Gå til innhold

Hvilken hobby har du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjeder meg av og til på fritiden. Jeg går på treningssenter, går litt turer, er med venner/familie og styrer ellers på med det som trengs i huset. Men har litt lyst på en hobby jeg kan sitte meg ned med. Løser av og til litt kryssord/sudoku, har heklet og strikket litt (men går fort lei). Noen som vil dele sin hobby eller komme med forslag? 

Anonymkode: 9c472...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle de forskjellige telle-trådene, her på kvinneguiden!! :bond:

Anonymkode: d974d...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjeder meg av og til på fritiden. Jeg går på treningssenter, går litt turer, er med venner/familie og styrer ellers på med det som trengs i huset. Men har litt lyst på en hobby jeg kan sitte meg ned med. Løser av og til litt kryssord/sudoku, har heklet og strikket litt (men går fort lei). Noen som vil dele sin hobby eller komme med forslag? 

Det virker som du trenger en hobby som ikke krever så mye tid? Strikking krever jo litt tid og stillesitting. Hva med tegning? Dt finnes mange flotte fargelegginsbøker for voksne. Eventuelt lære deg å tegne osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å tegne og male litt innimellom når jeg en sjelden gang får ånden over meg. Har egentlig ingen signaturstil så det blir mye utprøving av forskjellige typer teknikker og motiv.

20121273_10155335143111405_7911476411488

18403205_1820927208228127_52041944050980

18485425_1820928328228015_50014850506470

18402892_1820928374894677_80453013968462

(Oi, bildene ble digre!)

Anonymkode: ea03e...818

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nydelige bilder! Du er kjempeflink, du har anatomien og prespektiv inne og det er noe av det vanskeligste å lære seg om man ikke har det naturlig, så du har en stor fordel der :)

Noe jeg har lyst til å lære meg, er kalligrafi og andre typer pen-skrift. Det er jo veldig fint å kombinere med talentet du allerede har!

Selv så broderer jeg, både bilder og klær, og lager makrame-smykker, og holder mye på med plantene mine.

Anonymkode: 7dc0d...707

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre kronisk betennelse i begge skuldre og overarmer, og ble derfor nødt til å legge hobbyene mine på hylla etter noen år. Holdt ut en del år likevel, for det er jo moro.

Den ene hobbyen min var akvaristikk. Jeg hadde et eget rom i huset til akvarier, hadde 20 stk på det meste. Det krevde en del stell og vedlikehold, og jeg oppdrettet artene jeg holdt på med også, noe som krevde enda mere stell og omtanke av de små. Det var kjempegøy. Siden jeg var (og er) uføretrygdet, var det ikke noe spørsmål om nok tid til alt dette, det hadde jeg jo, så jeg puslet rundt akvariene hele tiden. Dag ut og dag inn i rundt 9 år holdt jeg på. Nå har jeg ikke akvarier lenger fordi jeg har flyttet og har ikke lenger plass. Savner akvariehobbyen ganske mye til tider.

Den andre hobbyen jeg hadde, var å sy patchwork. Kjøpte meg en dyr og fin symaskin (Pfaff) spesielt for dette, og i noen år sydde jeg litt tepper nå og da. Men jeg kunne aldri sy flere på rad, jeg måtte ha pauser pga armene verket sånn av arbeidsstillingen man har når man sitter og syr ved maskin. Det gjorde ikke akkurat senebetennelsene i skuldrene mine noe bedre, så det ble mindre og mindre sying og til slutt ble det helt stopp. Nå har jeg ikke sydd noe på sikkert 2-3 år. Har kassevis med bomullsstoffer liggende, lekre farger og mønstere som bare venter på å bli sydd til noe....sukk! Får vel manne meg opp og selge det på Finn.no. Ta en haug med bilder og legge ut.

Anonymkode: f4169...9a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tegner, det er jo så mye inspirasjon til f.eks tegning på youtube. Er så kjekt så lenge man ikke tar seg selv så høytidelig, med svart/hvit tegning, med farger, med kun highligts, seriøs tegning, fantasitegning osv

Ellers steller jeg plantene mine, strikker, leser, type jeg skal lære meg noe nytt, eller dybdekunnskap x ofte, syr på symaskin, holder på med et skjørt nå, type ullskjørt i høstfarger, hører på podcaster.

Anonymkode: 47dfe...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2017 den 13.29, AnonymBruker skrev:

# Strikker
# Hekler
# Syr
# Broderer
# Maler
# Tegner
# Leser bøker
osv..

Du finner mye inspirasjon på youtube. For eksempel som personen over her svarte ang tegning og youtube. Du kan jo kjøpe lerret og male et bilde til stua? Du kan lære deg å brodere noe enkelt? Men morsomt å tegne og male, lett å avslutte når du går lei og vil vente med å fortsette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotografering, restaurering av fotografi, strikking, sying, lesing, kaktus, lager kort, fargelegging, hundene våre, hekling osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geocaching.    Litt som highteck orientering.

Man bruker en app med GPS  og finner veien til små eller store containere med en lapp man må signere fysisk med hånden.  I appen kan man få hint og mere info om hver cache, som det heter. Alle som har funnet boksen før deg, har skrevet litt så man kan få mere hint eller bli mere forvirret. 

Det er over 3 millioner slike bokser gjemt omkring i verden. Noen er på fjelltopper, noen er i trær, noen er oppgaver man må løse/spørsmål man må besvare, noen er under vann. Sjansen er stor at det finnes en nær deg nå. Gjemt for det blotte øyet. 

Startet med dette da jeg var i barselpermisjon, og mye ute å trillet barnevogn. Til tider er det langtekkelig, så jeg fant en hobby som gjorde turene mere spennende for meg...Jeg tar bare cacher som er lette, som bak et skilt eller inni ett gelender osv. Klatrer ikke, eller padler. 

IMG_8388.JPG

IMG_0391.JPG

IMG_0392.JPG

IMG_0393.JPG

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
På 7/16/2017 den 18.36, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å tegne og male litt innimellom når jeg en sjelden gang får ånden over meg. Har egentlig ingen signaturstil så det blir mye utprøving av forskjellige typer teknikker og motiv.

20121273_10155335143111405_7911476411488

18403205_1820927208228127_52041944050980

18485425_1820928328228015_50014850506470

18402892_1820928374894677_80453013968462

(Oi, bildene ble digre!)

Anonymkode: ea03e...818

Du har talent. Kom deg inn på you tube og lær mer:-) nr 2 og 4 her var veldig fine! Eller undersøk om det er noen malekurs der du bor? Når du har dette talentet,vil du like å lære mer tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hobbyer (eller fritidssysler? Hva kan egentlig defineres som en hobby? 😆)

- Leser bøker, går i lesesirkel der vi diskuterer en eller to bøker i måneden.

- Går lange turer med eller uten musikk/ inspirerende podcaster på øret.

- Sykler (landeveissykling). Veldig kjekt. Man får fremgang i formen veldig raskt.

- Ser på youtubekanaler og dokumentarer.

- Eksperimenterer på kjøkkenet. Gjerne mens jeg hører på podcaster om helse og mat.

- Bullet journaling. Midt i blinken for meg hvertfall. Koser meg med det, og kobler godt av. Dette er noe du også kan gjøre mens du ser på TV eller hører på noe. 

Ellers kan yoga kanskje være et forslag? Enten alene hjemme eller i en gruppe en fast gang i uka F.eks. Jegnhsr tidligere gått på gruppetrening. Syntes det var både gøy og givende på andre måter. 

Anonymkode: 87c5c...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- løping

- styrketrening

- gå fjellturer

- matlaging

- kryssord

- pianospilling

- strikking 

- brodering

- gaming

- brettspill (er faktisk flere du kan spille aleine!)

- hagearbeid

Anonymkode: 1b5e0...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fallskjerm. Dyrt som pokker, men vel verdt det

Anonymkode: f06b6...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...