Gå til innhold

La utekranen dryppe i 2 uker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stor tomatbusk i potte som trenger masse vann. Kan jeg la den stå under kranen i 2 uker og ikke skru kranen helt igjen? Slik at den drypper jevnt og trutt. Vil det skade kranen?

Anonymkode: 78205...905

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt uproblematisk.

Skrevet

Skal du på ferie kanskje? Hvorfor ikke kjøpt et par flaske som du lager hull på, evt. også flytt potta bort fra direkte sol?

Skrevet
1 time siden, Jacklost skrev:

Skal du på ferie kanskje? Hvorfor ikke kjøpt et par flaske som du lager hull på, evt. også flytt potta bort fra direkte sol?

Om det er en stor tomatplante vil det ikke på nær være nok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det skader ikke kranen.

Anonymkode: 5e0a8...dbe

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis dere har borevann med egen pumpe, så vil nok pumpa ta kvelden innen dere er hjemme igjen. Men har dere kommunalt vann så er jo ikke det et problem. 

Anonymkode: 76366...d6b

AnonymBruker
Skrevet
På Sunday, July 16, 2017 den 10.14, AnonymBruker skrev:

Jeg har en stor tomatbusk i potte som trenger masse vann. Kan jeg la den stå under kranen i 2 uker og ikke skru kranen helt igjen? Slik at den drypper jevnt og trutt. Vil det skade kranen?

Anonymkode: 78205...905

Er du da uheldig og vannet går inn i huset isteden for til tomatplanten så har du et kjempeproblem med lekkasje og mugg ingen forsikring dekker. Her bør du enten ofre planten eller finne andre løsninger. 

Anonymkode: 2312f...7bd

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du da uheldig og vannet går inn i huset isteden for til tomatplanten så har du et kjempeproblem med lekkasje og mugg ingen forsikring dekker. Her bør du enten ofre planten eller finne andre løsninger. 

Anonymkode: 2312f...7bd

Hvordan skal det gå til da? :klo:

Anonymkode: 5b22f...455

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å sette slike sære planter på terrassen til naboen, hun vanner de gjerne for meg mens jeg er borte - kanskje det er noen du kan spørre? Er ikke så mye jobb med det, så synes det er helt innafor og så bruker jeg å kjøpe med en boks sjokolade e.l som takk på vei hjem :)  Litt enklere løsning enn å risikere vannskader hjemme.

Anonymkode: 3d394...c52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...