Mona26 Skrevet 17. juli 2017 #1 Skrevet 17. juli 2017 Hei! Bruker fortiden P-piller, men er så fæl med å glemme å ta dem. Blir helt flau av meg selv :/ Ønsker en litt mer langvarig løsning. Men, planlegger å begynne å prøve å få barn neste år så da er P-stav og spiral utelukket.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #2 Skrevet 17. juli 2017 Jeg bruker p-piller og kjæresten bruker kondom Dersom du glemmer p-piller og skal prøve på barn neste år så ville jeg rett og slett lagt inn en egen alarm på mobilen, legge p-pille brettet ved siden av ansiktskrem, tannkost eller andre medisiner. Anonymkode: 4ba38...084
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #3 Skrevet 17. juli 2017 Bruker p-piller. Har en app som heter medisafe som minner meg på å ta kveldsmedisinen min. Har andre medisiner å ta enn kun p-pille og da blir det naturligvis mye enklere. Anonymkode: 52d39...413
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #5 Skrevet 19. juli 2017 Bruker Nuvaring (p-ring). Har den i 4 uker og bytter til ny uten opphold. Funker bra for meg, slipper å huske en pille hver dag. Hadde også ugreie bivirkninger på p-piller som humørsvingninger, kraftige menssmerter og hodepine. Har også prøvd spiral, men det likte ikke kroppen min. Anonymkode: df14b...d36
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #6 Skrevet 19. juli 2017 Jeg og samboer bruker "hoppe av i svingen". Har funka godt i Seks år (: Anonymkode: 1e7f8...1a9
Tibbie Skrevet 19. juli 2017 #7 Skrevet 19. juli 2017 Jeg hadde dem på nattbordet, sånn at jeg tok dem hver kveld mens jeg smurte meg med håndkrem og slo på vekkeklokka. Det er vanskelig å glemme når du ser den og ikke har noe "bedre" å gjøre. Nå har jeg sluttet for å gå en prøveperiode uten, så nå er det kondomer. Det er deilig å være uten pillene, men kondom er noe dritt Så jeg er også ute etter alternativer...
Tibbie Skrevet 19. juli 2017 #8 Skrevet 19. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker Nuvaring (p-ring). Har den i 4 uker og bytter til ny uten opphold. Funker bra for meg, slipper å huske en pille hver dag. Hadde også ugreie bivirkninger på p-piller som humørsvingninger, kraftige menssmerter og hodepine. Har også prøvd spiral, men det likte ikke kroppen min. Anonymkode: df14b...d36 Hvordan funker p-ring?
Solivagant Skrevet 19. juli 2017 #9 Skrevet 19. juli 2017 Bruker p-piller. Har de på nattbordet, og brukte alarm før da jeg var litt mer glemsk.
boblevann Skrevet 19. juli 2017 #10 Skrevet 19. juli 2017 Hva med p-sprøyte? Det er en sprøyte du får hver 3. mnd Du kan slutte på den når som helst.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #11 Skrevet 19. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer bruker "hoppe av i svingen". Har funka godt i Seks år (: Anonymkode: 1e7f8...1a9 Samme her. Anonymkode: b70fe...681
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #12 Skrevet 19. juli 2017 Jeg bruker bare alarm jeg, funker fett. Anonymkode: b3827...431
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #13 Skrevet 19. juli 2017 Bruker ingenting akkurat nå. Blir spenna gærn av alle preparater.. Så nå vurderer jeg pessar. Kobberspiral vil jeg ikke ha, fordi jeg aldri har født før.. og det kan bli komplisert å veldig vondt å sette inn en spiral. Det har venninna min erfaring med, legen fikk ikke spiralen inn. Anonymkode: ff683...62a
Miklo Velka Skrevet 19. juli 2017 #14 Skrevet 19. juli 2017 På 7/17/2017 den 21.14, Mona26 skrev: Hvilket prevensjonsmiddel bruker du? Angst, depresjon og dårlig selvtillit. Funker som fjell! 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #15 Skrevet 19. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker ingenting akkurat nå. Blir spenna gærn av alle preparater.. Så nå vurderer jeg pessar. Kobberspiral vil jeg ikke ha, fordi jeg aldri har født før.. og det kan bli komplisert å veldig vondt å sette inn en spiral. Det har venninna min erfaring med, legen fikk ikke spiralen inn. Anonymkode: ff683...62a Det skal være mye lettere å sette inn Gynefix-spiral, den bruker de på kvinner som ikke har født. Men du må til en gynekolog som er kurset i den, vet at det finnes noen i Oslo. Beklager litt avsporing TS. Anonymkode: d1883...d12
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #17 Skrevet 19. juli 2017 4 timer siden, Tibbie skrev: Hvordan funker p-ring? Resept fåes hos fastlege/gynekolog, pk m 3 stk. En plastring som skiller ut en mindre dose hormoner. Settes enkelt inn i skjeden (som en ob). Kan taes ut max 3 timer dersom den er plagsom ved samleie. Min partner kjenner den ikke. Den sitter i 3 uker sammenhengende og så en ringfri uke der man gjerne får mensblødning. Jeg har valgt å la den være max 4 uker sammenhengende og sette inn ny med det samme. Hopper dermed over mensen, men har kanskje en minimal blødning. Jeg forhørte meg hos legen først. Er veldig fornøyd, har alarm og app for å huske bytte. Mindre bivirkninger enn p-piller og spiraler, kun litt blødninger de første ukene. Men alt sånn er jo individuelt, vet endel som ikke var fornøyd også. Anonymkode: df14b...d36
Tibbie Skrevet 21. juli 2017 #18 Skrevet 21. juli 2017 På 20.7.2017 den 1.54, AnonymBruker skrev: Resept fåes hos fastlege/gynekolog, pk m 3 stk. En plastring som skiller ut en mindre dose hormoner. Settes enkelt inn i skjeden (som en ob). Kan taes ut max 3 timer dersom den er plagsom ved samleie. Min partner kjenner den ikke. Den sitter i 3 uker sammenhengende og så en ringfri uke der man gjerne får mensblødning. Jeg har valgt å la den være max 4 uker sammenhengende og sette inn ny med det samme. Hopper dermed over mensen, men har kanskje en minimal blødning. Jeg forhørte meg hos legen først. Er veldig fornøyd, har alarm og app for å huske bytte. Mindre bivirkninger enn p-piller og spiraler, kun litt blødninger de første ukene. Men alt sånn er jo individuelt, vet endel som ikke var fornøyd også. Anonymkode: df14b...d36 Oj, det høres jo ganske greit ut! Hva koster en sånn pakke, da?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #19 Skrevet 23. juli 2017 På 21.7.2017 den 16.43, Tibbie skrev: Oj, det høres jo ganske greit ut! Hva koster en sånn pakke, da? Beklager litt sen tilbakemelding, ferie og greier... Det er dette som er litt ulempen, det koster endel. Husker ikke nøyaktig pris, men betaler vel ca 340, - for pk med 3 ringer. Tror det koster rundt 120,- for én ring. For min del er det verdt pengene, har hatt så mye styr med både mensen og prevensjon, så betaler gladelig for et lettere liv. Anonymkode: df14b...d36
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå