Gå til innhold

Bedring med antipsykotika

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på seroquel for søvn, og har merket at det mentale generelt sett er bedre nå enn tidligere. Kan det bety at jeg har/hadde en psykose eller var psykotisk? Eller at jeg hadde en manisk episode som ble dempet av den antipsykotiske medisinen jeg ble satt på?  

Anonymkode: 518c4...50d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt noen symptomer på psykose før da? 

Anonymkode: 90e6c...4a0

AnonymBruker
Skrevet

Seroquel funker som beroligende. Det vil da være normalt at du har mindre angst når du går på disse medisinene

Anonymkode: 8fe1b...cdb

Gjest BerntJohnny
Skrevet

Det demper tankekjør

Og hjelper deg sove

Perfekt i ditt tilfelle?

AnonymBruker
Skrevet
På ‎21‎.‎07‎.‎2017 den 12.12, AnonymBruker skrev:

https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/seroquel-astrazeneca-563858 Les under indikasjoner, så ser du hvilke diagnoser/tistander legen kan skrive ut den aktulle medisinen ved. Ellers er det alltid best å diskutere denne typen spørsmål med den som skriver resepten. 

Anonymkode: e2acc...d39

Ofte bruker man bivirkningene til en medisin for f.eks. å få sove. Ikke alltid man følger indikasjoner slavisk. I så fall har ikke mine leger og psykiatere gjort det...

Anonymkode: df6bf...c66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 23.7.2017 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Seroquel funker som beroligende. Det vil da være normalt at du har mindre angst når du går på disse medisinene

Anonymkode: 8fe1b...cdb

Dette. Mest sannsynlig var du ikke psykotisk men fikk flere fordeler enn forventet av medisinen. Den brukes egentlig oftere i angstbehandling en for psykose, samt søvn i seg selv har enormt mye å si for psyken. Seroquel er vel en av de vanligste medisinene som blir brukt ved Dpser, på allmennpsykiatriske avdelinger der et fåtall av de som får den har psykose. 

Anonymkode: dcc62...f70

Skrevet

Psykologen min fortalte at han knaska på antipsykotika for bilsyke på en busstur en gang. Så kan nok funke på mange ting, trenger ikke være psykotisk for å ha lettelse i symptomer på nevroleptika.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...