AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 Hei, jeg og kjæresten har vært sammen i 6 år, han får meg til å le og vi har det fint sammen i hverdagen med praktiske ting. Vi sliter derimot med sexlivet, det har vi ikke hatt på et år eller to. Vi gikk på en smell i starten av forholdet der vi ikke fikk det helt til å funke og etterhvert sluttet vi bare å prøve. Vi har snakket om å jobbe med dette, men er usikker på hvordan vi skal gå frem. Det hører med til historien at jeg det siste året har slitt med panikkangst og generalisert angst. Det har kommet til det punktet hvor jeg ikke klarer å skille angsten fra faktiske følelser. Når jeg nå tenker på sex, får jeg angstfølelse. Jeg håper at det er fordi jeg synes sex er vanskelig og gruer meg til å begynne å jobbe med det. Jeg er livredd for at det skyldes at forholdet er dødt.! Jeg vil gjerne at dette skal funke! Vær så snill og dele deres tanker og råd! Anonymkode: b01ca...f72
occultatum Skrevet 20. juli 2017 #2 Skrevet 20. juli 2017 Hva med å oppsøke en samlivsterapaut sammen? I tillegg så kan du vurdere å få henvisning til psykolog eller dps av fastlege for å få behandle angsten din. Finn roten til hvorfor tanken på sex gir deg angst, det er det viktige her. Snakk gjerne med samboeren din om dette. Ikke tenk at forholdet er dødt før du har prøvd slik behandling. Om det skulle være slik at forholdet er "dødt" så vil du forstå dette undervegs i behandlingen, tenker jeg. Ta tiden til hjelp, og søk støtte sammen.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #3 Skrevet 20. juli 2017 Jeg har nettopp begynt hos psykolog og sex og samliv var dagens tema. Så vi rotet opp i en del ting jeg vanligvis ikke tenker på, det gjør jo følelsene enda verre. Han foreslo også samlivsterapeut og det er jeg veldig åpen for. Håper virkelig det fungerer når vi får henvisning dit etter sommeren. Tenkte det var fint å høre om noen har erfaringer eller tips å komme med slik at vi kan begynne å jobbe så fort som mulig Hilsen TS. Anonymkode: b01ca...f72
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå