AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #21 Skrevet 17. juli 2017 Jeg irriterer meg over foreldre: Som ikke kan se at sine barn gjør feil! Som skal blande seg og overstyre barnas lek. Og hvem og når de skal leke når de er store nok til å ordne det selv! Anonymkode: ae534...756 4
Gjest Råkkenråll Skrevet 17. juli 2017 #22 Skrevet 17. juli 2017 Har faktisk ikke irriter meg voldsomt eller følt hat mot andre foreldre jeg omgås med på fritid/gjennom barnehagen. Mulig jeg kjenner usedvanlig oppegående folk.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #23 Skrevet 17. juli 2017 Overbeskyttende hysteriske foreldre. De som tror deres barn er mye bedre enn alle andre.9 Anonymkode: 0d160...f5e 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #24 Skrevet 17. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noe som irriterer dere når dere må omgås med andre foreldre? Anonymkode: 25a43...64f Ja, de som glaner som kuer. Som om alt hele tiden ramlet ned i hodet på de. Irriterende. Anonymkode: d24b8...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #25 Skrevet 17. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overbeskyttende hysteriske foreldre. De som tror deres barn er mye bedre enn alle andre.9 Anonymkode: 0d160...f5e Det er oss. Vi er superstolte over det! 👍🏻🙂😎🔆🙋🏻 Anonymkode: d24b8...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #26 Skrevet 17. juli 2017 Hater ingenting, men irriterer meg over foreldre som ikke hilser til/fra barnehagen... som bare glor ut i lufta og later som du ikke eksisterer. Æsj! Anonymkode: 254ec...7af 2
hobbykokken Skrevet 17. juli 2017 #27 Skrevet 17. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det jeg hater mest ved andre foreldre er de som tror de kan trille ball og samtidig delta greit i samtalen Dvs, foreldre som tror de må dikke og dulle med ungene sine hele tiden, og ikke klarer å ta en kopp kaffe engang uten å måtte leke samtidig. Anonymkode: 66aeb...8c8 Jeg ser at jeg var noe upresis. Her prater jeg om helt små barn som fiklermed alt og ikke forstår hvorfor de ikke kan ta på det ene og det andre - mener at foreldrene har et ansvar for å gi de små handlings alternativer istedenfor å bare si nei gjentatte ganger. Tenker spesielt når man er på besøk hos andre, da er det ekstra viktig. Det er ikke alltid like kult når andre sine unger klår på alt i huset ditt. Husker med gru før jeg fikk egne barn og hadde småbarns familier på besøk. De satt bare å sa nei gjentatte ganger og fikk aldri med seg hva vi egentlig snakka om. Da kunne de vel lekt på gulvet og samtidig deltatt i samtalen.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #28 Skrevet 17. juli 2017 De som åpenbart ikke ønsket å bli foreldre og som definitivt ikke er tilfreds med foreldrerollen. De som røyker, drikker, BAKSNAKKER, skriker og krangler foran barna. De som feiler totalt som omsorgspersoner fordi de alltid setter egne behov og ønsker først. Harry foreldre som må læres opp til å utføre foreldrerollen sin da de mangler innsikt selv. Anonymkode: 817d2...318 1
Tanuki Skrevet 18. juli 2017 #29 Skrevet 18. juli 2017 Foreldre som sitter med mobil/nettbrett i stedet for å leke med barna, foreldre som ikke lar barn klatre og bli litt møkkete, 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #30 Skrevet 18. juli 2017 Foreldre som tror unger må underholdes 24/7. Anonymkode: 75cb1...1b6 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #32 Skrevet 18. juli 2017 Overbeskyttende. De som blander seg i leken. De som blander seg i krangelen, før de har sett den an, og kanskje ikke vet hva de krangler om. De som maser... "nå drar vi om 1 time" "nå drar vi om 45min" "nå drar vi om 30min" osv... herregud la nå barna leike til du SKAL dra og ikke nevn noe.. da blir de jo så stressa. Tror barn koser seg mer med 10min med lek uten mas, enn 1 time med mas, og i følge minnene de har, husker de ikke nødvendigvis hvor lenge, men heller hva de gjorde. De som kler barna sine i slitsomme klær når de skal besøke andre familier alene. De som blir sure når du kjøper f.eks drikke og en rosinboks/bolle/yoghurt ol. På butikken til barnet ditt, men ikke til deres barn. Jeg kan ikke kjøpe til andre barn hver gang, men noenganger føler jeg at det er verdt det. Hvis vi er på shopping ol. De som blir sjalu hvis mine barn har noe nytt f.eks. det er jo helt idiotisk! Mine barn gleder seg å vise frem noe nytt, også blir foreldrene til den andre bitter... Folk som kjøper dyre, unøvendig leker til barna sine uten grunn. Slikt man vet bare blir liggende.. Foreldre som forventer at mine barn må dele uansett, og deres barn "må være forsiktig med lekene" eller "gå å legg godteposen på kjøkkenet, så har du til i kveld. Foreldre som forventer at jeg er barnevakt, når de selv er tilstede... Anonymkode: 4cdd2...6d3 6
Minlillesky Skrevet 18. juli 2017 #33 Skrevet 18. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Trusler om hva da? Anonymkode: 25a43...64f H*n mener sikkert noe sånt som; Hvis du ikke hører etter nå, får du ikke være med til dyreparken. Hvis du ikke hører etter nå, får du ikke is. Hvis du ikke gjør som jeg sier nå så blir det ikke lesing i kveld osv....
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #35 Skrevet 18. juli 2017 3 minutter siden, Minlillesky skrev: H*n mener sikkert noe sånt som; Hvis du ikke hører etter nå, får du ikke være med til dyreparken. Hvis du ikke hører etter nå, får du ikke is. Hvis du ikke gjør som jeg sier nå så blir det ikke lesing i kveld osv.... Noen ganger buser man ut med slikt. Mannen min gjør ofte det når alt annet er forsøkt med 4-åringen. Jeg sier: "du må jo si ting du kan holde!". Men han tenker ikke alltid klart når det står på. At han skal bli HATET for det av fremmede, er ganske drøyt.. Anonymkode: 254ec...7af 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #36 Skrevet 18. juli 2017 3 minutter siden, tussi680 skrev: At mange ser seg som "bedrevitere". Der minnet du meg på noe som irriterer meg litt! folk som tror de forstår seg bedre på dine barn enn deg selv. (Som har "gode råd" når det kommer til barn som ikke sover om natta osv 😂). Det er jo bare å.. det er så lett som å.. Hvorfor gjør du ikke..? Enkle løsninger på ting. "At jeg ikke tenkte på det" 😅 Anonymkode: 254ec...7af 4
Lou Salome Skrevet 18. juli 2017 #37 Skrevet 18. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Overbeskyttende. De som blander seg i leken. De som blander seg i krangelen, før de har sett den an, og kanskje ikke vet hva de krangler om. De som maser... "nå drar vi om 1 time" "nå drar vi om 45min" "nå drar vi om 30min" osv... herregud la nå barna leike til du SKAL dra og ikke nevn noe.. da blir de jo så stressa. Tror barn koser seg mer med 10min med lek uten mas, enn 1 time med mas, og i følge minnene de har, husker de ikke nødvendigvis hvor lenge, men heller hva de gjorde. De som kler barna sine i slitsomme klær når de skal besøke andre familier alene. De som blir sure når du kjøper f.eks drikke og en rosinboks/bolle/yoghurt ol. På butikken til barnet ditt, men ikke til deres barn. Jeg kan ikke kjøpe til andre barn hver gang, men noenganger føler jeg at det er verdt det. Hvis vi er på shopping ol. De som blir sjalu hvis mine barn har noe nytt f.eks. det er jo helt idiotisk! Mine barn gleder seg å vise frem noe nytt, også blir foreldrene til den andre bitter... Folk som kjøper dyre, unøvendig leker til barna sine uten grunn. Slikt man vet bare blir liggende.. Foreldre som forventer at mine barn må dele uansett, og deres barn "må være forsiktig med lekene" eller "gå å legg godteposen på kjøkkenet, så har du til i kveld. Foreldre som forventer at jeg er barnevakt, når de selv er tilstede... Anonymkode: 4cdd2...6d3 Du kjenner jammen mange kjipe folk, eller irriterer deg over mye. På tide å flytte tror jeg, slik at dine barn (og du) kan få en annen omgangskrets. Ingen ting av det der har jeg noensinne opplevd. Bitre og misunnelige foreldre? Og hvorfor bryr du deg om det samme (andres barn får dyre unødvendige leker... På hvilken planet er det din sak?). Slitsomme klær? Overbeskyttende foreldre, det er jeg enig i. Men det gjelder flere av mine nærmeste venner, så HAT er ikke i nærheten av følelsene. Men det er litt synd, for jeg føler det begrenser mitt barn også, de kan liksom ikke leke i fjæra, klatre i trær og gå i byen alene når de andre ikke får lov, og de vil jo være med vennene sine. Men man kan jo snu det: Jeg digger de som ikke er slik! 3
Gjest C.Tramell Skrevet 18. juli 2017 #38 Skrevet 18. juli 2017 Synes det er slitsomt med belærende selvutnevnte eksperter som ikke skjønner at det som funker for dem ikke nødvendigvis er det rette for alle andre.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #39 Skrevet 18. juli 2017 Jeg hater ikke folk, men jeg irriterer meg over foreldre som ikke er til stede. Feks slik at jeg eller mannen må aktivere barna når de leker sammen, slik at de ikke bare blir sittende å se TV eller spille videospill. Anonymkode: 4e933...14d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #40 Skrevet 18. juli 2017 Hater bli et et alt for sterkt ord. Men jeg synes ikke noe om foreldrene som velger en overdrevent pedagogisk barneoppdragelse. Som at man aldri, aldri skal kjefte. Man skal alltid forklare og komme til enighet med barnet osv. Anonymkode: 37ed7...826 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå