Gå til innhold

Mister så mye hår :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet så innmari mye hår i det siste, og håret mitt er merkbart tynnere...

Hvis jeg drar fingrene gjennom håret kommer det alltid ut 4-5 hårstrå, uansett hvor mange ganger jeg gjør det. 

Når jeg dusjer er det verst, da mister jeg glere hundre hårstrå, spesielt hvis jeg dusjer etter å ha badet i saltvann/klor. 

Jeg har vært hos legen og tatt blodprøve, alle vitaminene o.l er helt fine. Hva skal jeg gjøre? :( 

Har tenkt noen mnd tilbake om jeg var mye stressa og sånt, men har generelt hatt et veldig rolig år...

Anonymkode: fd8c5...fbd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mistet så innmari mye hår i det siste, og håret mitt er merkbart tynnere...

Hvis jeg drar fingrene gjennom håret kommer det alltid ut 4-5 hårstrå, uansett hvor mange ganger jeg gjør det. 

Når jeg dusjer er det verst, da mister jeg glere hundre hårstrå, spesielt hvis jeg dusjer etter å ha badet i saltvann/klor. 

Jeg har vært hos legen og tatt blodprøve, alle vitaminene o.l er helt fine. Hva skal jeg gjøre? :( 

Har tenkt noen mnd tilbake om jeg var mye stressa og sånt, men har generelt hatt et veldig rolig år...

Å miste noen hundre hårstrå daglig er vel veldig vanlig. Jeg har også mistet mye hår og øyenvipper i perioder hvor jeg har vært stresset, men jeg har mye underliggende stress som man på en måte ikke tenker over men er der hele tiden. Jeg har begynt å ta b kompleks og jeg mister mye mindre øyenvipper og jeg har fått masse babyhår som tyder på at håret på hodet gror mer enn før. Hår på armer og ben har også begynt å vokse (dessverre) 😝 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet hår i perioder der jeg har vært veldig stressa. Ellers så kan jo håravfall være så meget. Har du andre symptomer?

Anonymkode: c4160...adb

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Å miste noen hundre hårstrå daglig er vel veldig vanlig. Jeg har også mistet mye hår og øyenvipper i perioder hvor jeg har vært stresset, men jeg har mye underliggende stress som man på en måte ikke tenker over men er der hele tiden. Jeg har begynt å ta b kompleks og jeg mister mye mindre øyenvipper og jeg har fått masse babyhår som tyder på at håret på hodet gror mer enn før. Hår på armer og ben har også begynt å vokse (dessverre) 😝 

Er det vits å ta b-vitamier hvis man ikke har mangel da?

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mistet hår i perioder der jeg har vært veldig stressa. Ellers så kan jo håravfall være så meget. Har du andre symptomer?

Anonymkode: c4160...adb

Har ingen andre symptomer jeg har lagt merke til, og neglene mine er også helt fine

Skrevet

Hmm,, vi hadde så fin og lang tråd om dette. Jeg skal søke den opp.

Skrevet

Jeg mister helt ekstremt mye hår om jeg ikke er skikkelig flink til å stusse tuppene. Det trenger ikke være særlig mer enn en mnd siden sist og så setter det igang. Hele hånden full av hår når jeg drar den gjennom håret, og hårbørsten må renses for hår etter hvert bruk. 

Stuss håret ofte, ikke overdriv med hårprodukter, ikke farg håret, spis sunt, hold stressnivået nede. Det hjelper for meg

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vits å ta b-vitamier hvis man ikke har mangel da?

Har ingen andre symptomer jeg har lagt merke til, og neglene mine er også helt fine

Man kan ha lite b/d vitamin uten at det er mangel. 
Jeg har heller ingen mangler, og merker stor forskjell når jeg tar b-vitamin tilskudd. 
Men håravfall kan øke i perioder uansett, uten at det er noe skummelt, det er helt vanlig å røyte mer og mindre i perioder. 
Om du er bekymret, og vet du ikke har vitaminmangel, så gå til en frisør. Dem er eksperter på hår og hodebunn, og kan svare på om det er normalt håravfall og hva som eventuelt kan hjelpe. 
Jeg har følt at jeg røyter mye, og fått vite av frisør at det absolutt ikke er unormalt mye håravfall. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Wenda skrev:

Jeg mister helt ekstremt mye hår om jeg ikke er skikkelig flink til å stusse tuppene. Det trenger ikke være særlig mer enn en mnd siden sist og så setter det igang. Hele hånden full av hår når jeg drar den gjennom håret, og hårbørsten må renses for hår etter hvert bruk. 

Stuss håret ofte, ikke overdriv med hårprodukter, ikke farg håret, spis sunt, hold stressnivået nede. Det hjelper for meg

Skal få prøvd å stusse håret oftere, men tviler på at det er derfor siden hårtapet mitt startet da jeg nesten nettopp hadde vært hos frisøren og klipt meg.

Jeg er veldig "snill" mot håret mitt. Bruker kun shampo og balsam, og hårkur en gang i blandt. Har aldri farget, stripet eller bleket håret mitt før...

AnonymBruker
Skrevet

Her er et bilde av det som ble igjen etter dagens dusj:

IMG_6845.JPG

Skrevet

Har du andre plager enn hårtap da? 

Det kan jo være ett av mange symptomer på diverse sykdommer/lidelser. Du kan jo høre med legen din om det kan være noe annet enn vanlig hårtap. Om du f.eks har eksemlignende utslett i ansikt og på brystkassen så kan de i forbindelse med hårtap være lupus. Eller så kan det være noe så enkelt som stress. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Wenda skrev:

Har du andre plager enn hårtap da? 

Det kan jo være ett av mange symptomer på diverse sykdommer/lidelser. Du kan jo høre med legen din om det kan være noe annet enn vanlig hårtap. Om du f.eks har eksemlignende utslett i ansikt og på brystkassen så kan de i forbindelse med hårtap være lupus. Eller så kan det være noe så enkelt som stress. 

Har ingen andre symptomer, eller ingen utslett. Skal få time hos legen, men det er så lang venteliste...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier miste mye hår på høsten og nesten ingenting ellers i året. Frisøren min sier det er helt normalt. 

Har mer hår i sluket enn det bildet du viste, men har også veldig langt hår så viser veldig godt bare noen hårstrå faller av.

Har ei venninne som har anbefalt en sjampo som heter Jazz, og hun sier håret vokser både fortere og at hun får mindre håravfall. Aner ikke om det er noe i det eller hva....

Anonymkode: 8b2e5...de3

Skrevet

Stress? Går du på noen medisiner med hårtap som bivirkning?

AnonymBruker
Skrevet

Alopecia

Anonymkode: a582b...70c

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier miste mye hår på høsten og nesten ingenting ellers i året. Frisøren min sier det er helt normalt. 

Har mer hår i sluket enn det bildet du viste, men har også veldig langt hår så viser veldig godt bare noen hårstrå faller av.

Har ei venninne som har anbefalt en sjampo som heter Jazz, og hun sier håret vokser både fortere og at hun får mindre håravfall. Aner ikke om det er noe i det eller hva....

Anonymkode: 8b2e5...de3

Har testa Jazz, og merket ikke forskjell på håravfall eller hårvekst, men fikk ett helt umulig hår som floket seg sammen, kjentes unaturlig ut, luktet kjemisk, og var helt umulig style utenom hestehale hvor alt ble samlet.... 

Har forsåvidt selv også mer hår i sluket i perioder, spesielt perioder hvor jeg bruker mye hårstrikk! 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå skriver du ingenting om du er mann eller dame? hvorfor gjør du ikke det? det er ekstremt relevant i denne sammenhengen.
Du må reflektere litt mer om hva sider av problemstillingen din som kan være relevant for oss å vite, eller fungerer det ikke. 

Jeg mista ALT håret på bare 2-3 år...var ikke kult å gå igjennom. Men hva er det dem sier for noe nå igjen .....det indre som teller? 

Så ta høvelen og få alt bort så slipper du å telle hårstrå og bli despresiv av det :)

AnonymBruker
Skrevet

Børster du håret ordentlig, har det mye i strikk? Hvis du har det i strikk virker det som om du mister masse hår på en gang, når det faktisk bare er hår du ville mistet uansett fordelt utover dagen. Jeg mister mere hår på sommeren fordi håret mitt gror fortere så syklusen for hvert hårstrå blir kortere. Kanskje det er det du har gående også.

Anonymkode: 7d8d9...afe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Solivagant skrev:

Stress? Går du på noen medisiner med hårtap som bivirkning?

Nei, går ikke på noen medisiner i det hele tatt. Ikke p-piller engang.

1 time siden, Xcase33 skrev:

Nå skriver du ingenting om du er mann eller dame? hvorfor gjør du ikke det? det er ekstremt relevant i denne sammenhengen.
Du må reflektere litt mer om hva sider av problemstillingen din som kan være relevant for oss å vite, eller fungerer det ikke. 

Jeg mista ALT håret på bare 2-3 år...var ikke kult å gå igjennom. Men hva er det dem sier for noe nå igjen .....det indre som teller? 

Så ta høvelen og få alt bort så slipper du å telle hårstrå og bli despresiv av det :)

Jeg er dame, trodde ikke det var så mange menn her inne på kvinneguiden.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Børster du håret ordentlig, har det mye i strikk? Hvis du har det i strikk virker det som om du mister masse hår på en gang, når det faktisk bare er hår du ville mistet uansett fordelt utover dagen. Jeg mister mere hår på sommeren fordi håret mitt gror fortere så syklusen for hvert hårstrå blir kortere. Kanskje det er det du har gående også.

Anonymkode: 7d8d9...afe

Pleier å børste håret en eller to ganger om dagen, har det ikke spesielt mye i strikk, bare når jeg trener.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alopecia

Anonymkode: a582b...70c

Å gud

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...