Gå til innhold

Anonyme alkoholikere, har du vært der?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror det er på tide at jeg ber om hjelp. Jeg burde nok først vært hos fastlegen? Jeg aner ikke. Jeg drikker sprit hver dag, en liter om dagen, husker ingenting dagen etterpå. Våkner opp med blåmerker og skader over hele kroppen. Jeg er deprimert, det vet jeg. Jeg var vitne til et elstremt dramatisk dødsfall i fjor, han døde i armene mine.

Hjelp, hva gjør jeg? Hjelp meg, hvor begynner jeg?

Anonymkode: dce57...af2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis jeg blir henvist videre til psykolog (jeg tror jeg trenger det), må jeg betale for det? Jeg har virkelig ikke penger, jeg lever på dagpenger. Etter at alle regninger er betalt har jeg 1500  kr igjen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg blir henvist videre til psykolog (jeg tror jeg trenger det), må jeg betale for det? Jeg har virkelig ikke penger, jeg lever på dagpenger. Etter at alle regninger er betalt har jeg 1500  kr igjen

Nei, ikke mer enn egenandelen dersom du blir henvist til DPS. Vet ikke hvor mye den ligger på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Frikort etter utgifter på 2185,- Dette inkluderer besøk hos fastlege osv.

Anonymkode: 7fbf4...406

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du råd til en liter sprit hver dag?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er et vrak, hadde aldri trodd dette skulle skje meg. Jeg klarer ikke dusje, pusse tenner, rydde og vaske. Det ser ikke ut her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes det noe slags vaskehjelp for oss? Noen som kan rydde og vaske? Jeg vet det er i-lands problem.

Jeg karer ingenting. Det er så skittent og rotete, jeg klarer ikke bry meg. Ingen andre bryr seg heller

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men, er det noen som har vært på slike møter?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, er det noen som har vært på slike møter?

ja

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vær så snill, fortell. Hva skjer, må man være avhengig, må man melde seg på? Hva snakker de om? Jeg har kun sett sånn på tv (frustrerte fruer, Bree). Er det sånt? Må jeg snakke? Kan jeg snakke med noen face-to-face?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det gratis?

Ja, men man gir gjerne noen mynter i kollekt på slutten, en hatt eller kopp eller lignende sendes rundt. Man må selvsagt ikke det heller.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill, fortell. Hva skjer, må man være avhengig, må man melde seg på? Hva snakker de om? Jeg har kun sett sånn på tv (frustrerte fruer, Bree). Er det sånt? Må jeg snakke? Kan jeg snakke med noen face-to-face?

Man snakker i en gruppe, man snakker til alle. Hvis du skaffer deg en sponsor kan du snakke med vedkommende direkte.

Du kan gjerne ringe på forhånd og stille disse spørsmålene, AA har en opplysningstelefon. Les mer her: http://www.anonymealkoholikere.no/2/

Jeg anbefaler forresten NA mer enn AA. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noe slags vaskehjelp for oss? Noen som kan rydde og vaske? Jeg vet det er i-lands problem.

Jeg karer ingenting. Det er så skittent og rotete, jeg klarer ikke bry meg. Ingen andre bryr seg heller

Alt dette starter med en tur til fastlegen.

Det finnes kommunale tilbud om vaskehjelp til rusmisbrukere, men vi må betale for hjelpen selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan noen fortelle meg hva om skjer på slike AA møter?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker sprit hver dag, en liter om dagen, husker ingenting dagen etterpå. 

Hjelp, hva gjør jeg? Hjelp meg, hvor begynner jeg?

Unnskyld at jeg sporer litt av, men hvordan har du råd til en liter sprit om dagen? Destillerer du det selv?

Anonymkode: 87e8d...ac2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare dra i møter, bare dra dit og møt opp. Bare dra til fastlegen din, også. AA-møter er ikke skumle eller farlige.

Anonymkode: ac27f...5d0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å gå på en bar med en dude fra gruppa, vi ble fulle og pulte utendørs, så nå har jeg offentlig sex på rullebladet.. :phaedra:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan noen være så snill og svare seriøst?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...