Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjapt spm, og sikkert enklere å ringe hotellet å sjekke. Men det er jo midt på natten og jeg tenkte kanskje at det er et somt spørsmål🙄 

Men vi er 3 søsken som skal overnatte på et hotell i Oslo om ikke så lenge, kun én natt. For å spare på lommepengene bestilte vi et 2-mannsrom, da broren min mente at han godt kunne ta med seg et campingunderlag og sove på gulvet. Men nå ble vi plutselig usikre på om hvordan det vil bli mottatt? Er dette lov? Jeg vet jo at om jeg alene skulle ta med meg en gjest på rommet mitt for en natt må jeg jo ikke betale ekstra liksom..  Så jeg ser jo for meg at det burde være uproblematisk. Men er det andre som har gjort det slik?

Anonymkode: 0ae4d...158

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt frekt gjort, om jeg reiser med søsteren min betaler vi for dobbeltrom, og om jeg er alene så betaler jeg kun for enkeltrom. Enkeltrom er bare 200 kr billigere enn det jeg og søsteren min betaler til sammen for et dobbeltrom, så er ikke så mye penger det er snakk om. Jeg hadde ringt og spurt om det er greit.

Dersom folk gjør det slik, hvor går grensa? 5 venner på et enkeltrom?

Anonymkode: 12f4d...ada

AnonymBruker
Skrevet

Ville antagelig bestilt ekstraseng på dobbeltrommet til 3.person?  Koster 300 kroner, kanskje. 

Anonymkode: 657a4...225

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke lov, og om dere skal prøve å komme unna med det, blir det mye sniking rundt. Om det er et stort hotell er det kanskje ikke så oversiktlig hvem som bor der og hvem som bare er innom for å spise i restauranten, men er det et mindre hotell bør dere ikke komme og gå til samme tid, i allefall.

Jeg ville ringt og hørt om det gikk an å legge til en ekstraseng.

Anonymkode: e7e42...5da

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Ja jeg spør jo fordi jeg er usikker på reglene her. Vi ønsker jo ikke å gjøre noe som ikke er greit. Ingen av oss er vant til å ligge på hotell. Grunnen til at vi tenkte å gjøre det sånn var fordi vi ikke har spesielt god råd. Har bestilt et nytt rom nå, men ser ut til at jeg må ringe hotellet å informere dem om hvor mange vi faktisk er. Bestilte et tomannsrom, pluss en ekstra seng. Men på mailen jeg fikk sto det at det kun var én gjest( altså meg) pluss en ekstra gjest. Men vi er jo 3 stk. Merkelig hvor mye styr det skal være for å få det rett.

Skrevet

På grunn av brannsikkerhet vil hotellene ha oversikt over hvor mange som bor på hvert rom. De har også begrensninger på hvor mange som kan bo på hotellet.

• Liker 2
Gjest Birti
Skrevet

Har opplevd flere ganger at det ikke koster mer å være tre på et rom om det et dobbeltrom hvor hotellet setter inn ei ekstra seng. Er uansett ikke ok å ha med liggeunderlag og ikke melde rett antall til hotellet. Ring dem og hør om de ikke kan sette inn ei ekstra seng for dere, og bare presiser at det ikke gjør noe om det er litt trangt :-)

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjapt spm, og sikkert enklere å ringe hotellet å sjekke. Men det er jo midt på natten og jeg tenkte kanskje at det er et somt spørsmål🙄 

Men vi er 3 søsken som skal overnatte på et hotell i Oslo om ikke så lenge, kun én natt. For å spare på lommepengene bestilte vi et 2-mannsrom, da broren min mente at han godt kunne ta med seg et campingunderlag og sove på gulvet. Men nå ble vi plutselig usikre på om hvordan det vil bli mottatt? Er dette lov? Jeg vet jo at om jeg alene skulle ta med meg en gjest på rommet mitt for en natt må jeg jo ikke betale ekstra liksom..  Så jeg ser jo for meg at det burde være uproblematisk. Men er det andre som har gjort det slik?

Dette er absolutt ikke lov. Hotellet kan komme i store problemer dersom det blir opdaget at flere personer oppholder seg på rommene enn personene som slekker inn. Brann og sikkerhet kommer først her.

Husk og på at der er kamera overalt, så dette kan lett bli oppdaget. Da er dere alle i vanskeligheter. 

Anonymkode: e5e3d...bf4

Skrevet

Husk at resepsjonistene er på jobb hele døgnet, så man kan ringe når som helst for å klage.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er absolutt ikke lov. Hotellet kan komme i store problemer dersom det blir opdaget at flere personer oppholder seg på rommene enn personene som slekker inn. Brann og sikkerhet kommer først her.

Husk og på at der er kamera overalt, så dette kan lett bli oppdaget. Da er dere alle i vanskeligheter. 

Anonymkode: e5e3d...bf4

De har ikke lov å sitte å se på kameraene slik.

Det verste som skjer er at han blir bedt om å gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...