Gå til innhold

Blod i avføringen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, var nettopp på do og fant friskt, rødt blod i avføringen min. Ble naturligvis redd og skjelven av dette! Jeg har den siste tiden slitt med litt ubehag i magen og kvalme, men har regnet med at det skyldes angsten min (sliter litt med det). Leser at normalt friske, unge mennesker ikke trenger å ta kontakt med legen når de finner frisk blod, men er likevel redd. JEg er bare 25 år, ikke overvektig. Spiser ganske sunt og trener/ebeveger med jevnlig. Ingen sykdommer å nevne.

Er det noen som har tanker eller erfaringer?

Anonymkode: e6b9f...a79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er sannsynligvis bare en rift i endetarmen. Helt ufarlig. Spis fiber og drikk vann.

Anonymkode: 53bb6...0bc

Skrevet

Blod på papiret eller i avføringen? På papiret er ikke farlig, sannsynligvis bare en rift. 

AnonymBruker
Skrevet

På papiret jeg oppdaget det. Men da er det jo ganske smurt sammen (bekalger detaljene), så det er jo litt vanskelig å si. 

Anonymkode: e6b9f...a79

AnonymBruker
Skrevet

Lever hemofec hos legen. 

Anonymkode: 0f390...014

AnonymBruker
Skrevet

Friskt blod tyder på blod helt nederst i tarmsystemet. Det er nesten alltid en rift eller en hemoroide. Hemoroider kan være innvendig, så du behøver ikke å merke noe til den. 

Du får se det an. Om det gir seg så er alt bra. Fortsetter det over lengre tid så kan det jo være lurt å høre med legen.

Anonymkode: d79d1...ebc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...