Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis. De skal nå stemme over å fjerne ACA, men utsette utfasingen to år. Dette uten å ha klargjort et nytt system som skal tre inn etterpå. I realiteten betyr det at dette kan være enda verre for dårlig stilte amerikanere.

Anonymkode: 96e94...b9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. De skal nå stemme over å fjerne ACA, men utsette utfasingen to år. Dette uten å ha klargjort et nytt system som skal tre inn etterpå. I realiteten betyr det at dette kan være enda verre for dårlig stilte amerikanere.

Ser nå at dette forslaget feilet under et døgn etter at det ble foreslått. Sannsynligvis vil dette være veldig bra for fattige amerikanere

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser nå at dette forslaget feilet under et døgn etter at det ble foreslått. Sannsynligvis vil dette være veldig bra for fattige amerikanere

Ja, takk for at det heldigvis er noen republikanske senatorer som forstår det uforsvarlig å rive ned sikkerhetsnettet før man har et nytt klart. 

Anonymkode: 86cdb...21a

AnonymBruker
Skrevet

Om det kommer noe annet enn ACA på plass eller ikke - uansett nok et nederlag for Trump, som med dette viser at han gjentatte ganger ikke greier å skape konsensus for sin politikk :nordvesta:

Anonymkode: 31eef...23f

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det kommer noe annet enn ACA på plass eller ikke - uansett nok et nederlag for Trump, som med dette viser at han gjentatte ganger ikke greier å skape konsensus for sin politikk :nordvesta:

Jeg vet ikke om du vet dette, Trump er defakto leder av republikanerne. Republikanerne har også majoritet i huset og senatet, og hvis de aktivt motarbeider presidenten så viser disse til mesteparten av amerikanerne at de er "disloyal" med partiet og burde erstattes.

Jeg vet ikke hvorfor du jubler for dette, dette er ikke et nederlag for Trump når han kan påvirke valget å få flere som støtter han i partiet. Og han sagt han lar bare obamacare falle, gir skylden på eget parti og strekker ut hånden til demokratene.

Kan du forklare meg hvor nederlaget er hen, han har potensielt styrket handen sin betraktelig.

Og før du spør eller anklager, jeg ingen Trump supporter.                  

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Jeg vet ikke om du vet dette, Trump er defakto leder av republikanerne. Republikanerne har også majoritet i huset og senatet, og hvis de aktivt motarbeider presidenten så viser disse til mesteparten av amerikanerne at de er "disloyal" med partiet og burde erstattes.

Jeg vet ikke hvorfor du jubler for dette, dette er ikke et nederlag for Trump når han kan påvirke valget å få flere som støtter han i partiet. Og han sagt han lar bare obamacare falle, gir skylden på eget parti og strekker ut hånden til demokratene.

Kan du forklare meg hvor nederlaget er hen, han har potensielt styrket handen sin betraktelig.

Og før du spør eller anklager, jeg ingen Trump supporter.                  

Nederlaget ligger naturlig nok primært hos hans egne - det at han ikke greier å samle nok konsensus selv blant republikanske senatorer sier jo sitt. Sekundært er det et nederlag for hans "sidelinjen" presidentskap, altså for en som må sies å komme fra sidelinjen og rett inn i amerikansk toppolitikk. Dette vil nok på sikt virke oppdragende, ved at man innser at man ikke bare kan komme fra sidelinjen når det er andre i det republikanske partier som både har større tyngde og gjennomslagskraft. 

Ja, han kan selvsagt la obamacare falle rent strategisk, for deretter å strekke ut hånda til demokratene. Men da er han i en lite heldig posisjon, for han vil være avhengig å få en ny health care act på trappene med demokratene. Og det vil ikke være gratis å få innpass hos demokratene, de vil antakeligvis ha visse krav som vil være politiske kameler å svelge for Trump, potensielt også blant republikanerne generelt. Ganske sannsynlig at de vil stille krav som i praksis vil gjøre at "Trumpcare" legges tett opp mot det som allerede er i ACA, altså veldig få endringer i praksis. Det vil da være nok et nederlag. 

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nederlaget ligger naturlig nok primært hos hans egne - det at han ikke greier å samle nok konsensus selv blant republikanske senatorer sier jo sitt. Sekundært er det et nederlag for hans "sidelinjen" presidentskap, altså for en som må sies å komme fra sidelinjen og rett inn i amerikansk toppolitikk. Dette vil nok på sikt virke oppdragende, ved at man innser at man ikke bare kan komme fra sidelinjen når det er andre i det republikanske partier som både har større tyngde og gjennomslagskraft. 

Ja, han kan selvsagt la obamacare falle rent strategisk, for deretter å strekke ut hånda til demokratene. Men da er han i en lite heldig posisjon, for han vil være avhengig å få en ny health care act på trappene med demokratene. Og det vil ikke være gratis å få innpass hos demokratene, de vil antakeligvis ha visse krav som vil være politiske kameler å svelge for Trump, potensielt også blant republikanerne generelt. Ganske sannsynlig at de vil stille krav som i praksis vil gjøre at "Trumpcare" legges tett opp mot det som allerede er i ACA, altså veldig få endringer i praksis. Det vil da være nok et nederlag. 

Konsensus om Trump er irrelevant siden han er ikke de som lager loven. Resten av innlegget gir ikke mening for meg kan du omformulere slik at argumentet som Trump er ifra sidelinje har negative aspekter for hans presidentskap gir mening. Det har vært flere "sidelinje" presidenter som ikke hadde politiske karrierer. 

Det er ingen ting som heter Trump care, det som er promenert er Ryan care som viste å være tull. Denne fiaskoen er ifra huset ikke fra den hvite huset, Trump har distansert seg ifra Ryan care og fulle byrden faller på parti ledelsen som sa at de hadde en plan for å bytte Obamacare. Ryan gjemmer seg ifra å gå til folke møter og konvensjoner siden folk skammer han. Trump sa at demokratene vil komme til han for løse obamacare etter at den faller. 

Jeg skjønner ikke hvordan dette er et nederlag for Trump, han får fjernet folk og erstatte med folk som støtter han om parti ledelsen i hans parti feiler med Ryan care 2.0 og om det blir en suksess så kan han si at han var årsaken til dette. Obamacare vil feile siden det er ingen penger for at programmet kan forsette siden den er så urimelig for folk flest, som vil tvinge demokrater til å komme til Trump til reformasjon av programmet om programmet forsetter.

Trump er ikke Hitler eller en slem mann, han er ikke dum eller lettlurt. Han er bølle og kanskje en narsissist. Pressen i usa er hysterisk over trump samme er det i Norge, CNN har tatt flere ganger nå i løgn. CNN er nå en big nothing burger, Huffpo skriver fan fic om drepe Trump. Fox tar vinkler alt som vanlig, om du vil faktisk vite hva som skjer så er de beste analysene på you tube eller i kommutator seksjonene i div artikler.                             

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som foregår i Trump-administrasjonen? For en såpe. 

Anonymkode: 11f26...64f

Gjest The Architect
Skrevet

Folk roper fake news om alt de er uenige med nå. Så jeg tar det ikke veldig alvorlig når folk sier fake news

AnonymBruker
Skrevet

Det var hele poenget med overskriften 😉  @The Architect

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å bli temmelig lei av alt dette maset fra blad-smørere, hver eneste gang Trumpeten har gjort eller sagt ett eler annet. 

Blad-smørerne har jo fullstendig "hang-ups" på USA og presidenten...    

Anonymkode: fdc01...2f9

• Liker 1
Skrevet

Trump er politisk inkompetent både innenriks og utenriks - USA er tilnærmet fullstendig uten lederskap.

Putin er glad i disse dager, den ellers så morske og kalde mannen gliser fra øre til øre mens han og Kina fyller maktvakuumet som USA har etterlatt seg.

Personlig ser jeg ikke lenger på USA som verdens ledende supermakt - Kina har nå tatt den tronen. 

• Liker 1
Skrevet
På 19.7.2017 den 0.59, ElinX0Xpoliti skrev:

Jeg vet ikke om du vet dette, Trump er defakto leder av republikanerne.

Nei, det er han ikke.  Og hvis det hadde stemt ville han vært tidenes mest inkompetente leder. 

Han er en republikansk president og hadde han gjordt jobben sin skikkelig, ville han fått tillit av republikanerene i de ulike kamrene og også hentet demokratiske stemmer, men han bruker mye tid på å isolere seg fra  det politiske miljøet og det koster makt.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Druid skrev:

Nei, det er han ikke.  Og hvis det hadde stemt ville han vært tidenes mest inkompetente leder. 

Han er en republikansk president og hadde han gjordt jobben sin skikkelig, ville han fått tillit av republikanerene i de ulike kamrene og også hentet demokratiske stemmer, men han bruker mye tid på å isolere seg fra  det politiske miljøet og det koster makt.

President: Trump
Charperson: Ronna Rommy 
VP: Pence
Huset: Paul Ryan 

Med mindre noe dramatisk har skjedd med Republikanerne, så er Trump lederen for partiet som setter dagsordenen for partiet. Om det fortsatt følges vet jeg ikke og for min del ser det ikke ut som han kontroll over partiet. Folket valgte trump og yrkes politikkene bør rette seg til dette. 

Hvis partiet ikke følger hanes politikk eller hanes direksjoner i president embetet, så er dette uten side stykke i amerikansk politikk. Han er defakto leder av partiet, om det er ønskelig eller ikke er helt annen sak. Wigs partiet tok å oppløste seg selv 3 deler etter leder problemer og ideologiske konflikter, det kan skje.

Jeg sier igjen at folket valgte han, han vil sette dagsordenen ifra president stolen via grunnloven og signerte ordrer. Partiet skal støtte han, om de ikke gjør dette kommer velgere til å velge andre som sitter i huset og Senatet. 

Skjønner ikke hvordan han er politisk isolert, er det gutteklubben grei som ikke ønsker å samarbeide. Som president så kan han per definisjon ikke være politisk isolert når han leder landet.                    

Jeg liker ikke Trump, det gjør ikke du heller. Men bare fordi du ikke liker mannen forandrer ikke fakta eller hvordan partiet er strukturert.      

AnonymBruker
Skrevet
På Saturday, July 22, 2017 den 10.50, AnonymBruker skrev:

Hva er det som foregår i Trump-administrasjonen? For en såpe. 

Norske TV-nyheter og nettaviser har vel ikke en gang så detaljerte  beskrivelser om politikk i de nordiske landene. 

Men om USA går det minst ett eller to innslag, i nærmest hver eneste nyhetssending på TV... 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norske TV-nyheter og nettaviser har vel ikke en gang så detaljerte  beskrivelser om politikk i de nordiske landene. 

Men om USA går det minst ett eller to innslag, i nærmest hver eneste nyhetssending på TV... 

Skulle nesten tro at det var et av verdens mest innflytelsesrike land som nærmet seg konstitusjonell krise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...