AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #21 Skrevet 21. juli 2017 På 7/19/2017 den 10.44, AnonymBruker skrev: Hvordan er det å gå lange turer med den? Hender seg vi tar turer 5 timer + og sover over i telt. Hunden må tåle mye aktivitet, og like å være mye ute. Ts Anonymkode: 72835...695 Så og si alle hunder liker og klarer laaaange turer. Please, ikke kjøp/støtt en rase som har kjempe helse problemer:). Anonymkode: 268ef...ee6
Gjest Margo Skrevet 21. juli 2017 #22 Skrevet 21. juli 2017 En Berner Sennen Mer lojal, real og snill hund skal du lete lenge etter. Den elsker tur, har god og tykk pels, elsker vann, elsker mennesker og barn. Denne rasen er fornøyd så lenge den får være sammen med deg i tykt og tynt. Jeg har en slik selv, og jeg kan ikke si annet enn at jeg elsker den hunden så inderlig og vel! Den lunter alltid et hakk bak hvor enn vi er, og passer VELDIG på barna i familien. Det er en vanvittig bra vakthund (veldig kjekt for meg som er alene med barna mye av tiden fordi mannen reiser med jobben en del) Vær obs på at denne rasen er utsatt for hofteproblemer, og må ta det veeeeldig rolig det første leveåret. Det har vært mye innavl og tull på denne rasen, men det er veldig strenge krav i dag, som gjør at de fleste useriøse oppdrettere er faset ut. Sjekk stamtavler osv grundig! Et annet alternativ kunne vært schnauser (enten den mellomste eller største), det er en veldig aktiv rase som er med på det meste. Jeg har hørt at denne typen er litt humørsyk, men det kan være en myte..jeg tror de aller fleste hunder blir formet av miljøet de vanker i. Aller viktigts, uavhengig av hvilke hund du havner på; vær kritisk og gjør grundig research på oppdretter, det er MYE grums dessverre. Ta deg tid til å vente på den rette oppdretteren, det er 100% verdt det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå