Gå til innhold

Overgangsalder og menstruasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt å ha menstruasjon i en mnd? 

Jeg er 50 og sannsynligvis i overgangsalder da det begynte med hetetokter, mensen forsvant i 7 mnd etc, men nå er mensen tilbake, å har vært i rett over en mnd nå i varierende grad, ordentlig menstruasjon innimellom, med brunsvart utflod de andre dagene, men så full mens i en dag og to igjen. Jeg har brukt ob, truseinnlegg/bind hver dag i over en mnd nå! Er dette normalt? 

Anonymkode: f6b4b...411

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen din

Anonymkode: 221b4...aa6

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt å ha menstruasjon i en mnd? 

Jeg er 50 og sannsynligvis i overgangsalder da det begynte med hetetokter, mensen forsvant i 7 mnd etc, men nå er mensen tilbake, å har vært i rett over en mnd nå i varierende grad, ordentlig menstruasjon innimellom, med brunsvart utflod de andre dagene, men så full mens i en dag og to igjen. Jeg har brukt ob, truseinnlegg/bind hver dag i over en mnd nå! Er dette normalt? 

Anonymkode: f6b4b...411

Du bør undersøkes av lege. Og få målt hormonnivåene dine i en blodprøve. 

Anonymkode: 47943...abe

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er ganske normalt at det er forskjellige oppskrifter på mensen mot overganglderen. ;)

Anonymkode: 9532b...3f9

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det skjer mye i perioden "overgangsalder" når det kommet til variasjoner av type blødninger. Korte, lange, mye, lite, lange opphold og korte opphold. Et salig kaos. Med det sagt ville jeg tatt dette opp med lege.

Anonymkode: aef69...c4d

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som muskelknuter på livmoren, da blør man veldig mye.

Anonymkode: d46c1...884

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...