige er jo at du forholder deg til kontrakten din og betaler tre måneders oppsigelse. Alt annet er jo bare en bonus.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. juli 2017 #63 Skrevet 21. juli 2017 Det rettferdige er at du betaler husleie ut oppsigelsestiden din, og leverer nøklene den dagen oppsigelsestiden er over. Dette har husvert lempet på ved å si at du leverer nøklene mot å betale halvparten av oppsigelsestiden. En vinn-vinn situasjon for deg. Du vinner 1,5 måneders husleie. Hva han gjør med sitt utleieobjekt i resten av oppsigelsestiden er ikke din sak.
Gjest kaninen Skrevet 21. juli 2017 #64 Skrevet 21. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg syntes det er urettferdig. Det rettferdige her ville jo vært om han jobbet for å få inn noen så fort som mulig og jeg betalte frem til han fant noen ( noe som sikkert ikke ville tatt lang tid). Ts Anonymkode: e9858...a3d Nei, det er jo ikke det rettferdige. Hvorfor tror du 3måneder er standard oppsigelsestid? Fordi det kan være stress å få ordnet og få på plass ny leietager. 90% av svarene sier at du har fått en god avtale, men det holder tydeligvis ikke for deg siden huseier kanskje er heldig å får tjent seg noen kroner ekstra på denne avtalen. For å være litt logisk; Om lar deg slippe ut fra kontrakten etter 1måned fordi han finenr ny leietaker vil jo du TJENE 2 måneders leie, mens huseier tjener ingenting. Men det er derimot han som har stresset med å finne ny leietager. Synes du det er rettferdig? Da vil jo du gå 2 måneder i pluss, mens han går i null....
Determegja Skrevet 21. juli 2017 #65 Skrevet 21. juli 2017 Tipper det er så enkelt at han får mulighet for et malingsstrøk eller 2 før høsten og kan holde visning uten å må avtale med deg som er et annet sted i landet. 7
JackIost Skrevet 21. juli 2017 #66 Skrevet 21. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg syntes det er urettferdig. Det rettferdige her ville jo vært om han jobbet for å få inn noen så fort som mulig og jeg betalte frem til han fant noen ( noe som sikkert ikke ville tatt lang tid). Ts Anonymkode: e9858...a3d Hvorfor skal han gidde å stresset med det, om han ikke kommer bedre ut enn om han lar deg betale i tre måneder til? 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #67 Skrevet 21. juli 2017 1 minutt siden, JackIost skrev: Hvorfor skal han gidde å stresset med det, om han ikke kommer bedre ut enn om han lar deg betale i tre måneder til? Han kan sikkert ta høyere husleie av de(n) som overtar leiligheten... Da vinner han på å la henne slippe hele oppsigelsestiden. Vanligvis pleier denne biten å gå temmelig knirkefritt.. Anonymkode: 75ab0...a88
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #68 Skrevet 21. juli 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes jo det rettferdige er at jeg betaler inntil han får tak i noen nye og så slipper å betale, men han insinuerer jo at det vil ta hele 3 mnd. Hvis jeg ikke går med på å 'splitte', noe det absolutt ikke gjør, det er en populær beliggenhet. ts Anonymkode: e9858...a3d Da foreslår du at du tar jobben med å finne nye leietakere - si han aksepterer. Det er ikke utleiere ansvar å sørge for nye tidligere. Den oppgaven må du ta. Passer ikke det for deg mener jeg du har fått et svært godt tilbud! Anonymkode: a75c5...463 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #69 Skrevet 21. juli 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg syntes det er urettferdig. Det rettferdige her ville jo vært om han jobbet for å få inn noen så fort som mulig og jeg betalte frem til han fant noen ( noe som sikkert ikke ville tatt lang tid). Hvorfor er det mest rettferdige at han stresser masse for at du skal spare mest mulig penger og han ikke har noe igjen for det? Anonymkode: 8b459...c5d 20
Ruccula Skrevet 21. juli 2017 #70 Skrevet 21. juli 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg syntes det er urettferdig. Det rettferdige her ville jo vært om han jobbet for å få inn noen så fort som mulig og jeg betalte frem til han fant noen ( noe som sikkert ikke ville tatt lang tid). Ts Anonymkode: e9858...a3d Hva du synes er rettferdig er vel helt irrelevant. Det er grunn til at man har kontrakt. Du har 3 mnd oppsigelsetid og da har han rett til å sitte på ræva og vente til de 3 mnd er over, det er ingen lov som sier at han må forte seg å finne noen andre. Forhold deg til kontrakten du, betal for 3 mnd og slutt og syt 13
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #71 Skrevet 21. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da foreslår du at du tar jobben med å finne nye leietakere - si han aksepterer. Det er ikke utleiere ansvar å sørge for nye tidligere. Den oppgaven må du ta. Passer ikke det for deg mener jeg du har fått et svært godt tilbud! Anonymkode: a75c5...463 Jeg flytter nå, så jeg har ikke mulighet til å reise frem og tilbake og holde visninger. Jeg har aldri opplevd at en huseier ikke er villig til å få inn nye leietakere før tiden. Dette har alltid ordnet seg med at huseier har fått inn noen til å ta over min kontrakt, så jeg syntes denne utleieren er sleip.. ts Anonymkode: e9858...a3d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #72 Skrevet 21. juli 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg syntes det er urettferdig. Det rettferdige her ville jo vært om han jobbet for å få inn noen så fort som mulig og jeg betalte frem til han fant noen ( noe som sikkert ikke ville tatt lang tid). Ts Anonymkode: e9858...a3d Tror du har misforstått hvordan det fungerer. Det som hadde vært rettferdig var om du betalte de 3 månedene du faktisk har skrevet kontrakt på at du skal betale. Huseier skylder ikke deg å gjøre noen som helst jobb. Det er urettferdig at han skal få mer arbeid fordi du plutselig må flytte, og i tillegg skal han ikke få noe igjen for den jobben. Men han har vært grei med deg og gitt deg et tilbud om å halvere kostnaden siden du uansett ikke skal bruke leiligheten. Kan ikke forstå at du vurderer å si nei, og i tillegg kaller det urettferdig? Jeg synes det er du som er urimelig her. Anonymkode: a089a...b66 26
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #73 Skrevet 21. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg flytter nå, så jeg har ikke mulighet til å reise frem og tilbake og holde visninger. Jeg har aldri opplevd at en huseier ikke er villig til å få inn nye leietakere før tiden. Dette har alltid ordnet seg med at huseier har fått inn noen til å ta over min kontrakt, så jeg syntes denne utleieren er sleip.. ts Anonymkode: e9858...a3d Du er tydeligvis ikke interesert i svar, for du avfeier jo alle som ikke er enige med deg. Og det er jo 90% av de som svarer her..Så kanskje det er du som er urimelig...? --O <-- Det er en t-skje, og den skal jeg bruke til å mate deg. DETTE.ER.OGSÅ.EN.GOD.DEAL.FOR.DEG! Verden er ikke rettferdig. Det trodde jeg du skjønte fra før siden noen er utleiere, mens andre er leietakere. #dealwithit Anonymkode: c6fc6...9c6 12
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #74 Skrevet 21. juli 2017 Minner meg om noen bekjente som skulle sage opp sofaen før de leverte den på fyllinga, - i redsel for at noen andre skulle ta den med seg hjem. Må ikke la noen få gratis sofa!!! Anonymkode: 26bae...fdc 30
Ruccula Skrevet 21. juli 2017 #75 Skrevet 21. juli 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg flytter nå, så jeg har ikke mulighet til å reise frem og tilbake og holde visninger. Jeg har aldri opplevd at en huseier ikke er villig til å få inn nye leietakere før tiden. Dette har alltid ordnet seg med at huseier har fått inn noen til å ta over min kontrakt, så jeg syntes denne utleieren er sleip.. ts Anonymkode: e9858...a3d Ok for jeg er selv huseier som leier ut. Og jeg leier aldri ut igjen direkte. Jeg lar alltid leiligheten stå tom ihvertfall en mnd hvor jeg passer på at den er helt perfekt til neste mann. Maler osv... Så her må alle betale hele oppsigelsetiden som det står i kontralten 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #76 Skrevet 21. juli 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg flytter nå, så jeg har ikke mulighet til å reise frem og tilbake og holde visninger. Jeg har aldri opplevd at en huseier ikke er villig til å få inn nye leietakere før tiden. Dette har alltid ordnet seg med at huseier har fått inn noen til å ta over min kontrakt, så jeg syntes denne utleieren er sleip.. ts Anonymkode: e9858...a3d Skjønner ikke hva problemet ditt er? Det er jo du som ønsker å komme unna en kontrakt før tiden? Du burde jo heller være glad for at han gir deg denne muligheten... Anonymkode: 1b8bc...a0b 13
Gjest TrailerEnka Skrevet 21. juli 2017 #77 Skrevet 21. juli 2017 Jeg hadde tatt det som gagnet meg og ikke brydd meg om resten. ( har ikke lest hele tråden)
SiMa Skrevet 21. juli 2017 #78 Skrevet 21. juli 2017 Påpek at det snart er studiestart (hvis det er en bolig aktuell for studenter) og at sannsynligvis vil være enklere å finne nye leieboere nå enn om tre måneder. Tilby deg å betal til midten av august og å hjelpe til med å finne nye leietakere. Han har kommet med et tilbud til deg, i stedet for å takke ja eller nei kan du komme med et alternativt tilbud. Og så kan du legge til at du har mye å gjøre før du flytter, så for å kunne gi fra deg leiligheten så fort må han leie noen andre til å vaske/gjøre det selv. Får du tre måneder på deg finner du alltids mulighet for å reise tilbake en helg og vaske.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #79 Skrevet 21. juli 2017 43 minutter siden, Ruccula skrev: Ok for jeg er selv huseier som leier ut. Og jeg leier aldri ut igjen direkte. Jeg lar alltid leiligheten stå tom ihvertfall en mnd hvor jeg passer på at den er helt perfekt til neste mann. Maler osv... Så her må alle betale hele oppsigelsetiden som det står i kontralten Hvis du brukte en liknende avtale kunne du begynt oppussingen tidligere og fått betalt for i hvert fall deler av tiden du bruker til det. Anonymkode: 8b459...c5d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #80 Skrevet 21. juli 2017 Du er forpliktet til å betale leie i 3 måneder, det at du plutselig må flytte endrer ikke på det. Det er ikke huseiers ansvar å hive seg rundt for å finne nye leietakere på kort varsel. Anonymkode: 40290...b99 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå