Gå til innhold

Blodtrykksfall uten grunn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg opplever noen ganger at jeg får blodtrykksfall uten noen grunn. For eksempel hvis jeg bare sitter, har fått det mange ganger på skolen da jeg gikk der og. Det som er rart er at jeg forsvinner, jeg kan si ting mens jeg har blodtrykksfall for å så ikke huske det etter på. selvfølgelig ikke lange setninger, men bare korte ting. Så begynner musklene mine og rykke om jeg gjør noe. For eksempel skulle jeg her forleden ta kaffekoppen, men jeg mistet kraften i armene mine, så jeg klarte å velte kruset istedenfor. Jeg begynner å bli bekymret, men orker ikke legen. Har kjempe mye legeskrekk! Er dette normalt??

Kan si at dette skjer som regel rundt den tiden jeg har mensen (før, imens og etter)

Jeg er 19 år gammel og har ingen diagnoser. Går på p-piller, men det skjedde før jeg begynte på dem også. Tusen takk for alle svar!

Anonymkode: c6378...80a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser du nok (objektivt sett)?

Skrevet

Jernmangel er vanlig rundt mensen, som kan føre til blodtrykksfall. Det er også vanlig at kvinner (særlig i fertil alder) har lavt blodtrykk, og opplever blodtrykksfall i blant, ved feks fysisk anstrengelse (større eller mindre) og når du reiser deg opp etter du har sittet en stund.

antageligvis ikke noe farlig, du må passe på litt bare :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...