Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde virkelig håpet å få plass på sykepleierstudiet denne høsten. Men tittet inn på samordna i dag og da lå faktisk lista ute!! Dessverre kom jeg på venteliste på alle studiene jeg søkte på. Nærmeste plass på sykepleien var 71.plass .. er det håp at jeg fortsatt kan komme inn? Har veldig lite lyst på et friår til

Er det noen som tidligere har vært ganske langt oppe på lista med likevel kommet inn?

Anonymkode: e3432...d72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde hjulpet om du skrev hvilken skoler det gjaldt. Litt vanskelig å gi råd ellers...

Anonymkode: 2bbe3...9d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke ts, men samme situasjon..

Ntnu Ålesund.

Anonymkode: 644e4...bf3

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde hjulpet om du skrev hvilken skoler det gjaldt. Litt vanskelig å gi råd ellers...

Anonymkode: 2bbe3...9d2

Høgskolen i østfold

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høgskolen i østfold

Østfoldskolen er veldig vanskelig å komme inn på. 

Anonymkode: cad09...73c

AnonymBruker
Skrevet

Hva med NTNU Ålesund? 

Anonymkode: 4b8ac...908

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Østfoldskolen er veldig vanskelig å komme inn på. 

Anonymkode: cad09...73c

så kjedelig.. har også søkt på skolene i oslo, men der lå jeg enda høyere opp på listene, så kan nok se langt i fra å komme inn der også :( så mitt eneste håp er østfold .. skjønner nå at jeg burde ha søkt på skoler litt andre steder i landet også ..

• Liker 1
Skrevet

Er på venteliste i Tromsø men har kommet inn i Harstad (hjembyen). Vurdere å se om jeg kan finne et annet studie på restplass, om jeg ikke kommer inn på venteliste. Tok opp et par fag i 2016/2017, i fjor var jeg på ca 80plass på venteliste men i år så er jeg på 27plass. Krysse fingrene men trur muligheten er liten for å komme inn på venteliste.

Skrevet

Fant ingen sykepleier på restplass 😭

AnonymBruker
Skrevet

Så mye som Norge trenger flere innen helse er det rart det ikke tas inn alle som søker. 

Anonymkode: c1cbc...3c2

Gjest degameros
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts, men samme situasjon..

Ntnu Ålesund.

Anonymkode: 644e4...bf3

samme as, bare at jeg er på venteliste nr 19 på skole med 40 plasser. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mye som Norge trenger flere innen helse er det rart det ikke tas inn alle som søker. 

Anonymkode: c1cbc...3c2

Det er jo fordi det ikke finnes praksisplasser nok. 

Anonymkode: c31f0...bf7

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få plassen min i Østfold hvis jeg kommer inn i Tønsberg  😉😉 jeg ligger på plass 4 👌 jeg kom ikke inn i Fredrikstad i fjor og lå på rundt 20... tok opp fag for å komme inn dette året:) 

Anonymkode: 9291f...08c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger på venteliste nummer 14 av 30 studieplasser. Aaaner ikke om det er noe som helst sjanse for å komme inn. Første året de kjører denne linjen på den plassen, så har ingen tidligere år å sammenligne med heller. 

Snakk om sykepleien her og! 

Anonymkode: 19071...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til dere som venter på plass på sykepleien! Jeg husker da jeg søkte sykepleien i Oslo, da lå snittet på 3.2! Det har blitt en stor økning nå. Er ikke snittet over 5 nå? 

Hilsen sykepleier :) 

Anonymkode: 353b0...a63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 7/19/2017 den 1.43, AnonymBruker skrev:

Hva med NTNU Ålesund? 

Anonymkode: 4b8ac...908

NTNU Ålesund har jo ganske høyt snitt. 

Anonymkode: d5d07...542

AnonymBruker
Skrevet
På 20.7.2017 den 23.34, AnonymBruker skrev:

Du kan få plassen min i Østfold hvis jeg kommer inn i Tønsberg  😉😉 jeg ligger på plass 4 👌 jeg kom ikke inn i Fredrikstad i fjor og lå på rundt 20... tok opp fag for å komme inn dette året:) 

Anonymkode: 9291f...08c

kan gjerne ta over plassen din hvis du kommer inn i Tønsberg hihi :laugh: kan jeg forresten spørre hva snittet ditt ligger på? Jeg er akkurat innafor med poeng, men kom likevel så langt bak på lista :( 

AnonymBruker
Skrevet

Hva snitt har dere som ligger på venteliste? :)

Anonymkode: 1d791...9cc

Skrevet

Meld deg på årsstudie i sosiologi eller noe i tilfelle? Det er noen sosialfaglige restplasser. Det vil jo være relevant og gi deg ekstra poeng.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt off topic, men jeg synes det er flott at sykepleierstudiet er så populært nå.

Anonymkode: b32a2...3fc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...