AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #1 Skrevet 19. juli 2017 Har noen erfaring med psykiskmotorisk fysioterapeut? Hva syns dere? Kom gjerne med anbefaling på noen i Trondheim som er flinke. Må man ha rekvisisjon? Lang ventetid? Anonymkode: 55fae...c56
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #2 Skrevet 19. juli 2017 Har erfaring fra Oslo. Synes det var veldig bra men tidkrevende (behandlet masse traumer). Kan være en slitsom form for behandling, men med vondt skal vondt fordrives. Jeg fikk henvisninga av lege og ringt selv rundt. 2 måneder ventetid. Anonymkode: 5d0a4...aea
Solivagant Skrevet 19. juli 2017 #3 Skrevet 19. juli 2017 Har dårlig erfaring, men det var mer fysioterapeuten enn behandlingen i seg selv. Vær forberedt på at det kommer til å være vondt og kreve mye tid. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #4 Skrevet 19. juli 2017 Venter på å komme inn, så kan dessverre ikke gi noen erfaringer... Ventet i over 2 år nå... Anonymkode: 51dba...5a3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #5 Skrevet 19. juli 2017 Jeg har gått til psyk.fysio i to omganger. Den ene gangen i tre år og jeg hadde godt utbytte. Jeg flyttet og startet ikke opp igjen. Etter 12 år valgte jeg å begynne igjen i høst, men avsluttet etter fire behandlinger. Jeg og fysioterapeuten hadde ikke god kjemi og hun hadde liten erfaring med traumer. Når hun sa at det også var noe godt med kroppen, låste det seg totalt. Jeg tenker å starte opp igjen, men da hos en annen fysioterapeut som traumeterapeuten min har kontakt med. Der er det ett års ventetid, men når jeg henvises direkte av psykologen, går jeg forbi køen. Hos den forrige terapeuten kom jeg til innen en uke. For 12 år siden fikk jeg også plass innen et par uker, men da var jeg et hastetilfelle etter 5 mnd. med innleggelse på lukket avd. Jeg ønsker deg lykke til! Anonymkode: 3ebb9...741
Silfen Skrevet 19. juli 2017 #6 Skrevet 19. juli 2017 Vært noen ganger, sluttet, for mye svada for meg. Men sikkert fint for de som er rettet mot den slags.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #7 Skrevet 19. juli 2017 For meg ble det også for mye svada. "Jeg ser du heller veldig mot høyre. Er du så høyrevridd politisk at det påvirker balansen i kroppen din?" Ja, jøss, hvis du tenker at Rødt ligger langt til høyre politisk, så. Eller så kan det jo hende det er fordi det høyre benet mitt er 4 cm kortere enn det venstre og jeg attpåtil har skjeve hofter og skoliose...? Men jeg tar sikkert feil. Anonymkode: 2e13b...b7b
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #8 Skrevet 19. juli 2017 Hva er forskjell på vanlig fysioterapi og psykomotorisk fysioterapi? Anonymkode: aa87f...358 1
Silfen Skrevet 19. juli 2017 #9 Skrevet 19. juli 2017 Psyko går mer på hodets relasjon til kroppen, den psykiske årsaken til at kroppen er fudget.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #10 Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, Silfen skrev: Psyko går mer på hodets relasjon til kroppen, den psykiske årsaken til at kroppen er fudget. Takk Anonymkode: aa87f...358
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #11 Skrevet 21. juli 2017 Hmmm. Litt blandet erfaring her, ser jeg. Jeg tenker at det skader ikke å prøve. Jeg har ikke noe traume å bearbeide, men fingre og tær begynner å sovne av/bli nummen pga stress og anspenthet. Jeg går konstant i alarmberedskap. (Har sjekket ut diabetes og andre ting.) Vet at det sitter mye i hodet, så tenkte dette kunne prøves ut. Anonymkode: 55fae...c56
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #12 Skrevet 21. juli 2017 Har prøvd det. Syntes det var mye svada. Tror ikke det finnes mye dokumetasjon for at det virker heller. Anonymkode: 39ce4...b5a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #13 Skrevet 21. juli 2017 Jeg hadde godt utbytte av psykomotorisk fysioterapi. Lærte flere teknikker for å løse opp i vondter og muskelspenninger. Har vært utsatt for traumer, og har mye muskelplager. Terapeuten så at jeg låste knærne, hadde for fleksible ledd o.l I tillegg fikk jeg ''vanlig'' fysioterapeutisk behandling der i form av massasje. Hadde mere utbytte av psyk. fysio, enn vanlig fysio. Går ikke lenger til behandling, ikke fordi jeg er friskmeldt, men fordi mine plager bare har blitt verre ( uavhengig av behandlingsmetoder ), så jeg gjør heller øvelser på egenhånd for å meste hverdagen. Hodet er friskmeldt, men ikke kroppen. Måtte ha rekvisisjon, var ca 12 mnd ventetid. Fikk gratis behandling ved tilleggsbehandling ved DPS. Anonymkode: 3e24a...44b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #14 Skrevet 21. juli 2017 Syns det var noe utrolig fjas som var vanskelig å forholde seg til. "Se for det at du har en altfor stram hjelm på hodet som du løsner på".... (?!) Sikkert litt varierende etter hvem man går til, men jeg synes hun var helt ute å kjøre. Tror også det funker best (om det funker overhodet) om problemet er psykisk. Gikk pga en nerveskade etter epidural som gav hode og nakkesmerte. Ikke akkurat noe man kan "late som" seg frisk for. Medisinering ble løsningen for meg. Anonymkode: 5e4d4...4d3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #15 Skrevet 21. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde godt utbytte av psykomotorisk fysioterapi. Lærte flere teknikker for å løse opp i vondter og muskelspenninger. Har vært utsatt for traumer, og har mye muskelplager. Terapeuten så at jeg låste knærne, hadde for fleksible ledd o.l I tillegg fikk jeg ''vanlig'' fysioterapeutisk behandling der i form av massasje.Hadde mere utbytte av psyk. fysio, enn vanlig fysio. Går ikke lenger til behandling, ikke fordi jeg er friskmeldt, men fordi mine plager bare har blitt verre ( uavhengig av behandlingsmetoder ), så jeg gjør heller øvelser på egenhånd for å meste hverdagen. Hodet er friskmeldt, men ikke kroppen. Måtte ha rekvisisjon, var ca 12 mnd ventetid. Fikk gratis behandling ved tilleggsbehandling ved DPS. Anonymkode: 3e24a...44b Må bare legge til noe her; Jeg har vært i behandling hos fysioterapeut, men fikk ikke bra nok behandling der, og jeg lærte mange flere teknikker hos psyk. fysio. Man blir ofte sendt til psyk. fysio hvis man har opplevd traumer, og legene ikke finner noen konkret fysisk forklaring på hvorfor man har vondt. Har også vært i fysikalsk rehab i ettertid, lærte MYE av det samme der. Anonymkode: 3e24a...44b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå