Gå til innhold

Fjerne mensenflekk :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg har en ekstra madrass der jeg nå ser at det er to bittesmå blodflekker. Jeg visste ikke engang at de var der, og de må ha kommet for lenge siden. 

Uansett - hva er beste metoden for å forsøke å fjerne? Jeg har søkt på google og det kommer opp en rekke kjerringråd, men jeg tenkte jeg skulle gjøre kort prosess og spørre om det er noen her som har forsøkt noe som faktisk fungerer.

(Og ja - jeg er klar over at det enkleste bare er å kaste den, men det er en veldig tykk madrass, jeg har ikke bil, og det å kvitte seg med den er ikke bare-bare. Om den er i akseptabel stand kunne den vært brukt på en hytte eller gis bort).

Anonymkode: 8c3e5...bd3

AnonymBruker
Skrevet

Hvis den er hvit, så hadde jeg fuktet flekkene med klorin og gnidd litt med en klut fuktet i rent vann etter en halv time - time. 

Anonymkode: 2bee3...7d9

AnonymBruker
Skrevet

Vanish spray på flaske, spray på en del på hver flekk og la det sitte i 5-10 min. Bruk deretter en klut med KALDT vann, trykk kluten ned mot flekken til alt er borte. Ikke gni utover eller bruk varmt vann, da sprer det seg bare utover. Fikk en flekk etter neseblod på min lysegrå sofa, og den ble helt borte.

Anonymkode: 3600c...9dc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger strengt tatt ikke vaskemidler, bare iskaldt vann.

Anonymkode: be030...766

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis den er hvit, så hadde jeg fuktet flekkene med klorin og gnidd litt med en klut fuktet i rent vann etter en halv time - time. 

Anonymkode: 2bee3...7d9

Den er lys blå, dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanish spray på flaske, spray på en del på hver flekk og la det sitte i 5-10 min. Bruk deretter en klut med KALDT vann, trykk kluten ned mot flekken til alt er borte. Ikke gni utover eller bruk varmt vann, da sprer det seg bare utover. Fikk en flekk etter neseblod på min lysegrå sofa, og den ble helt borte.

Takk, jeg tester dette :) Har alltid vært usikker på om Vanish faktisk fungerer, men verdt et forsøk.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis den har vært der lenge er det veldig vrient å få fjernet den. 

Klorin vil bleke madrassen, men kanskje bedre med en lys flekk enn en mensen flekk?

Anonymkode: 37712...ebf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis den har vært der lenge er det veldig vrient å få fjernet den. 

Klorin vil bleke madrassen, men kanskje bedre med en lys flekk enn en mensen flekk?

Anonymkode: 37712...ebf

Det er nok det ja...De fleste flekker er vel mer populære enn blod. Jeg har klorin i hus, så kanskje bare prøver det.

Det er gammel flekk, så godt mulig vanish ikke strekker til.

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Det er gammel flekk, så godt mulig vanish ikke strekker til.

Joda, kan hende du må gjøre det i flere runder bare. Vanish fikser alt av flekker, supermiddel :fnise:

Skrevet

Salmiakk funker på blodflekker. Jobb utenfra og innover med klut fuktet i (kaldt) vann.

AnonymBruker
Skrevet

Fukt flekken med vann, strø over potetmel og gni skikkelig inn. La det stå et døgns tid før du støvsuger opp potetmelet. Deretter gnir du flekken skikkelig med en neglebørste, tannbørste eller lignende til du får restene av potetmelet opp av tekstilet og støvsuger på nytt. Voila, flekken er (kanskje) borte! Gjenta om nødvendig. 

Dette funka som bare det på sofaen  vår. Både en fersk og en rundt året gammel flekk med blod vi tidligere hadde prøvd "alt" på forsvant på første forsøk, og en stooor blodflekk som hadde vært der i minst fem år forsvant etter to runder med denne behandlinga. 

Anonymkode: e4c59...d0d

• Liker 2
Skrevet

Kaldt vann og håndsåpe, for eks. Lano, funker fint hvis jeg har mensflekker på klærne eller i sengetøyet. Det burde vel også funke på madrassen din?

AnonymBruker
Skrevet

Gallesåpe fjerner ALT, nytt som gammelt! Til og med på ull👏🏼

Anonymkode: 3cb9a...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...