Gå til innhold

Lungebetennelse/MRSA?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen som har hatt både vanlig og stille lungebetennelse beskrive hvordan det er? Jeg begynte å bli forkjølt for rundt to uker siden, og siden det har hosten virkelig tatt av. Jeg "spyr" av hosten flere ganger daglig, og hoster opp grønngule slimklumper. Jeg er ganske slapp, men har ikke hatt noe særlig feber. Jeg har hatt bronkitt før, og føler at dette sitter "dypere" da jeg har vondt i både bryst og rygg. Jeg skal forresten til legen i morgen tidlig, men lurte på om noen hadde erfaringer. :) 

Jeg er også utsatt for MRSA bakterien i forhold til jobb, og dette blir vell relevant å nevne til legen? Jeg er litt bekymret i og med at jeg begynte å bli syk etter at jeg var tett på en bruker (jobber i avlastning) som har bakterien. Etter å ha lest litt så blir de fleste ikke syke av bakterien da, eller?

Anonymkode: 97928...c26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må lyttes på og taes blodprøver på for å vite om dette er bakteriell bronkitt, bronkittlungebetennelse eller lungebetennelse. Du kan og ha kikhoste. Lungebtennelse gir meg og de flrste andre tung pust. 

Du tar vel forhåndsregler når du er hos brukere med MRSA? Det er viktig at du nevner dette for legen. 

Anonymkode: 01bdf...e0e

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må lyttes på og taes blodprøver på for å vite om dette er bakteriell bronkitt, bronkittlungebetennelse eller lungebetennelse. Du kan og ha kikhoste. Lungebtennelse gir meg og de flrste andre tung pust. 

Du tar vel forhåndsregler når du er hos brukere med MRSA? Det er viktig at du nevner dette for legen. 

Anonymkode: 01bdf...e0e

Selvfølgelig! Vi er veldig nøye på personlig hygiene hos både brukere og personell, samt separat vasking o.l. Takk for svar, da får jeg bare se i morgen hva det er. :)

Ts

Anonymkode: 97928...c26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...