AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 Jeg snakker en del om dette til folk jeg vet jeg kan stole på. Gjerne en del eldre enn meg. De sier at er jeg negativ, utstråler jeg negativitet og tiltrekker meg dermed negativitet. Jeg har straffet meg selv de to siste årene fordi jeg ikke føler jeg oppnådde noe. Jeg valgte veien jeg ville gå, men dette ble straffet av foreldrene. Ikke av mamma, men xen. Som hun lot ta kontroll over hjemmet. Han gjorde narr av meg fordi jeg hadde konsentrasjonsvansker og var mye rastløs. Han sa at jeg kom til å ende som søppelplukker eller prostituert. I tillegg ble jeg litt mobbet på skolen. Jeg har blitt veldig negativ til meg selv, straffet meg selv fordi jeg er den jeg er. Jeg har begynt å studere en teknikk. Man skal sette seg inn i situasjonen man er i. For så å sette seg inn i situasjonen man vil. Det føles jo veldig digg! Men det jeg lurer på, med slike teknikker. Er det slik at blir du mer glad innvendig så tiltrekker du deg mer det du ønsker? Eller er det bare at man blir i situasjonen man er, men at man takler det bedre? Om det er sistnevnte så er jo hele greia bare kjedelig. Anonymkode: 79740...e4e
doremifa Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Tror at det kan være slik at en lett tiltrekker seg det som matcher ens egen sinnsstemning, og at det til en viss grad er mulig å velge dette bevisst. Kjenner ikke teknikken du beskriver, vet bare at det er mulig med endring. Men det er sjelden gjort over natten , og du må nok regne med å måtte jobbe med det et par års tid, før du når målet ditt. Det virker som om din mors ex har oppført seg ganske destruktivt mot deg, vær glad for det hvis du nå er blitt kvitt denne påvirkningen. Forsøk å heller bruke tiden sammen med mennesker du liker, da vil du også lettere kunne få konstruktive tilbakemeldinger som kan hjelpe deg videre.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 2 timer siden, doremifa skrev: Tror at det kan være slik at en lett tiltrekker seg det som matcher ens egen sinnsstemning, og at det til en viss grad er mulig å velge dette bevisst. Kjenner ikke teknikken du beskriver, vet bare at det er mulig med endring. Men det er sjelden gjort over natten , og du må nok regne med å måtte jobbe med det et par års tid, før du når målet ditt. Det virker som om din mors ex har oppført seg ganske destruktivt mot deg, vær glad for det hvis du nå er blitt kvitt denne påvirkningen. Forsøk å heller bruke tiden sammen med mennesker du liker, da vil du også lettere kunne få konstruktive tilbakemeldinger som kan hjelpe deg videre. Og at det ikke er gjort over natten er så irriterende. Syns hjernen er mega treig som trenger år på seg Anonymkode: 79740...e4e
stan Skrevet 12. august 2017 #4 Skrevet 12. august 2017 Jeg er ikke ekspert på dette, men har erfart i eget liv at det hjelper med positive tanker for å få gjort noe. Noe av det som har hjulpet meg å legge vekk tunge tanker er å ha noen å fortelle dem til. Det er som om de mister mye av sin kraft straks de er satt ord på og fortalt. En annen ting som har hjulpet mot å tenke for mye er dataspill. Jeg klarer ikke samtidig å spille og tenke disse tankene. Så da får jeg fred, og glemmer tankene for en stund. Da er det mulig for bedre tanker å slippe til. Gode tanker fører til flere gode tanker, er en annen erfaring. Så jeg har blitt veldig optimistisk.
exictence Skrevet 14. august 2017 #5 Skrevet 14. august 2017 På 20.7.2017 den 23.22, AnonymBruker skrev: Men det jeg lurer på, med slike teknikker. Er det slik at blir du mer glad innvendig så tiltrekker du deg mer det du ønsker? Eller er det bare at man blir i situasjonen man er, men at man takler det bedre? Om det er sistnevnte så er jo hele greia bare kjedelig. Anonymkode: 79740...e4e Jeg tror absolutt det, ja.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 Det kan absolutt virke umiddelbart, men da må du virkelig føle det "som om det allerede har skjedd". Slik kan være vanskelig å tenke, men hvis du først tenker slik, så skjer det nesten med en gang. Det har jeg erfaring med. Andre ting er kjempevanskelig å få til å skje, fordi du ønsker det så sterkt, og da vil du i stedet sende signaler om at dette er noe du mangler og er desperat etter å få. Da vil du fortsette å tiltrekke deg mangelen på det. Anonymkode: fb18d...598
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #7 Skrevet 14. august 2017 Jeg synes dette høres ut som kvasi-religiøs dritt. Livet slik det er akkurat nå er trenger ikke bety at du har gjort dårlige valg, eller vært en negativ person, men har også veldig mye med flaks/uflaks å gjøre. Se heller framover, hvor vil du hen? Forsøk å ha en drøm (som er oppnåelig, ikke så mange blir kjendiser eller veldig rike, men de fleste kan bli bra folk), og finn ut hvordan du kan jobbe mot å oppnå den. Jeg får følelsen at du er i oppstarten av voksenlivet, og da har du en fin mulighet til å komme deg bort fra mye som er negativt i livet ditt. Har du vurdert folkehøyskole? Flytte til et annet sted og bare gjøre noe du er interessert i, og komme i et helt nytt miljø? Anonymkode: 551b6...d2f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #8 Skrevet 14. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes dette høres ut som kvasi-religiøs dritt. Livet slik det er akkurat nå er trenger ikke bety at du har gjort dårlige valg, eller vært en negativ person, men har også veldig mye med flaks/uflaks å gjøre. Se heller framover, hvor vil du hen? Forsøk å ha en drøm (som er oppnåelig, ikke så mange blir kjendiser eller veldig rike, men de fleste kan bli bra folk), og finn ut hvordan du kan jobbe mot å oppnå den. Jeg får følelsen at du er i oppstarten av voksenlivet, og da har du en fin mulighet til å komme deg bort fra mye som er negativt i livet ditt. Har du vurdert folkehøyskole? Flytte til et annet sted og bare gjøre noe du er interessert i, og komme i et helt nytt miljø? Anonymkode: 551b6...d2f Jeg er 25. Har allerede tatt fhs. Flyttet vekk fra hjembygda så fort jeg kunne osv Anonymkode: 79740...e4e
fjærestein Skrevet 14. august 2017 #9 Skrevet 14. august 2017 (endret) Tror ikke det er slik at dårlige ting bare hender dårlige folk, eller negative folk. Absolutt ikke. Det er rett og slett noe litt skremmende over at noen skulle mene det. Tenk på alt som folk har opplevd opp gjennom historien og nå. Jeg har likevel erfart at er en positiv og hyggelig med folk kan det bringe mye bra med seg for en selv, i tillegg til å spre positivitet. Jeg tror ikke på magi og rare leveregler. Men er en lys til sins er jo verden ett bedre sted. Jeg tror ringvirkningene av å tenke lyst lettere gjør en når sine mål og er modig nok til å ta valg som er bra for en og gjennomføre. Pluss at folk lettere strekker seg og hjelper ett hyggelig menneske. Men jeg tror altså ikke på en leveregel som skal ordne alt. Fins ikke i min verden. Sorry. Endret 14. august 2017 av fjærestein
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #10 Skrevet 14. august 2017 På 20.7.2017 den 23.22, AnonymBruker skrev: Jeg snakker en del om dette til folk jeg vet jeg kan stole på. Gjerne en del eldre enn meg. De sier at er jeg negativ, utstråler jeg negativitet og tiltrekker meg dermed negativitet. Jeg har straffet meg selv de to siste årene fordi jeg ikke føler jeg oppnådde noe. Jeg valgte veien jeg ville gå, men dette ble straffet av foreldrene. Ikke av mamma, men xen. Som hun lot ta kontroll over hjemmet. Han gjorde narr av meg fordi jeg hadde konsentrasjonsvansker og var mye rastløs. Han sa at jeg kom til å ende som søppelplukker eller prostituert. I tillegg ble jeg litt mobbet på skolen. Jeg har blitt veldig negativ til meg selv, straffet meg selv fordi jeg er den jeg er. Jeg har begynt å studere en teknikk. Man skal sette seg inn i situasjonen man er i. For så å sette seg inn i situasjonen man vil. Det føles jo veldig digg! Men det jeg lurer på, med slike teknikker. Er det slik at blir du mer glad innvendig så tiltrekker du deg mer det du ønsker? Eller er det bare at man blir i situasjonen man er, men at man takler det bedre? Om det er sistnevnte så er jo hele greia bare kjedelig. Anonymkode: 79740...e4e Høres ut som om du er på god vei til noe bra. Anonymkode: ff4cb...0ac
exictence Skrevet 14. august 2017 #11 Skrevet 14. august 2017 Tror ikke nødv3endigvis i det hele tatt at dårlige folk tiltrekker dårlige folk, som en over her sa. Men hvis man uttrykker glede og positivitet, så tiltrekker man gjerne andre som er glade og positive. Og man kan også oppfatte seg selv mye gladere og positiv etter hvert. Det er egentlig veldig lett å finne "feil" og klage over noe hvis man vil. Det er ikke vanskelig å finne ting man kan være lei seg over. Fokuserer man mye på det triste, snakker mye om det, så blir man bare enda mer lei og bekrefter bare enda mer for seg selv hvor håpløse ting er. Det er viktig å kunne snakke om leie ting man bærer i seg, men ikke til alle og enhver, og ikke gjentatte ganger hele tiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå