AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #21 Skrevet 16. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bollene har jo vært i kraften, så vet ikke om det holder som 'glutenfritt'? Jeg vet ikke, har ikke så mye erfaring med allergier... ts Anonymkode: 1ff22...848 Du tenker helt riktig! Som sagt, ta kontakt med Inderøy slakteri, de hjelper deg å finne en god løsning! Anonymkode: 29d72...dc4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #22 Skrevet 16. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skal lage kaker, hente mat og kaker, stryke duker, dekke bord, hente blomster, innlosjere gjester vaske hus fra topp til bunn etc. Etc. I dagene før, Vil nødig pålegge meg selv flere oppgaver nå. Ts Anonymkode: 1ff22...848 Har du noen som kan lage det for deg da, en tante, nabo, mor/svigermor. Men som sagt noe ekstra må du jo lage, og sodd er strengt tatt svært enkelt. Anonymkode: 92e69...b61 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #23 Skrevet 16. juli 2017 Akkurat nå, funginger skrev: Jeg kan ikke forstå hva alt dette er som dere skal gjøre i konfirmasjonen. Man pynter noen bord, baker en kake(og spør andre pent om de kunne tenke seg å lage kake), putter konfirmanten i en kjole, dress eller bunad, skriver kanskje en liten tale og det er det. Hvordan kan det bli masse stress? Å koke opp litt sodd kan man gjøre noen dager i forveien. Hva er det egentlig som skjer i konfirmasjoner utover dette som gjør at det er så stress? Se listen min over, det var drt jeg kom på nå i farten er garantert mye mer... ts Anonymkode: 1ff22...848
Persephone Skrevet 16. juli 2017 #24 Skrevet 16. juli 2017 Den hermetiske sodden fra Trondhjems er glutenfri. Litt usikker på om den er laktosefri også, men det bør være lett å sjekke. Kunne det vært et alternativ?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #25 Skrevet 16. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du tenker helt riktig! Som sagt, ta kontakt med Inderøy slakteri, de hjelper deg å finne en god løsning! Anonymkode: 29d72...dc4 Takk for tips, tror vi ender med det ts Anonymkode: 1ff22...848
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #26 Skrevet 16. juli 2017 Boller skal da søren meg ikke taes bare ut av suppa. At folk foreslår dette er jo hull i hodet. Om du bestiller sodd, hør med de. Ellers finnes det glutenfrie supper i allergihylla (poser) og om du titter litt i frysedisken finnes det garantert noe du kan servere som er glutenfritt. Anonymkode: 37d5d...e25 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #27 Skrevet 16. juli 2017 Akkurat nå, Persephone skrev: Den hermetiske sodden fra Trondhjems er glutenfri. Litt usikker på om den er laktosefri også, men det bør være lett å sjekke. Kunne det vært et alternativ? Selges den på Østlandet? ts Anonymkode: 1ff22...848
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #28 Skrevet 16. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Boller skal da søren meg ikke taes bare ut av suppa. At folk foreslår dette er jo hull i hodet. Om du bestiller sodd, hør med de. Ellers finnes det glutenfrie supper i allergihylla (poser) og om du titter litt i frysedisken finnes det garantert noe du kan servere som er glutenfritt. Anonymkode: 37d5d...e25 Takk for tips! Ts Anonymkode: 1ff22...848
Persephone Skrevet 16. juli 2017 #29 Skrevet 16. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selges den på Østlandet? ts Anonymkode: 1ff22...848 Jepp, jeg har kjøpt den i flere små butikker i Oslo.
funginger Skrevet 16. juli 2017 #30 Skrevet 16. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Se listen min over, det var drt jeg kom på nå i farten er garantert mye mer... ts Anonymkode: 1ff22...848 Konfirmanten kan da vaske hus, de du "innlosjerer" kan vel dekke bord, kommer det familie fra Trøndelag kan dere kanskje spørre om noen av de kan hjelpe til å lage mat dagen før? Hva med mannen? Skal ikke han gjøre noen ting? Et annet tips: kjøp slike pene papirduker, de er fine og du slipper å stryke de. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #31 Skrevet 16. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen som kan lage det for deg da, en tante, nabo, mor/svigermor. Men som sagt noe ekstra må du jo lage, og sodd er strengt tatt svært enkelt. Anonymkode: 92e69...b61 MÅ jo ikke det. Nå var det noen som har tipset om et glutenfritt soddmerke, og andre som har tipset om å kjøpe rett fra produsenten. Da slipper jeg å tenke på det. Skal uansett lage glutenfri og laktosefri kake, det får holde... ts Anonymkode: 1ff22...848 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #32 Skrevet 16. juli 2017 2 minutter siden, Persephone skrev: Jepp, jeg har kjøpt den i flere små butikker i Oslo. Tusen takk for tips! Det skal jeg sjekke! Ts Anonymkode: 1ff22...848
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #33 Skrevet 16. juli 2017 3 minutter siden, funginger skrev: Konfirmanten kan da vaske hus, de du "innlosjerer" kan vel dekke bord, kommer det familie fra Trøndelag kan dere kanskje spørre om noen av de kan hjelpe til å lage mat dagen før? Hva med mannen? Skal ikke han gjøre noen ting? Et annet tips: kjøp slike pene papirduker, de er fine og du slipper å stryke de. Det er jeg som må gjøre og organisere dette. Jeg har ikke så mange og lene meg på. ts Anonymkode: 1ff22...848
Miss.Wildfox Skrevet 16. juli 2017 #34 Skrevet 16. juli 2017 Det finnes glutenfritt flatbrød, som et sidekommentar siden det er nevnt lenger opp. Husker ikke hvilket merke det er, men må si det faktisk er bedre enn vanlig flatbrød på smak 😊
Fjaselina Skrevet 16. juli 2017 #35 Skrevet 16. juli 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal lage kaker, hente mat og kaker, stryke duker, dekke bord, hente blomster, innlosjere gjester vaske hus fra topp til bunn etc. Etc. I dagene før, Vil nødig pålegge meg selv flere oppgaver nå. Ts Anonymkode: 1ff22...848 Dukane stryk du lenge før. Vaskinga kan ta lang eller kort tid, alt etter kor godt du har vaska litt før. Sodd uten gluten kan vere ei kjøtsuppe med reint kjøt i staden for bollar, det tek kort tid og kan lagast ferdig før og settast i frysar til selskapet skal vere. Stress ned!! 1
Miss.Wildfox Skrevet 16. juli 2017 #36 Skrevet 16. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: MÅ jo ikke det. Nå var det noen som har tipset om et glutenfritt soddmerke, og andre som har tipset om å kjøpe rett fra produsenten. Da slipper jeg å tenke på det. Skal uansett lage glutenfri og laktosefri kake, det får holde... ts Anonymkode: 1ff22...848 Hvis du vil gjøre det enkelt med litt ekstra laktosefrie godsaker er Stratos glutenfri.
Persephone Skrevet 16. juli 2017 #37 Skrevet 16. juli 2017 Fant ut at Trondhjems både er gluten- og laktosefri om Inderøy slakteri ikke har en løsning. Jeg tror jeg ville sjekket med dem først. Allergivennlig mat er ikke så vanskelig om man bare ser på hva ting faktisk inneholder og søker opp alternativer. Det er jo også mulig å spørre foreldrene. De setter sikkert pris på det, så vet de at ting blir riktig. Kanskje de til og med tilbyr seg å ta med noen kaker? 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #38 Skrevet 16. juli 2017 4 minutter siden, Fjaselina skrev: Dukane stryk du lenge før. Vaskinga kan ta lang eller kort tid, alt etter kor godt du har vaska litt før. Sodd uten gluten kan vere ei kjøtsuppe med reint kjøt i staden for bollar, det tek kort tid og kan lagast ferdig før og settast i frysar til selskapet skal vere. Stress ned!! Det som får meg til å stresse ned er tanken på at dette kan kjøpes helt ferdig laget og kun varme opp ts Anonymkode: 1ff22...848 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #39 Skrevet 16. juli 2017 3 minutter siden, Miss.Whitefox skrev: Hvis du vil gjøre det enkelt med litt ekstra laktosefrie godsaker er Stratos glutenfri. Supert! Er det laktosefritt også? Tenkte litt på gelé, ettersom jeg vet han er glad i det... ts Anonymkode: 1ff22...848
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #40 Skrevet 16. juli 2017 Det finnes en laktosefri og glutenfri tomatsuppe i allergihylla. Veldig god og frisk på smak. Du blander innholdet med 1 liter vann, og så skal den bare koke 1 minutt. Anonymkode: bafac...747 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå