Gå til innhold

16 år og PCOS?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 16 år gammel jente og jeg tror kanskje jeg har PCOS. Jeg har mye problemer med uren hud og kviser, mister mye hår på hodet samtidig som jeg er veldig hårete på resten av kroppen (har blandt annet en veldig synlig bart!). Jeg er derimot ikke overvektig og har ikke lett for å legge på meg, men når jeg først legger på meg så legger det seg automatisk rundt magen. Jeg har ikke spesielt store mensensmerter og har sånn gaanske regelmessig mens, men jeg blør veldig mye. Høres dette ut som PCOS? Jeg skal til legen om et par måneder for å ta blodprøve ang. D-vitaminmangel, og tenkte å spørre om han kan sjekke testosteronnivået mitt da, men bør jeg be om legetime før det?

Anonymkode: e8a51...fe0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du sjekke der, men siden du ikke er overvektig eller ikke har uteblitt menstruasjon så høres det ikke sånn ut. 

Anonymkode: 77f2c...539

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du sjekke der, men siden du ikke er overvektig eller ikke har uteblitt menstruasjon så høres det ikke sånn ut. 

Anonymkode: 77f2c...539

Jeg har av og til hatt veldig uregenmessig mens, en gang gikk det 4 (!!) mnd før jeg fikk det, men jeg antok bare at det var fordi den er uregelmessig i starten (det var da jeg var 13 år og akkurat hadde fått det for første gang) men til tider så er den fortsatt uregelmessig.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har av og til hatt veldig uregenmessig mens, en gang gikk det 4 (!!) mnd før jeg fikk det, men jeg antok bare at det var fordi den er uregelmessig i starten (det var da jeg var 13 år og akkurat hadde fått det for første gang) men til tider så er den fortsatt uregelmessig.

Det er ikke "veldig uregelmessig mens", helt vanlig at det er slik når man er såpass ung.

Anonymkode: 587c0...5de

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du har menstruasjon mindre enn 10 ganger per år, kan også det være et tegn på PCOS. Det høres absolutt ut som det kan være lurt å snakke med lege om symptomene dine. Ikke alle med PCOS er overvektige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...