Gå til innhold

Kristiansand som studieby?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å flytte til Kristiansand for å studere, men er litt usikker da jeg ikke kjenner byen. Er det noen som kan fortelle litt om hvordan Kristiansand er? Er det lett å bli kjent med folk og er folk fra Kristiansand åpne for å bli kjent med folk fra utenbys? Er det et stort sentrum og skjer det en del i byen? Er det dyrt og bo, lett å få jobb? Takker for alle svar da jeg sitter og er veldig usikker nå. 

Anonymkode: 41d62...5ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg studert i Kristiansand, men studert i flere andre byer. Generelt sett så har jo de som er oppvokst i byen et nettverk og ikke like interessert i å få nye venner som de som nettopp har flyttet inn til byen. Finnes selvsagt unntak, enkelte som bor i byen mangler venner og andre har alltid lyst på nye. 

Anonymkode: 395de...6ce

AnonymBruker
Skrevet

bump :)

Anonymkode: 41d62...5ee

AnonymBruker
Skrevet

Sørlendinger er kjent for å være litt vanskelige å bli kjent med, men hvis du starter på studier kommer vel iallfall halvparten til å være nyinnflyttede i samme situasjon som deg! Hvis du i tillegg joiner er studentaktivitet eller to, har du ingenting å bekymre deg for og du vil bli kjent med en haug av folk :) 

Bolig kan være litt tricky, men det kan gå. Legg inn en søknad om studentbolig hos SiA og send en e-post til dem. 

Kristiansand er ikke Norges livligste by når det gjelder spennende uteliv osv, selv om det har tatt seg VELDIG opp de siste årene! Sommeren er gull verdt her, så jeg vil absolutt anbefale det :) 

Anonymkode: 56753...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...