AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 Min bror har funnet seg ei ny dame for snart to år siden. Hun hadde da en gutt på et og halvt og ei jente på 4 år. De flyttet raskt inn til min bror og ca et år senere fikk se ei lita jente sammen. Hennes barn er sjeldent til aldri hos faren som bor 13 timer unna. De er noen dager i noen ferier og opptil en uke i sommeren hos fars foreldre, men broren min har en stor rolle i deres liv og moren deres sier hele tiden at hjemme hos dem er de likestilt... .... Dette irriterer meg. Han deltar på foreldremøter, samtaler, dugnader og bhg fester. Han får farsdag kort fra bhg. Foreldrene mine (naboer i samme grend. Jeg har flyttet halvannen time unna) Er samme greia. Stiller opp, deltar, passer... Selv bare de eldste, Når yngste ikke er der. Det plager meg hvor mye ungene hennes "opptar" plass i familien og deres tid som burde vært forbeholdt mitt lille ordentlige tantebarn og min nyfødte sønn. Det plager meg at moren min bruker tid når hun besøker oss på å fortelle og prate om de andre barna. Hun bruker også mye penger på å kjøpe klær og leker til dem når hun kjøper til de biologiske små, noe som irriterer vettet av meg. Føler min går mindre gaver og ting fordi hun bruker penger på de to eldste.. Broren min bruker også altfor mye penger på dem, og tantebarnet mitt, den yngste der sover i et gammelt stygt rom for han prioriterer nå de to eldstes rom og sier han pusser opp etter rekkefølgen på alder... Føler det er dårlig gjort mot tantejenten min. Vi skal ha dåp neste helg og jeg ble oppriktig glad når jeg hørte de to barna var bortreist. Desverre fikk jeg idag beskjed om at hun hadde klart å få til så de var hjemme til neste helg... Kjente jeg nesten ble fysisk kvalm. Dåpsdagen til min lille sønn skal omhandle han og nå blir de to å stjele så mye oppmerksomhet Samboeren min sier bare jeg må skjerpe meg, og ikke nevne noe med et ord for det vil skape splid.... Jeg bare vil virkelig ikke ha dem der. De er ikke spesielt frekke eller noe, Jeg bare kjenner ingen ting mot dem. Jeg er klar over hvordan dette høres ut, og jeg tar meg jo sammen i nærheten av dem. Jeg liker svigerinnen min faktisk godt og lille ordentlige tantebarnet mitt er verdens skjønneste. Blæ vet ikke hva jeg vil med dette, jeg bare er så lei. Anonymkode: 9bd09...268
Cyndaquil Skrevet 20. juli 2017 #2 Skrevet 20. juli 2017 Seriøst er du, en voksen kvinne, sjalu på små barn? Dette er barn i likhet med ditt barn og blodbarnet til broren din. Deres biopappa ikke noe særlig inni bildet. At din bror er pappa for barnene og din familie stiller opp for dem gir dem en lykkelig trygg barndom alle barn fortjener. Så sitter du som tante og ønsker at små barn skal bli forskjellsbehandlet fordi tante "snurt" vil han mest oppmerksomhet til sitt barn og de biologiske barna. Du høres ut som en 14 år gammelcjente! Kjærlighet er ikke en spesiell kvote, det er mer en nok kjærlighet til alla barna i familien deres. all ære til din bror og din ellers familie som gir alle barna en god barndom der de føler seg inkludert uansett biologisk opphav 38
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #3 Skrevet 20. juli 2017 Broren din høres ut som verdens flotteste mann. Ansvaret han har tatt på seg er ikke lett, så det at han likestiller hennes barn som biologiske - all ære til han! Det er små barn det er snakk om her. Hvordan mener du han skulle behandlet dem? Og foreldrene dine, herlighet så heldige disse barna er som har så mange fine omsorgspersoner rundt seg. Spiller det noen rolle om de ikke er har samme genene da? Tenk så fint det må være for de å få gaver de også, som lillesøsteren får. Hvordan tror du de hadde følt det om lillesøster fikk all oppmerksomhet og gaver - og de aldri noen verdens ting? Som du selv sier, deres slekt på farssiden bor tretten timer unna. De får sjeldent se pappaen sin. Synes du ikke det er trist nok? Må de så absolutt bli "utstøtt" fra den nye familien i livet sitt? For det er jo det deres familie har blitt - en bonusfamilie. Nei. Dette ble dessverre smakløst... Håper du mener det du skriver at du oppfører deg rundt dem og behandler med like fint som du behandler bio- tantebarnet. Noe annet hadde vært horribelt. Anonymkode: 20213...e28 22
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 Ingen tvil om hvem som fikk utdelt de dårlige genene i familien din ihvertfall. Fy for et ekkelt menneske du er. Anonymkode: 43187...e78 20
Maydis8 Skrevet 20. juli 2017 #5 Skrevet 20. juli 2017 (endret) Er du ikke helt bevart? Sjalu og misunnelig på to forsvarsløse barn, kun fordi DU og din sønn ikke får all oppmerksomheten?!!! Newsflash: du er ikke den eneste personen i verden, nei, sønnen din er heller ikke det eneste barnet i verden! Det dine foreldre og bror gjør, det er det alle stebesteforeldre og stefedre burde gjøre - nemlig behandle barna som sitt eget kjøtt og blod! Du burde skamme deg! Tenke seg til å skrive noe slikt! Håper noen i denne tråden kan forklare deg alt som er galt med innlegget ditt, jeg sier god natt nå. Tenk å ønske at små barn skal bli forskjellsbehandlet - oppsøk hjelp om du har slike tanker. Sykt! Endret 20. juli 2017 av Maydis8 14
bekka79 Skrevet 20. juli 2017 #6 Skrevet 20. juli 2017 Så utrolig flott av din bror og mor at de inkluderer stebarna på den måten. Det er dessverre altfor mange stebarn som blir holdt utenfor og ikke inkludert inn i familien. Du burde seriøst gå i deg selv her, blir rett og slett flau på dine vegne. 12
wintergirl Skrevet 20. juli 2017 #7 Skrevet 20. juli 2017 Lær av familien din og slutt å vær så smålig! Tror du forresten barnet ditt har godt av å få massevis av gaver hele tiden og det også gjerne opp i ansiktet på andre to små barn? Vær generøs da menneske! 5
Maydis8 Skrevet 20. juli 2017 #8 Skrevet 20. juli 2017 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min bror har funnet seg ei ny dame for snart to år siden. Hun hadde da en gutt på et og halvt og ei jente på 4 år. De flyttet raskt inn til min bror og ca et år senere fikk se ei lita jente sammen. Hennes barn er sjeldent til aldri hos faren som bor 13 timer unna. De er noen dager i noen ferier og opptil en uke i sommeren hos fars foreldre, men broren min har en stor rolle i deres liv og moren deres sier hele tiden at hjemme hos dem er de likestilt... .... Dette irriterer meg. Han deltar på foreldremøter, samtaler, dugnader og bhg fester. Han får farsdag kort fra bhg. Foreldrene mine (naboer i samme grend. Jeg har flyttet halvannen time unna) Er samme greia. Stiller opp, deltar, passer... Selv bare de eldste, Når yngste ikke er der. Det plager meg hvor mye ungene hennes "opptar" plass i familien og deres tid som burde vært forbeholdt mitt lille ordentlige tantebarn og min nyfødte sønn. Det plager meg at moren min bruker tid når hun besøker oss på å fortelle og prate om de andre barna. Hun bruker også mye penger på å kjøpe klær og leker til dem når hun kjøper til de biologiske små, noe som irriterer vettet av meg. Føler min går mindre gaver og ting fordi hun bruker penger på de to eldste.. Broren min bruker også altfor mye penger på dem, og tantebarnet mitt, den yngste der sover i et gammelt stygt rom for han prioriterer nå de to eldstes rom og sier han pusser opp etter rekkefølgen på alder... Føler det er dårlig gjort mot tantejenten min. Vi skal ha dåp neste helg og jeg ble oppriktig glad når jeg hørte de to barna var bortreist. Desverre fikk jeg idag beskjed om at hun hadde klart å få til så de var hjemme til neste helg... Kjente jeg nesten ble fysisk kvalm. Dåpsdagen til min lille sønn skal omhandle han og nå blir de to å stjele så mye oppmerksomhet Samboeren min sier bare jeg må skjerpe meg, og ikke nevne noe med et ord for det vil skape splid.... Jeg bare vil virkelig ikke ha dem der. De er ikke spesielt frekke eller noe, Jeg bare kjenner ingen ting mot dem. Jeg er klar over hvordan dette høres ut, og jeg tar meg jo sammen i nærheten av dem. Jeg liker svigerinnen min faktisk godt og lille ordentlige tantebarnet mitt er verdens skjønneste. Blæ vet ikke hva jeg vil med dette, jeg bare er så lei. Anonymkode: 9bd09...268 Hvem bruker uttrykkene "ekte" og "uekte" barn i dagens samfunn? Du minner meg om en viss diktator under en viss verdenskrig... enough said.,, blir så provosert av forskjellsbehandling, ekskludering og mangel på omtanke av barn... Endret 20. juli 2017 av Maydis8 4
Doge Skrevet 20. juli 2017 #9 Skrevet 20. juli 2017 Hva er problemet her egentlig? At broren din tar seg av hennes barn som sine egne? At moren din behandler de som barnebarna sine? Det er jo fantastisk! Spørsmålet her er vel egentlig hvorfor ser ikke du på disse barna som en del av familien din? For det er jo det de er. Skjerp deg. 9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #10 Skrevet 20. juli 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min bror har funnet seg ei ny dame for snart to år siden. Hun hadde da en gutt på et og halvt og ei jente på 4 år. De flyttet raskt inn til min bror og ca et år senere fikk se ei lita jente sammen. Hennes barn er sjeldent til aldri hos faren som bor 13 timer unna. De er noen dager i noen ferier og opptil en uke i sommeren hos fars foreldre, men broren min har en stor rolle i deres liv og moren deres sier hele tiden at hjemme hos dem er de likestilt... .... Dette irriterer meg. Han deltar på foreldremøter, samtaler, dugnader og bhg fester. Han får farsdag kort fra bhg. Foreldrene mine (naboer i samme grend. Jeg har flyttet halvannen time unna) Er samme greia. Stiller opp, deltar, passer... Selv bare de eldste, Når yngste ikke er der. Det plager meg hvor mye ungene hennes "opptar" plass i familien og deres tid som burde vært forbeholdt mitt lille ordentlige tantebarn og min nyfødte sønn. Det plager meg at moren min bruker tid når hun besøker oss på å fortelle og prate om de andre barna. Hun bruker også mye penger på å kjøpe klær og leker til dem når hun kjøper til de biologiske små, noe som irriterer vettet av meg. Føler min går mindre gaver og ting fordi hun bruker penger på de to eldste.. Broren min bruker også altfor mye penger på dem, og tantebarnet mitt, den yngste der sover i et gammelt stygt rom for han prioriterer nå de to eldstes rom og sier han pusser opp etter rekkefølgen på alder... Føler det er dårlig gjort mot tantejenten min. Vi skal ha dåp neste helg og jeg ble oppriktig glad når jeg hørte de to barna var bortreist. Desverre fikk jeg idag beskjed om at hun hadde klart å få til så de var hjemme til neste helg... Kjente jeg nesten ble fysisk kvalm. Dåpsdagen til min lille sønn skal omhandle han og nå blir de to å stjele så mye oppmerksomhet Samboeren min sier bare jeg må skjerpe meg, og ikke nevne noe med et ord for det vil skape splid.... Jeg bare vil virkelig ikke ha dem der. De er ikke spesielt frekke eller noe, Jeg bare kjenner ingen ting mot dem. Jeg er klar over hvordan dette høres ut, og jeg tar meg jo sammen i nærheten av dem. Jeg liker svigerinnen min faktisk godt og lille ordentlige tantebarnet mitt er verdens skjønneste. Blæ vet ikke hva jeg vil med dette, jeg bare er så lei. Anonymkode: 9bd09...268 Ta deg sammen. Bli voksen. Anonymkode: d42d0...210 3
smartbimbo Skrevet 20. juli 2017 #11 Skrevet 20. juli 2017 (endret) Skjerp deg!! Tenk å være sjalu på små barn fordi du ikke føler du får nok oppmerksomhet. Flaut. Høres ut som moren din er like glad i alle barnebarna sine, (selv om to av dem ikke er biologiske) og det er kjempefint. Håper ikke du oppdrar barnet ditt til å se annerledes på/se ned på de såkalt "uekte" søskenbarna sine, bare fordi din bror ikke er faren deres. Creds til broren og moren din som tydeligvis gjør en fantastisk jobb. Du har mye å lære. Endret 20. juli 2017 av smartbimbo 7
ViljaH Skrevet 20. juli 2017 #12 Skrevet 20. juli 2017 Nå må du slutte. Gå rundt og mislike små barn på 3.5 og 6 år, hva har vel de for skyld i sin livssituasjon? Du må være bedre enn dette, på tide å snu rundt tankesettet. 4
GammelKaktus Skrevet 20. juli 2017 #13 Skrevet 20. juli 2017 Herlighet, hva slags menneske er du egentlig? At du i det hele tatt kan tenke på denne måten når du selv har barn er for meg helt uforståelig. Ditt barn kan og ende opp med en ny familie hvis det blir slutt mellom deg og barnefaren. Hva tenker du om at noen andre hadde tenkt på den måten om ditt barn som du nå tenker om ditt tantebarns søsken? Er du overhodet reflektert nok til å komme med noen tanker om det? 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #15 Skrevet 21. juli 2017 TS kan du vært så snill å være ærlig om dette er trolling eller ikke? Anonymkode: 655d4...d03 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #16 Skrevet 21. juli 2017 Er du psykisk syk? Høres ikke helt normalt ut. Hadde du vært mental frisk hadde du da vel ikke gått å mislikt stetantebarna dine. Skjerp deg virkelig - med masse utropstegn. Anonymkode: 4f86b...b8f 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #17 Skrevet 21. juli 2017 Om dette er en seriøs problemstilling.....så søk hjelp ts!! Du har store problemer med deg selv dersom dette er reelle tanker som beskrives her. Å kjenne på sårhet dersom ditt barn blir forskjellsbehandlet er en ting.... men dette er jo ikke det! Her er det inkludering av to barn inn i deres familie! Prøv å være litt raus ts. Og oppsøk psykolog. ... Anonymkode: f36d8...c45 6
Gjest NotNaomi Skrevet 21. juli 2017 #18 Skrevet 21. juli 2017 Oj. Dette sved i øynene! Ts. Om du ikke troller. Du må virkelig gå i deg selv. Du virker helt sjukt sjalu på to barn?! Vær så snill. Både broren din og moren din virker som helt ok og fine mennesker. Nei,jeg kan nesten ikke tro at du er alvorlig jeg men. Mye rart er det jo. Tenk deg grundig om Ts. Virkelig.
A4-livet Skrevet 21. juli 2017 #19 Skrevet 21. juli 2017 Hvor gammel er du? Du høres utrolig umoden ut! Ikke ville ha tantebarna dine der fordi de ikke er biologisk i slekt. Tror du virkelig det er de store barna som vil ta vekk oppmerksomhet fra dåpsbarnet? Niks, det er lille tantegullet på 1,5 som har størst sjans for det altså. Og hva om dere får et barn til? Tenk og lille gullet deres da tar oppmerksomhet fra minstegullet? Krise! Minste min sov seg for øvrig gjennom hele selskapet, burde egentlig ha en ny dåp for at skal få litt oppmerksomhet vi da.... Mehe! 3
Trude.lutt Skrevet 21. juli 2017 #20 Skrevet 21. juli 2017 Oj...... seriøst? Voksen kvinne som skriver sån om barn? Sjalu? Sammenligner gaver og tidsbruk? Du har en flott bror som vet hvordan en ordentlig mann skal oppføre seg, og flott foreldre som inkluderte disse barna inn i familien. Du liker moren og ditt "ekte"tantebarn, men ikke de "uekte"? Misliker at broren din stiller opp for disse barna? Hvorfor bryr du deg? Anbefaler deg å oppsøke profesjonell hjelp. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå