Gå til innhold

Nettbasert videreutdanning for lærere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer å ta engelsk årsstudium for å ha flere fag på baken. Er det noen med erfaring på dette? Tenker på arbeidsmengde, både full-og deltids. Er fulltid masse jobbing 5 dager i uka, eller er det litt mindre?

Anonymkode: 5f735...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok fransk årsenhet som nettstudie ved Høyskolen i Østfold for noen år siden. Tok det på ett år ved siden av full jobb. Var ganske travelt husker jeg, men ikke mer enn at det var fullt gjennomførbart. Jobbet litt hver kveld og i helgene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar deltid årsstudium (over to år) i samfunnsfag på høgskolen i volda. Er superfornøyd med skolen! Veldig god oppfølging. Vi har ikke mye obl. heller, hadde en mappeeksamen og en 6 timerseksamen forrge semester (totalt 30 sp) og skal visst ha det neste semester også :) 

Anonymkode: f8796...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt 60 stp nettbasert i tillegg til full lærerjobb (kontaktlærer på barnetrinn). Var to helt forskjellige fag (30 stp hver), og arbeidsmengden føltes veldig ulik, men det var sikkert fordi det var tyngre og mer teoretisk faglitteratur på det ene, og mer praktisk jobbing med det andre. Dette var deltids, med 15 stp i halvåret, og eksamen til jul og sommer. 

Ble  mye helg og kveldsjobbing, så følte ikke akkurat jeg hadde fritid disse årene. Ferier gikk ofte med til større oppgaver, og i perioder med ekstra mye på jobben i tillegg, så var det nesten så jeg kasta inn håndkledet (var mange på begge de to studiene som gjorde det). Men er gjennomførbart altså! Er glad jeg gjorde det før jeg fikk barn selv. Hadde aldri greid å gjennomføre det om jeg skulle ta hensyn til familie.

Neste gang jeg tar videreutdanning så skal det være i regi av "kompetanse for kvalitet", og jeg skal benytte meg av frikjøpsordningen. Ikke den økonomiske kompensasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...