AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 "Problemet" som for tiden dukker opp i mine tanker er noe som for første gang eksisterer. Mao har jeg ingenting om dette i min historikk eller noe symptomer på dette i det hele tatt. Jeg har kun vært hos min fastlege ila hele mitt liv, jeg er nå 25 år. Vurderer å få en time hos en annen lege uten å bytte ut fastlegen min totalt. Dette fordi han er kjempeflink og vet svaret på mange ting uten å bla i bøkene. Jeg har jo vært hos to andre av hans kolleger, leger, men de er ikke flinke. Er redd for at hvis jeg forteller en annen lege om hva jeg nå sliter med, at det vil være vanskelig for vedkommende å finne ut av hva jeg bør gjøre, og heller blar i bøkene for medisiner. Regner med han har tilgang til historikken min eller? Og medisiner er absolutt ikke noe jeg trenger. Kan til og med bare være en setning eller to som kan være life changing. Eller mangel på no vitamin. Hva tenker du? Anonymkode: e9b06...54e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #2 Skrevet 20. juli 2017 Er denne legen på samme legekontor som din fastlege? I så fall, ja. Hvis ikke må du nok ta med utskrift av journal. Anonymkode: 38f51...d55
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #3 Skrevet 20. juli 2017 samme legekontor ja. Anonymkode: e9b06...54e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 Måten du formulerer deg på er så kryptisk at jeg har litt problemer med å forstå deg. For det første: er «problemet» ditt et ekte problem eller et tenkt problem? For det andre: er det et fysisk problem eller et psykisk? For det tredje: er det et «problem» du trenger akutt hjelp for eller kan det vente? Jeg får heller ikke helt tak i hvorfor du nå ønsker å gå til en annen lege enn fastlegen, da du sier at du synes fastlegen er dyktig, og dessuten har full historikk på deg. Leger utenfor det legesenteret du går på kan ikke se historikken din, for journalen din ligger på datasystemet til legesenteret. Anonymkode: f9b16...404 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #5 Skrevet 20. juli 2017 men bør jeg bytte time hos annen lege eller fortsette hos min faste allmennlege pga garantert topp kompetanse? Jeg ønsker ikke gå til han mer for jeg blir flau av å konfrontere han med det. I tillegg har han forandra seg veldig den siste tiden. Ikke at jeg er stampasient, not at all, men når jeg er hos han 1-2 ganger i året ser jeg at han ikke var like mottakelig som før. Kanskje han begynner å bli lei jobben sin. Anonymkode: e9b06...54e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #6 Skrevet 20. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Måten du formulerer deg på er så kryptisk at jeg har litt problemer med å forstå deg. For det første: er «problemet» ditt et ekte problem eller et tenkt problem? For det andre: er det et fysisk problem eller et psykisk? For det tredje: er det et «problem» du trenger akutt hjelp for eller kan det vente? Jeg får heller ikke helt tak i hvorfor du nå ønsker å gå til en annen lege enn fastlegen, da du sier at du synes fastlegen er dyktig, og dessuten har full historikk på deg. Leger utenfor det legesenteret du går på kan ikke se historikken din, for journalen din ligger på datasystemet til legesenteret. Anonymkode: f9b16...404 Det er fordi at jeg har skrevet fullstendig før på andre typer innlegg her på KG. Og likevel får en haug av dumme spørsmål. Folk som ikke leser grundig. Skrev dermed kortfattet og de som absolutt har spørsmål får spørre. Det er ikke et tenkt problem nei Men kanskje det er nettopp det det er. Er noe som har vart i noen måneder og vil gjerne ta fatt på det snarest. Tenker det er noe psykisk. Opplever en slags "Lazy Mouth" for tiden. At tungen er slapp, noen ganger stammer/hakker jeg plutselig når jeg er stresset. Vart i 6 mnd ca. Har aldri hatt det slik. Og vil finne en løsning på dette. Anonymkode: e9b06...54e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #7 Skrevet 21. juli 2017 Er det du som er forelsket i legen din og derfor vil du gå til en annen? Anonymkode: 7b752...190
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #8 Skrevet 21. juli 2017 Er det du som sliter med hypokondri for hjertestans og sikkert har utslitt legen din? Anonymkode: 56b83...91b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #9 Skrevet 21. juli 2017 Er det du som sliter med å si R og L innimellom? Og at dette er ganske nytt. I såifall er det viktig at du tar dette opp med en eller annen lege. Kan ikke helt se hvorfor ikke du kan gå til fastlegen med det, hvis det er deg da. Anonymkode: 5241a...d1d
Kragebein Skrevet 21. juli 2017 #10 Skrevet 21. juli 2017 Tråden er ryddet for personangrep. Kragebein, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå