Gå til innhold

Sitsomme barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var det noe spesiell aldersperiode dere syntes var ekstra slitsomt med barn/a deres? Og når gikk det evt over?

Vi har en liten jente på ett og et halv år som virkelig er høyt og lavt. Tar på alt, smaker på alt, løper rundt, klatrer på bordet (eller prøver da, vi stopper henne jo) osv osv. I tillegg er hun ganske mammadalt så hun klatrer en del på meg og. Med en gang jeg setter meg ned skal hun opp på fanget, men hun sitter jo ikke stille. Da skal hun opp  og ned hundre ganger, hente ting som hun skal se på mens hun sitter med meg, sette seg på andre låret mitt, prøve å stå i fanget. De gangene jeg faktisk legger meg ned på sofaen kan hun feks finne på å sette meg PÅ fjeset mitt, eller prøve å stå på brystkassa mi (treffer nesten alltid det vonde brystbenet.. Auu). Haha, jeg elsker henne av hele mitt hjerte men jeg blir pittelitt gal. 

Anonymkode: 2f16e...ecc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1 år til han var 7-8, da roet det seg endelig. Herre hvor slitsomt det er med små barn, aldri igjen!

Anonymkode: 0ad72...174

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 år til han var 7-8, da roet det seg endelig. Herre hvor slitsomt det er med små barn, aldri igjen!

Anonymkode: 0ad72...174

Det tar såpass lang tid ja.. Haha fy fader asså. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tre barn i alder 7-15 år, synes 2-3 år var den "verste" alderen.

Anonymkode: c3b0d...ecd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For min del var det perioden 1-3. Når de bikker tre og virkelig får tak på språket, begynner å forstå konsekvenser osv, synes jeg det blir veldig mye lettere.

Har en på 2,5 nå, og han må jeg passe på som en smed. Sier jeg "pass deg, det kan komme biler" hender det han hører etter, men han kan også finne på å løpe vekk fra meg og le... Sånne ting har storebrødrene på 4 og 7 sluttet med, det er stor forskjell! :)

Anonymkode: eff53...ca6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en på 3 år. Meget aktiv alder....min eldste ble rolig i 5 års alder. 

Min på 3 år sitter aldri i ro, vil helst ut å leke kl 7, løper rundt, hopper på trampoline og sparker ball. Bra de er aktiv da😊 Men ja, man blir sliten. I tillegg når trassen setter inn. 

Anonymkode: 00b47...4d8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre barn, og akkurat nå er det de to eldste jeg syns er "værst." De er gutt 7,5 og jente snart 6 år. De krangler med hverandre hele tia😫😫 Lillesøster på 2,5 år er jo lett som bare det i forhold😂🙈 Så det kommer ann på så mye. Personlighet på barna, om man har flere osv osv.. 

Anonymkode: bc01a...ebd

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar dere :) Tydelig at hver alder har sin "sjarm" *kremt* her ja. Haha. Jaja :) 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok fått en jente som er født med et meget aktivt temperament, så hun kommer nok til å være en håndfull også senere, men det blir jo mye lettere når språket kommer og hun forstår seg på grensesetting :) .

Anonymkode: d51fc...65c

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok fått en jente som er født med et meget aktivt temperament, så hun kommer nok til å være en håndfull også senere, men det blir jo mye lettere når språket kommer og hun forstår seg på grensesetting :) .

Anonymkode: d51fc...65c

Haha ja det kan hende.. Hun vet veeldig godt hva nei betyr nå, men ofte ler hun og gjør ting allikevel når jeg sier nei. Eller så tar hun på ting hun ikke får ta på, ser på meg og sier "nei!" også smiler hun og fortsetter :P Dette blir gøy..

• Liker 1
Skrevet

Hehe. Det er slitsomt å ha barn. Sånn er det bare. Mine er 1,5 og 4 år og de er begge slitsomme, på hver sin måte. Men heldigvis er de i tillegg de kuleste menneskene jeg vet om 😅😉

Skrevet

..og det er forresten som å lese om min egen 1,5 åring. En aktiv og sta liten sjel 😅😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hold ut, alle jeg har snakket med har nevnt 1,5 år som den travleste og verste perioden. Sånn hadde vi det med sønnen min også. 

Anonymkode: 1fe4e...217

AnonymBruker
Skrevet

Synes perioden 2-3 var slitsom, og nå er jeg i perioden 6-7 - greit slitsom den og😅

Anonymkode: 8f051...ecb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt er 5 og venter fortsatt på at det skal bli lettere. I går feks rømte han fra meg i butikken og fant han ikke igjen. Når jeg snakket med de ansatte dukket han opp. Det er så slitsomt med han at jeg ikke vil ha flere barn..

Anonymkode: eb789...523

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine opplevde visstnok ingen trassalder med meg, jeg var visst et meget rolig barn fra 1 til 18 år. Bittelitt merkelig at det er så mange som opplever så mye trass, hvorfor er det mer av det i dag? 

Anonymkode: a7660...c92

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tar såpass lang tid ja.. Haha fy fader asså. 

TS

Nei.. det gjør det ikke.

Anonymkode: 400f7...7b8

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet mitt er 5 og venter fortsatt på at det skal bli lettere. I går feks rømte han fra meg i butikken og fant han ikke igjen. Når jeg snakket med de ansatte dukket han opp. Det er så slitsomt med han at jeg ikke vil ha flere barn..

Anonymkode: eb789...523

Dette er jo din feil. Du kan ikke skylde på en 5 åring. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldrene mine opplevde visstnok ingen trassalder med meg, jeg var visst et meget rolig barn fra 1 til 18 år. Bittelitt merkelig at det er så mange som opplever så mye trass, hvorfor er det mer av det i dag? 

Anonymkode: a7660...c92

Det er det da ikke ;) svært så navlebeskuende du er.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 3-års alderen var verst ;) trass med stor T. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...