Gå til innhold

Trondheim til Hamar

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :biggrin:

Jeg bor i Trondheim og skal til Hamar (Disen), men klarer ikke finne ut hvordan jeg skal komme meg dit. Tar jeg bare flyer til Oslo, og så buss-7tog til Hamar? :blush:

J 18

Anonymkode: d66ef...3ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar mellom fem og seks timer fra Trondheim til Hamar med tog, tror det nesten er enklest. Ellers går det tog fra Gardemoen til Hamar ca hver 2. time.

Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Fly til Gardermoen (IKKE Torp!), og sett deg på toget. De togene du kan ta, er de som går til Lillehammer eller Trondheim. 
Togene går nesten hver time.

Som brukeren over sier: det enkleste er kanskje å ta ett og samme tog hele vegen. Det er ikke sikkert du bruker mer tid på det, heller. Da velger du helst togene som går Dovrebanen (altså via Dombås og Lillehammer), og IKKE de som går Rørosbanen, for de bruker lengre tid. 

Endret av Margit Spat
Skrevet

Veldig greit med tog fra Trondheim til Hamar. Ellers går det også buss.

AnonymBruker
Skrevet

Bare for å gjøre det klart, du flyr ikke, men setter deg på toget i Trondheim, tar det over Dovre og går av på Hamar. Det tar mellom 5-6 timer.

Evt kan du ta buss, Lavprisekspressen, tar litt lengre tid over Dovre,  ca 7t, men da har den en lengre stopp underveis (Vinstra).

Anonymkode: b599d...331

AnonymBruker
Skrevet

Wow, takk kjære folk! Da tar jeg bare toget :D

Anonymkode: d66ef...3ba

Skrevet

Dovrebanen er veldig anbefalt. Litt større frihet enn i en buss - man kan bevege seg rundt, kjøpe noe i kafevogna og toalettene er bedre :) Veldig fint strekke å sitte på også mellom Oppdal - Otta. Innmari fint fjellandskap!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...