Gå til innhold

Linni Meister

jeante

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

14 minutter siden, Amber skrev:

Jeg har også rapportert; får virkelig dette ingen konsekvenser for henne?

Håper det

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 21.7.2017 den 12.29, Ultiva skrev:

Her er regjeringens forskrift om markedsføring av kosmetisk kirurgi.

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/forskrift-om-markedsforing-av-kosmetiske/id92501/

Sitat:

"Forskriftens formål er å bidra til at markedsføring av kosmetiske inngrep skjer på en forsvarlig, nøktern og saklig måte, jf. lov 2. juli 1999 nr. 64 om helsepersonell m.v. § 13, og slik at pasientenes sikkerhet blir ivaretatt."

Jeg er usikker på om Linnis reklame er ulovlig i seg selv. At den er uetisk er det imidlertid ingen tvil om. Og som @Astiskriver så er ikke reklamemerkingen bra nok.

Nøktern og saklig var den ihvertfall ikke. Mulig det er brudd nok i seg selv, gitt reklamens innhold?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas

Jeg tipper at det er klinikken som burde innklages til rette instans (ikke FO), men gjerne sammen med Meister.

Jeg har bare kort scannet teksten i Forskrift om markedsføring av kosmetiske inngrep (jf @Ultivas lenke), og ser at i tillegg til det overordnede formålet om forsvarlig, nøktern og saklig markedsføring, står at markedsføring ikke må nedtone risikoen ved å gjennomføre det kosmetiske inngrepet. Allerede der mener jeg at klinikken burde få en skikkelig skrape. Meisters opplevelse og resultat fremstilles jo som den reneste solskinnshistorien fra ende til annen. Selv oppvåkning fra narkose var jo bare kos og mos, til og med med barn tilstede på post operativen (?). Resultatet var selvsagt også helt perfekt. - Dette er mildt sagt ukritisk pushing av kirurgi, og total mangel på informasjon om risiko og realiteter.

Det er helsetilsynet i fylkene og Statens helsetilsyn som skal føre tilsyn med markedsføring av kosmetiske inngrep. Ved brudd på forskriftens bestemmelser kan Statens helsetilsyn gi det enkelte helsepersonell en administrativ reaksjon i henhold til helsepersonelloven kapittel 11. Kravene etter markedsføringsloven vil gjelde som et supplement til helsepersonelloven og forskriften.

"(...) Ved en slik helhetsvurdering av markedsføringen, skal det legges avgjørende vekt på hvordan markedsføringen fremstår hos den jevne forbruker,(..) Flere faktorer vil kunne være relevante i vurderingen, for eksempel i hvilken kontekst reklamen er framsatt i og hvilket medium som er benyttet, hvilken effekt annonseringen kan ha på den antatte målgruppen og om det er et underliggende budskap i annonsen. Det skal legges en ekstra streng fortolking til grunn dersom markedsføringen kan sies å være spesielt rettet mot unge." (min understrekning).

Fra helsepersonelloven:

Statens helsetilsyn kan gi advarsel til helsepersonell som har utvist en atferd som er egnet til i vesentlig grad å svekke tilliten til vedkommende yrkesgruppe.

https://www.aftenposten.no/meninger/i/Ka6y/Selger-modellkropp-i-strid-med-loven--Venke-Frederike-Johansen

Jeg har ikke googlet og vet ikke hvem som er rette adressat for klage (det er sannsynligvis noen som har limt inn oppl. om det tidligere i tråden), men at det er klinikken som bør vurderes er jeg ikke i tvil om. Klart de egentlig vet hva som gjelder, dette er ikke nyutdannede leger, men leger som har tatt steget ut av offentlig sykehus for å tjene mer cash. De regner kanskje heller med at blogglesere flest er fullstendig idioter, som ikke skjønner hva de utsettes for av ulovlig reklame og påvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Norge er det ikke lov å reklamere for røyk/snus/alkohol (helt forståelig) men å reklamere for plastisk kirurgi til titalls tusen på plattformer der unge jenter er hovedmålgruppa, det skjer hele tiden. Akkurat her synes jeg det burde bli svært mye strengere.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2017 den 9.55, Minitroll skrev:

De kommer til å kapsle seg igjen. Linni har nesten ikke underhudsfett, og når dette har skjedd før, så skjer det igjen. 

Så derfor må hun sikkert ha litt rabatt til neste gang. Synes plastikk-kirurgene slipper for billig unna når de velger denne strategien. De får ikke lov til å bruke før/etter bilder lenger, så de er helt desperate. 

Kirurgen ville ikke anbefale den størrelsen hun har nå, likevel trumfet hun gjennom viljen sin og fikk gigabryster! Her burde kirurgen satt foten kraftig ned !! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kaktuspotte
På 4.8.2017 den 0.20, Viking-girl skrev:

Kirurgen ville ikke anbefale den størrelsen hun har nå, likevel trumfet hun gjennom viljen sin og fikk gigabryster! Her burde kirurgen satt foten kraftig ned !! 

Bare ikke tyngdepunktet av de tunge brystene  blir sånn at hun dette på snørra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte lese innlegget...... pinlig! Hva er det med det bilde hvor hun holder en rosa hårføner? Og omtaler 20 åringen som mann..... som elsker hele kroppen hennes. 

Pinlig!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for kommentater til moderering. 

Mynona, mod. 

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8/16/2017 den 8.24, Trude.lutt skrev:

Måtte lese innlegget...... pinlig! Hva er det med det bilde hvor hun holder en rosa hårføner? Og omtaler 20 åringen som mann..... som elsker hele kroppen hennes. 

Pinlig!

Var innom IG  og det er jammen mange dristige bilder av kropp. Og typen svarer på hvert eneste innlegg om kor sexy og deilig og alt mulig hun er. Og hun pusesnakker tilbake. Skikkelig KLEINT 😜😆 Barnslig oppførsel, men så er han jo knapt tørr bak ørene. 

Endret av Moongirl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2017 den 23.18, orfeus skrev:

http://www.linnimeister.no/2017/06/23/oslo-privatklinikk-gjorde-det-umulige-mulig/

Rabatter på fillers, botox, etc ... Dette kan ikke være lov!!!

"Ingen hemmelighet at jeg elsker store pupper (på meg selv altså) men er opptatt av at de skal passe til resten av kroppen også."

Linni og resten av Norge er nok litt uenige om hva som passer, og i allefall de megapuppene hun hadde før, hvordan hun kan påstå at hun er opptatt av at de passer til kroppen, aner jeg ikke. I tillegg prøvde hun jo å mase seg til enda større, men legen sa nei, viser ikke akkurat at hun er opptatt av annet enn pupper. 

Det innlegget hennes er så tvers gjennom reklame at kan ikke få sagt det. Den klinikken er pinlig, jeg blir flau av at de lar seg reklamere for av Linni på en blogg, kundekvelder med alkohol, skulle tro det var sminke og tupperware de solgte, ikke kirurgiske inngrep i folks kropper! Men takk skal Linni ha, nå vet jeg hvor jeg aldri skal gå om jeg får bruk for plastisk kirurgi en gang.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/16/2017 den 10.01, LeilaS skrev:

Er ikke hun passert 30? Synes hun noen ganger oppfører seg som en 20 åring 

Tror hun er født i 85.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Regnskapssekretær

Jeg gikk inn på hennes instagram for et par dager siden og unnskyld meg, men jeg fikk nesten sjokk. Hva har hun gjort med ansiktet sitt? Hun var jo faktisk søt en gang men nå... uæh!  Den munnen, de leppene.. hun er nei nei nei, jeg får ikke sagt det, hun må slutte. Hun ødelegger utseendet helt. Gurimalla! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • Opprett ny...