AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #1 Skrevet 21. juli 2017 Østerrike sier at Italia må slutte med å frakte afrikanske migranter til det europeiske fastlandet, hvis ikke vil denne krisen aldri ta slutt. (ganske logisk) http://www.theaustralian.com.au/news/world/the-times/europe-migrant-crisis-austria-threatens-to-close-borders/news-story/05c4d27da304f54540010aa334932ab3 Om Italia gir EU-visa til migrantene vil Østerrike stenge alle grensene i mot Italia. Det Østerrike sier er ganske logisk, men ser ikke ut til å imponere italienerne eller EU. Denne siutasjonen er ikke omtalt i norske medier, men i flere australske. Anonymkode: adbef...1d4 2
ElinX0Xpoliti Skrevet 21. juli 2017 #2 Skrevet 21. juli 2017 (endret) 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Østerrike sier at Italia må slutte med å frakte afrikanske migranter til det europeiske fastlandet, hvis ikke vil denne krisen aldri ta slutt. (ganske logisk) http://www.theaustralian.com.au/news/world/the-times/europe-migrant-crisis-austria-threatens-to-close-borders/news-story/05c4d27da304f54540010aa334932ab3 Om Italia gir EU-visa til migrantene vil Østerrike stenge alle grensene i mot Italia. Det Østerrike sier er ganske logisk, men ser ikke ut til å imponere italienerne eller EU. Denne siutasjonen er ikke omtalt i norske medier, men i flere australske. Anonymkode: adbef...1d4 Norsk media er langt mere opptatt med beskue navlen til kjendiser eller kalle folk for rasister, nazister eller seksister, enn å faktisk rapportere nyheter lengre. Dagbladet spesielt er langt mere fokusert på den ene nazisten vi har i Norge enn geopolitiske nyheter. Endret 21. juli 2017 av ElinX0Xpoliti 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #3 Skrevet 21. juli 2017 Jeg må i alle fall si at Australia er utrolig åpne om alle problemstillingene rundt innvandring, de er ikke redde for å si at de vil beholde sin egen kultur og at det er mange ulemper forbundet med masseinnvandring. Anonymkode: adbef...1d4 4
Lanista1984 Skrevet 21. juli 2017 #4 Skrevet 21. juli 2017 Tror dere ikke Italia, selveste Italia - europas største kulturarv, er interessert i å beholde sin kultur? De ligger uheldig geografisk til, slik at de får enorme mengder med flyktninger inn. Det er alltid lett å skrive om hva som er logisk og ikke logisk. Stå midt oppe i mengden med skrikende barn som ikke har spist på flere dager, Se tilbake på de som stirrer opp på deg med øyne som har sett mange død og snakk om logisk og ikke logisk. Gå gjerne mellom halvdøde flyktninger og snakk om logikk og en lilleput-stat som heter Østerike. Italia gjør det de aller fleste mennesker ville ha gjort når du ser en mann holde på å drukne. Du tenker ikke, du redder den mannen. Ville du først ha ropt ut i det han holdt på å drukne; "hei. hvilket land er du fra?" Dette problemet er utrolig vanskelig. Og jeg advarer folk mot å bli for distanserte. Og å bli selve manifestasjonen til Arnulf Øverland: De må ikke tåle så inderlig vel - den urett som ikke rammer deg selv! 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #5 Skrevet 21. juli 2017 20 minutter siden, Lanista1984 skrev: De må ikke tåle så inderlig vel - den urett som ikke rammer deg selv! Vi får skrive den om til "Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som rammer nært deg selv!" Det er jo veldig få i gjengen av godhetstyranner som bryr seg om alle som ikke har råd til å reise. Anonymkode: ef21a...65d 7
Lanista1984 Skrevet 21. juli 2017 #6 Skrevet 21. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi får skrive den om til "Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som rammer nært deg selv!" Det er jo veldig få i gjengen av godhetstyranner som bryr seg om alle som ikke har råd til å reise. Anonymkode: ef21a...65d Jeg er ikke uenig i det. Som jeg sier så er det vanskelig. Men den nærheten du snakker om har jeg opplevd for mye av og det har nok endret meg. I de fleste saker står jeg stødig på høyresiden, så dette her bare vitner om hvordan det å se og ikke bare lese, endrer deg.
Lanista1984 Skrevet 22. juli 2017 #7 Skrevet 22. juli 2017 Mente ikke å drepe diskusjonen. Bare kom med noen meninger. Det å trekke "jeg vet bedre fordi jeg har levd der og der," er ikke godt nok så glem det. Det er klart Europa står foran et gigantisk problem. Her hvor jeg er, skal det spises egg og drikke fantastisk te før en lang treningsrunde. Ha en fin dag.
Apis Skrevet 22. juli 2017 #8 Skrevet 22. juli 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg må i alle fall si at Australia er utrolig åpne om alle problemstillingene rundt innvandring, de er ikke redde for å si at de vil beholde sin egen kultur og at det er mange ulemper forbundet med masseinnvandring. Anonymkode: adbef...1d4 Har de snakket med noen Aborginere om det? 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #9 Skrevet 22. juli 2017 1 time siden, Apis skrev: Har de snakket med noen Aborginere om det? Du vet da at det er noe helt annet når innvandrerne er hvite europeere. Anonymkode: 97aff...274 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #10 Skrevet 22. juli 2017 9 timer siden, Lanista1984 skrev: Tror dere ikke Italia, selveste Italia - europas største kulturarv, er interessert i å beholde sin kultur? De ligger uheldig geografisk til, slik at de får enorme mengder med flyktninger inn. Det er alltid lett å skrive om hva som er logisk og ikke logisk. Stå midt oppe i mengden med skrikende barn som ikke har spist på flere dager, Se tilbake på de som stirrer opp på deg med øyne som har sett mange død og snakk om logisk og ikke logisk. Gå gjerne mellom halvdøde flyktninger og snakk om logikk og en lilleput-stat som heter Østerike. Italia gjør det de aller fleste mennesker ville ha gjort når du ser en mann holde på å drukne. Du tenker ikke, du redder den mannen. Ville du først ha ropt ut i det han holdt på å drukne; "hei. hvilket land er du fra?" Dette problemet er utrolig vanskelig. Og jeg advarer folk mot å bli for distanserte. Og å bli selve manifestasjonen til Arnulf Øverland: De må ikke tåle så inderlig vel - den urett som ikke rammer deg selv! Det som er så dumt, er at det kommer til å.ramme oss selv dersom.vi tar innfor mange. Velferdsstaten er kun til på hrunn av kynisme. Anonymkode: a3afe...ac7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #11 Skrevet 22. juli 2017 Østerrike er et lite land på 8 millioner, Italia er 60 millioner, jeg tror Østerrike snakker for døve ører. Anonymkode: 58cd6...fca 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #12 Skrevet 22. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Østerrike er et lite land på 8 millioner, Italia er 60 millioner, jeg tror Østerrike snakker for døve ører. Anonymkode: 58cd6...fca Overhodet ikke. Østerrike setter nå standarden. Land vil ha mye lettere for å følge dette, når vi har et foregangsland. Anonymkode: 2d002...d85 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #13 Skrevet 22. juli 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Østerrike er et lite land på 8 millioner, Italia er 60 millioner, jeg tror Østerrike snakker for døve ører. Anonymkode: 58cd6...fca Vel Norge tror jo at Russland bryr seg om hva de sier. Så kan vel Østerrike tro at Italia bryr seg om hva de sier. Anonymkode: 97aff...274 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå