Gå til innhold

Hvorfor så mange Amerikanske tradisjoner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mange som kopierer Amerikanske tradisjoner?

Var i et bryllup forrige helg.... på stolene til paret sto det Mr og Mrs. En liten gave til hver gjest. 3 forlover til brud og brudgom. Ringbærer. Osv.......

Trodde jeg var i USA.....

Anonymkode: fbb01...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi folk er sauer og media domineres av nettopp "amerikanske tradisjoner"

Anonymkode: ee8c9...5eb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2017 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Kleint og jalla

Anonymkode: 533c2...319

Hvordan mener du man skal legge opp et bryllupp så det ikke blir "kleint og jalla"?

Anonymkode: 89015...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok nå! USA er et forbilde for alle land her i vesten, og det er ikke rart at tradisjonene derfra kommer hit!

Anonymkode: ed644...9bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan mener du man skal legge opp et bryllupp så det ikke blir "kleint og jalla"?

Anonymkode: 89015...6b0

Tja...

At det står "Herr" og "Fru" på stolene

At det ikke er ubrukelige gaver til gjestene

At brudeparet klarer seg med en forlover hver

Anonymkode: 56bbd...86d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man skal gifte seg ønsker man deg mest av alt. Det betyr at der det kan gjøres story og mye ja så gjør man det. Og ingen vil være mindre en alle andre på en så stor dag; så folk kjører på alt det overdådige og overflødige amerikanske har å by på av tradisjoner og kultur når det kommer til bryllup. 

Anonymkode: c669f...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi deres norske bryllups tradisjoner er dødskjedelig?  

Anonymkode: 26e2e...8c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske bryllup er jo så trauste da, synes det er flott at man kan inspireres av andre kulturer! Men så lenge ingen i familien til brudeparet snakker engelsk, så burde det vel kanskje gå bra å ha alt på norsk. Synes også mye skilt og dill på engelsk blir litt kleint når ingen snakker engelsk til daglig.

Min beste venninne skal gifte seg med en amerikaner neste helg, og de føler jeg er unnskyldt for å ha et amerikanskinspirert bryllup.

Anonymkode: c91fa...24c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir vel påvirket av alle Hollywood-filmene, inkludert romantiske komedier osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2017 den 14.07, AnonymBruker skrev:

Norske bryllup er jo så trauste da, synes det er flott at man kan inspireres av andre kulturer! Men så lenge ingen i familien til brudeparet snakker engelsk, så burde det vel kanskje gå bra å ha alt på norsk. Synes også mye skilt og dill på engelsk blir litt kleint når ingen snakker engelsk til daglig.

Min beste venninne skal gifte seg med en amerikaner neste helg, og de føler jeg er unnskyldt for å ha et amerikanskinspirert bryllup.

Anonymkode: c91fa...24c

Ikke noe problem med tradisjoner fra brudgommen sitt hjemland....

Anonymkode: fbb01...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk flest er idioter. Bryllup i seg selv er idiotisk nok, men å amerikanisere hele opplegget er jo helt over styr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med amerikanske tradisjoner? Jeg synes f.eks. barn som løper på allehelgenes dag og spør etter "knask eller knep", er fint jeg.

Anonymkode: bf4bb...a38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte kaller også alt som ikke var vanlig på syttitallet I Norge for amerikanske tradisjoner. 

Jeg hadde langbord og sanger og masse norske greier, også fulgte jeg "something old, something new". Men jeg valgte å følge HELE diktet, som er av engelsk opphav, inkludert den delen amerikanere dropper på slutten "and a silver sixpenny in her shoe". 

Tok litt tid å få tak i en, siden de gikk it av produksjon tidlig på sekstitallet, men jeg fikk tak i en og hadde i skoen min. 

Den har vært lånt bort til tre bruder etterpå, men har fast plass i en liten eske i smykkeskrinet mitt :)

Anonymkode: d8513...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...