Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest TomKrus
Skrevet

Menn klarer fint å kombinere både jobb og familie ja..  :hoho:  Ikke så rart det når de fleste ikke gjør en døyt i huset. De går på jobb og så dør de foran tv når de kommer hjem.   :hoho:

De gjør jo det. For mange av dem er det viktigste at kvinnen er et bra husmoremne. Jobben vil uansett alltid være pri en, så det er viktig med en god mor som kan ta vare på avkommet og hjemmet.

Ikke nødvendigvis et valg de er stolte av når de er pensjonister og ikke kjenner sine egne barnebarn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der kom beviset på hvorfor jeg ikke er gift! :hoho: Eller kan det tenkes at ingen vil ha meg? hm.... :klø:

Gjest Kvinne, 32
Skrevet

Det finnes mange grunner til at ikke jeg vil gifte meg eller bli samboer. Det mangler ikke på beilere/friere, for å kalle dem det...

Samem hva media og folk sier om likestilling "åh, så flott", så vet jeg bare at virkeligheten og hva menn egentlig forventer og ønsker er de samme som før, bare at det er pakket inn på et litt annen måte, eller blir vist i en annen form.

På forsdien i Dagbladet kan man lese om den nye generasjonen menn som triller barnevogner, men virkelgiheten er annerledes. menn tar lite permisjon og det er kvinnene som blir hjemme når barna er syke.

Jeg ønsker ikke å ofre mitt liv, slik at mine interesser og tanker blir overkjørt av en mann med egoet i orden. Klart det finnes omtenksomme menn som vil "dele på det", men det ender alltid opp med at kvinnen må gi litt mer av seg enn mannen.

Så slitsomt ønsker ikke jeg å ha det.

Det beste er å bevare sin frihet og uavhengighet.

Et problem for oss single og lovende er jo nettopp barn og familie: for vi vil jo ha det i svake stunder..men prisen for å ha det er alt for høy for meg. Så det velger jeg faktisk bort.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er bare en del av sannheten, da menn fint klarer å kombinere begge. Problemet for en ambisiøs og intelligent kvinne er at hun ikke like lett finner et husmorsemne som kan ta seg av hjem og familie.

En INTELLIGENT kvinne vet da vel at dersom hun satser mye på karriere, så vil hun ha for liten tid til overs for familielivet. Å kombinere begge på en tilfredsstillende måte, skal godt la seg gjøre. Men ja, det finnes sikkert endel ambisiøse menn som TROR at de fikser alt. Er det disse mennene som klarer å kombinere dette ved selv å bidre, eller er det konene til disse mennene som ordner opp på hjemmebane? :tunge1:

Gjest TomKrus
Skrevet
Er det disse mennene som klarer å kombinere dette ved selv å bidre' date=' eller er det konene til disse mennene som ordner opp på hjemmebane? :tunge1:[/quote']

Konene vel, noe som burde komme klart fram av mine to foregående innlegg.

Gjest stine, uinnlogget!
Skrevet

Herre.

De som ikke har önske om å skaffe familie og dele livet med andre, vil jo automatisk bruke mer tid på jobb og seg selv, dvs fresh leilighet, reiser, uteliv og mer materiell glede. ER det mest intelligent?

I fölge hva og hvem?

For meg er ikke en som har lest böker hele livet og kan ta en kunnskapstest og score 100, den som står fram som mest SUPERINTELLIGENT.

det å påstå noe sånt, er iallefall ikke intelligent.

stine

Skrevet

yess, visste det var en god grunn til at jeg var ugift!! :sjarmor:

Gjest Betty Boop
Skrevet

Hmpf, jeg har en iq på 149 og SKAL gifte meg! Så det så! :tunge1:

Skrevet

Jeg har alltid sagt at jeg aldri skal gifte meg....

Gjest stine uinnlogget
Skrevet

Hvorfor skal ikke en kvinne som har lyst på barn og familieliv kunne få det, itilegg til å ha det "godt". Det er opp til en hver person å få det slik en vil. Satser en på seg selv, kan det å få barn väre likeverdig som å reise jorda rundt for mange.

Man må bare törre å be om det man vil og trenger. Det krever styrke.

-OG! Det finns likeverdige partnere!!

Skrevet

Det er sant. Det er sjelden man ser en intelligent kvinne og en dum mann.

Derimot ser vi svært ofte en intelligent mann med en dum kvinne.

Tror det ligger i mannens natur å ønske og være kvinnen litt overlegen på de fleste områder.

Og som kvinne vil jeg si det ligger litt i min natur og ikke falle for menn som jeg synes er dummere enn meg. Jeg må faktisk ha en mann jeg kan se opp til og lære av. Og han må jo ha intelligent humor, ergo må han være intelligent....

Gjest Smartis
Skrevet

Hvorfor smarte kvinner ikek gifter seg? Fordi de er smarte.

Hvem gidder å være søt kone med "Everybody loves Raymond-kone" når man kan være "Sex and the city"-dame?

:P

Skrevet
Det er klart smarte kvinner ikek gifter seg....smarte kvinner vet at de går glipp av sin personlige frihet dersom de gifter seg/blir samboer.

Det å ha en mann koster mye investeringer og energi. Så kommer rutinen, barna, kjøkkenet, matlagingen, rydding og klaging. Og bråk.

Smarte kvinner ser inn i krystallkulen og ser et bilde de ikke liker: seg selv, mannen og barna skaper glede- ja vel- men hvor ble det av selvet, jeg'et og kvinnen som individ oppe i alt dette styret?

Siden jeg er gift er jeg vel i beste fall gjennomsnittlig. Iverste fall er jeg direkte dum.

MEN, jeg har:

-Personlig frihet

-En godt betalt jobb og karriere

-God utdannelse

-En mann som både lager mat og rengjør oftere enn meg

-Et samliv som ikke er preget av konflikter og klaging

-Et hverdag som slett ikke er "styrete"

-En mann som elsker meg og mener jeg er det beste som har skjedd ham

-En å dele hverdagens små og store ting med

-En venn som alltid er der for meg

-En jeg kan krype inntill om kvelden og føle meg trygg hos

-En som utfyller meg perfekt. Han har sterke sider der jeg har svake sider og omvendt

-En som stoler på meg, og gir meg den friheten jeg trenger

-Et samliv der begge har en grunnleggende respekt for hverandre som individer

Synes ikke det er så verst til å være gjennomsnittlig ;-)

Gjest TomKrus
Skrevet
Siden jeg er gift er jeg vel i beste fall gjennomsnittlig. Iverste fall er jeg direkte dum.

MEN, jeg har:

-Personlig frihet

-God utdannelse

-En som utfyller meg perfekt. Han har sterke sider der jeg har svake sider og omvendt

Huff ja, kvinner som deg er en utdøende rase. Det er de single, barnløse og intelligente som vil overleve...

Ellers klarer enhver smart kvinne å kapre en bra mann.

Skrevet

MEN, jeg har:

-Personlig frihet

-God utdannelse

Høres bra ut - det er vel sånn vi vil ha det? Så lenge han altså er minst like smart som meg :wink:

Men han må ikke bli FOR smart heller, sånn at han ikke kan annet enn å briefe med sine fremmedord og voldsomme måter og uttrykke seg muntlig på. Jeg liker ikke ordjonglører som slenger om seg med akademiske uttrykksmåter...

Jeg hadde en gang en sjef, i stedet for å spørre meg om jeg kunne sjekke at ditt eller datt ble gjort og til riktig tid, så ba han meg kvalitetssjekke osv.... "Kan du kvalitetssjekke at denne faksen går igjennom?" Herregud... sånne menn vil vi ikke ha :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Kvinner med høy IQ gifter seg sjeldnere enn kvinner med gjennomsnittlig på IQ.  

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/sexogsamliv/article324497.ece

Kvifor?

Er ikkje intelligente kvinner attraktive?

Har intelligente kvinner høgare krav?

Er det ikkje "lurt" å gifte seg?

Jeg skal aldri gifte meg... og det har jeg visst siden jeg var ung. Men samboerskap er ok, jeg mener - i disse seriemonogamitider.

En av grunnene til at jeg ikke gifter meg, er Juklerødsaken, der kona fikk mannen tvangsinnlagt da Juklerød gikk i mot en politisk avgjørelse, og legen med andre også var i mot Juklerød - men ikke bare derfor...

Jeg vil ikke ha en mann som nærmeste pårørende, jeg har - i ung alder, vært en idiotmagnet - og man kjenner sin familie bedre enn en mann... (og de kjenner deg bedre)

Dessuten - hva betyr et papir... og hvit kjole og kirkebryllup osv. - det er bare ikke meg liksom... Dessuten, det er lettere å gå fra hverandre dersom man ikke er gift - bare pakke kofferten og dra...

Og jeg kan jo ikke LOVE noen evig troskap, eller et eviglangt forhold, man forandrer seg gjerne underveis - og hva er vitsen med å gifte seg da...?

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Hvorfor smarte kvinner ikek gifter seg? Fordi de er smarte.  

Hvem gidder å være søt kone med "Everybody loves Raymond-kone" når man kan være "Sex and the city"-dame?  

:P

?

Gjest Lizzie28
Skrevet

De har vel nok med karrieren. hehe.. merkelig

Skrevet
Ellers klarer enhver smart kvinne å kapre en bra mann.

Tipper jeg er veldig smart, da :sjarmor:

Men ærlig talt, det er kanskje ikke så rart at det går tregt med likestilling i hjemmet når flertallet faktisk forventer at mannen gror fast foran TN'en?

Og; En intelligent mann bør da i de aller fleste tilfeller forstå logikken i å dele på husarbeidet hvis begge er i jobb?

Gjest Anonymous
Skrevet

Høy utdannelse er ikke synonymt med intelligent.

Min kjære og jeg løser verdensproblemer hele tiden, over snittet er vi begge to.

(ref. karakterer og tester)

Meeeen, vi har ikke høy utdannelse, men tjener rundt 500 hver i året.

Det kalles smart!! Haha.

I 2006 skal vi dessuten gifte oss.. Og det er noe særdeles intelligent jeg gleder meg til.

Det finnes også dumme kvinner der ute med høy utdannelse.

Tror faktisk ikke det er en fasit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...