Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kronisk alvorlig hjertesykdom som er medfødt. Med alderen har jeg begynnt og slite utrolig mye med døddsangst, panikkangst og problemer med søvn. Jeg hadde en periode hvor jeg ikke fikk til å sove, fordi jeg var redd for og sovne inn. Jeg har blitt så psykisk utslitt . at Psykolig og lege kom frem til at jeg måtte begynne på antidepresiva, Sobril ved behov (panikkangst) og Imovane slik at jeg får til å sovne i fred og ro. Jeg har nå gått på imovane i 3 år tilsammen og merker at denne har sluttet å fungere slik den fungerte før. Noen som får noe tilsvarende imovane som jeg kan spørre legen min om? Jeg har prøvd alt ifra vallergan, remeron ol. Men søvnen kommer ikke til meg lenger. Hodet spinner, men angsten er svært dempet. Lite søvn gjør at jeg får mye migrene og sliter mer med di hverdagslige tingene. Det er mye sykemeldinger og jeg er absolutt ikke til hjelp på jobben. Noe som nå har gjort at legen og jeg har bestemt oss for å søke ufør. Det som er utrolig dumt men tilfelle er at A preperater ikke har hjulpet. Jeg ønsker heller ikke og begynne på noe stærke sovemedisiner. En lett insovningstabelett som imovane bare med ett annet virkestoff er gjerne det jeg trenger.

Noen som har noen som helst peiling på noe som kan være tilsvarende? Det begynner bli så gale at jeg vurderer ta Sobril som sovemedisin noe som jeg ikke har fått for å bruke til dette. (Frustrert) 

Anonymkode: bab15...da4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ikke får sove pga uro, så er det jo ikke så dumt å ta en sobril før du legger deg. Da vil du kanskje bli kvitt noe av den uroen som hindrer søvn? Av andre sovemedisiner finnes for eksempel stilnoct (som ligner på imovane) og apodorm (som er noe sterkere - da må du belage deg på å ikke få kjøre bil dagen etter). Du kan også prøve det reseptfrie middelet sedix, som skal roe ned.

Slike medisiner får dårligere virkning over tid, jeg kan bare ta imovane 1-3 netter før den slutter å fungere, og da må jeg gjerne vente flere uker til neste gang jeg kan bruke de med effekt. 

Jeg kan også anbefale deg å sjekke ut ulike insovningsapper/cder, som kan hjelpe deg til å roe deg ned før du sovner. 

Anonymkode: df364...742

AnonymBruker
Skrevet

Ta en pause på Imovane. En hver slik innsovningsmedisin vil miste virkning over tid.

Anonymkode: c41f2...cc0

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger terapi for angsten din. For det er det søvnproblemene dine kommer av. 

Anonymkode: 061e1...3c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...