AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Mannen min har fått en kul under armen. Denne har vokst på få dager og er øm og smertefull. Den ser litt rosa ut og er øm når man trykker forsiktig på den. Han var til lege med den i dag, og mest sannsynlig er dette en betennelse... betent cyste eller noe. Men han er henvis til ultralyd først - just in case... Noen som har hatt slikt? Hvis det er en betennelse - stikker de hull og tapper og setter han på antibiotika? Og hvor lenge? Vi skal på tur snart, så håper det ikke er noe alvorlig, men han er litt hemmet nå pga det gjør så vondt under armen. Anonymkode: c3027...1cf
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 Høres ut som svettekjertelbetennelse. Anonymkode: 5ff2b...ab7 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 Sannsynligvis er det en abcess av noe slag. Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg har hatt det én gang, og da snittet legen opp kulen og tømte den, samtidig som jeg fikk en antibiotikakur. Etter tre-fire dager og etter 7-8 dager var jeg tilbake for skylling og tømming. Ingen komplisert greie. Ultralyd får raskt svar på. Hvis de ønsker å ta vevsprøve av det de ser under ultralyden, tar det noen få dager å få svar. Anonymkode: afbc2...936
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #4 Skrevet 19. juli 2017 Passer så dårlig nå - vi skal egentlig reise på ferie om et par dager, nå må vi utsette turen. Noen tips mot smertene? Det svir under armen sier han. Anonymkode: c3027...1cf
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #6 Skrevet 19. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Lege Anonymkode: b01f4...763 Ja men han var til lege, og er henvist ultralyd. Men en uke til - og han verker bare mer og mer. Tips mot smertene? Eller bør han be legen få røntgen til å fremskynde timen? Er det mulig? Anonymkode: c3027...1cf
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #7 Skrevet 20. juli 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Passer så dårlig nå - vi skal egentlig reise på ferie om et par dager, nå må vi utsette turen. Noen tips mot smertene? Det svir under armen sier han. Anonymkode: c3027...1cf Svir det i kulen, eller rundt den? På hudoverflaten, eller inni armen? Anonymkode: b0deb...ceb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå